Kotlové vozy Apollo Bratislava

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kotlové vozy Apollo Bratislava

Příspěvekod Tempotaxi » úte 29 kvě, 2018 8:04 pm

Nejprve jsem sestavil zábradlí a pak se sestavily dveře. Vše se natřelo. Brzdařská budka dostala dveře. Jen připomínám, že dveře jsou na budce pravé a levé, tak se musí na správnou část umístit klika.
Zde je pak jímkový vůz R 550143 pro kamaráda.
Obrázek
Obrázek
Druhý vůz je pro mne.
Obrázek
Celá malá soupravička kotlových vozů.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 2231
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Kotlové vozy Apollo Bratislava

Příspěvekod Polabský » úte 29 kvě, 2018 8:45 pm

Cituji: "Jen připomínám, že dveře jsou na budce pravé a levé, tak se musí na správnou část umístit klika."

Souhlasím milý kolego s tím, že dveře musí být pravé a levé a že se nesmí prohodit :D .
"Jen připomínám, že dveře jsou na budce pravé a levé" a protože otevřené vrata zasahují o fous do průjezdného profilu, mají každé dveře vnější horní mírně skosený. Proto musí být ten ohlodaný rožek směrem ven a nikoliv dovnitř. Podle toho pak lze i určit osazení kliky.
Nechci být navíc hnidopich ale kotel bych trochu přepatinoval, páč je proti popisovým tabulím moc černý.
Jinak skutečně báječný modýlek.
Hezký večer Všem !!

P.S. Já si radši hraji s měřítkem 1 : 1 :mrgreen:
Polabský
 
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Kotlové vozy Apollo Bratislava

Příspěvekod Tempotaxi » úte 29 kvě, 2018 9:01 pm

Polabský píše:Cituji:
"Jen připomínám, že dveře jsou na budce pravé a levé" a protože otevřené vrata zasahují o fous do průjezdného profilu, mají každé dveře vnější horní mírně skosený. Proto musí být ten ohlodaný rožek směrem ven a nikoliv dovnitř. Podle toho pak lze i určit osazení kliky. :mrgreen:


Nic ve zlém kolego modeláři, :mrgreen: :mrgreen: ale zde růžek dveří nikdo neukousl. :mrgreen: :mrgreen:
Jediná výtka, že tam není žádný práh a dveře jsou až na podlahu.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 2231
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Kotlové vozy Apollo Bratislava

Příspěvekod Tempotaxi » stř 30 kvě, 2018 11:41 am

Kamarád si bude svůj model patinovat sám.
Já mám všechny modely kotlových vozů lehce patinované. Sem tam je zašpiněná jímka od převáženého produktu. Někde více, někde méně.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 2231
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Kotlové vozy Apollo Bratislava

Příspěvekod Polabský » stř 30 kvě, 2018 3:41 pm

Vážený kolego,
na Vašich fotografiích modelu a brzdařské budky ze dne 29.5. v 9:04 je podle mne budka s dveřmi se seseknutým rohem,
osazeným obráceně.
Z toho plyne: a) na budce jsou špatné dveře, b) na budce jsou správné dveře ale obráceně osazené.
Hezký den.
Polabský
 
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Kotlové vozy Apollo Bratislava

Příspěvekod radeksindy » stř 30 kvě, 2018 4:32 pm

na Vašich fotografiích modelu a brzdařské budky ze dne 29.5. v 9:04 je podle mne budka s dveřmi se seseknutým rohem,

Za c) je správně. Nejsou seseknuté, jenom křivě vyřízlé. Na dalších fotkách zase křivě přilepené. Vypůčím si Vaší repliku: "Jinak skutečně báječný modýlek."
radeksindy
 
Příspěvky: 1676
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Kotlové vozy Apollo Bratislava

Příspěvekod Tempotaxi » stř 30 kvě, 2018 6:57 pm

Další kotlový vůz, který si chci postavit, je původně maďarský vůz R 551162, který má rozvor 3,40 m.
Objem jímky je 133,80 hl. Průměrná váha 8840 kg a ložná váha 12.0 tun. Bohužel jinou lepší fotku nemám a tak není zcela jisté, jaké jsou na voze rozsochy.
Obrázek
Další námět na zamyšlení je brzdařská budka. Horní část dveří je buď rozbitá výdřeva, nebo zde bylo okno a po rozbití se okno zadělalo prkny.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 2231
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Kotlové vozy Apollo Bratislava

