Stránka 1 z 9

Nádobový nákladní vůz řady Paoj.

PříspěvekNapsal: čtv 01 bře, 2018 1:19 pm
od Tempotaxi
V minulém roce jsem náhodou zakoupil na pražském výměnném setkání modelářů odlitek nádob na model čtyřnápravového nádobového nákladního vozu na přepravu volně ložených práškových hmot řady Paoj - systému "Milevsko".
Obrázek
Obrázek
Odlitek jsem zatím volně položil na plošinový vůz od Bramose.
Obrázek

Re: Nádobový nákladní vůz řady Paoj.

PříspěvekNapsal: čtv 01 bře, 2018 1:45 pm
od Tempotaxi
Odlitek je celkem v pořádku, ale problém je správné uložení na plošinovém voze a částečně zhotovit soustavu armatur.
Na pomoc, jsem si vzal knížku „Řady nákladních vozů ČSD“ od inž. Zahradníka, inž. Caldy a p. Kouby, která byla vydaná v roce 1965 v NADASu.
Zde je pak fotka celého vozu Paoj 3.42751.
Obrázek
Pak je zde pár detailů.
Obrázek
Obrázek
Rozměrový náčrtek nádobového vozu.
Obrázek
Pak je zde schéma rozvodu tlakového vzduchu.
Obrázek
Obrázek

Re: Nádobový nákladní vůz řady Paoj.

PříspěvekNapsal: čtv 01 bře, 2018 1:59 pm
od Tempotaxi
Obrázek
Obrázek

Re: Nádobový nákladní vůz řady Paoj.

PříspěvekNapsal: čtv 01 bře, 2018 2:04 pm
od Tempotaxi