Příspěvekod Tempotaxi » stř 30 kvě, 2018 7:00 pm

Dále na voze je i zajímavý popis reklamních tabulí.
Obrázek
Druhá tabule je nečitelná, ale dedukcí lze odhadnou, co tam je napsáno.
Obrázek
Fotografie vozu je před rokem 1928, ale přesné datum neznám.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 2231
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Kotlové vozy Apollo Bratislava

Příspěvekod statistik » stř 06 čer, 2018 11:27 am

Je tam napsáno:
TRANSPORT MINERÁLNYCH OLEJOV
MINERAL OEL TRANSPORTE
statistik
 
Příspěvky: 82
Registrován: sob 20 čer, 2015 4:57 pm

Re: Kotlové vozy Apollo Bratislava

Příspěvekod Tempotaxi » sob 09 čer, 2018 5:06 pm

Nejprve sestavím rám vozu. Je znám jen rozvor vozu 3,40 m, který byl v tehdejší době důležitá míra. V některých stanicích a hlavně v podnicích jsou místo výhybek točny. A vůz se musel na malé točny vejít. Ostatní míry vozu jsem vzal od jiného kotlového vozu, který měl podobný rozvor. Není to správné, ale jinak to nejde. Součástí rámu jsou kinematiky. Postup sestavení je stejné jako u předešlých vozů.
Obrázek
Po sestavení dostal rám černou barvu. O něco světlejší barvu dostávají fošny brzdařské plošiny. Pak je upravena brzdařská budka, natřena, zasklena a usazena na rám. Potom se sestaví zábradlí.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 2231
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Kotlové vozy Apollo Bratislava

Příspěvekod Tempotaxi » ned 10 čer, 2018 9:22 am

Na stavbu vozu je pro mne předlohou jímkový vůz R 102143 Apollo Budapešť. Zda se jedná, o stejný vůz to opravdu netuším. Tento vůz má brzdařskou budku, ve které, jsou dveře plné, ale na voze ČSD jsou dveře poškozené nebo upravené.
Obrázek
Dále jsem pokračoval ještě na brzdařské budce. Zadní vzpěry brzdařské budky jsem vylepšil, pod které jsem přidal trubku na hadice. Přibylo zadní zábradlí. A vyměnil jsem stupačky.
Obrázek
Naposledy upravil Tempotaxi dne pon 11 čer, 2018 5:49 am, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 2231
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Kotlové vozy Apollo Bratislava

Příspěvekod Bw_Ig » ned 10 čer, 2018 3:55 pm

Ano, opět nádherná tovární fotka KPS. Originál je samozřejmě ostrý a ne jak tato komprimovaná kopie.
Jinak je to výrobek KPS továr.č. 535, označení R,102143,MAV a datace 28.9.1895.
Bw_Ig
 
Příspěvky: 69
Registrován: pát 01 led, 2016 6:10 pm

Re: Kotlové vozy Apollo Bratislava

Příspěvekod Tempotaxi » ned 10 čer, 2018 4:57 pm

Dále se vyrobila jímka. Pak se vyřežou nosiče jímky a rozměří se, kde která bude. Potom se přilepí na jímku. Jímka a nosiče mají stejnou barvu a pro lepší stříkání je lepší, když kompletní jímka je jeden díl.
Jímka je zatím jen zkušebně položena na rámu vozu.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 2231
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Kotlové vozy Apollo Bratislava

Příspěvekod Tempotaxi » ned 10 čer, 2018 5:25 pm

Pokud bude mít někdo zájem si postavit původní jímkový vůz maďarských drah, tak zde jsou výřezy popisových tabulí na jímce.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 2231
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Kotlové vozy Apollo Bratislava

Příspěvekod Tempotaxi » ned 10 čer, 2018 6:06 pm

Ještě přidám další maďarský vůz R 502740, který patří také firmě Apollu.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Nové Mesto (maďarsky Pozsony-Újváros) je jedna ze čtvrtí v Bratislavě.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 2231
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

PředchozíDalší

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků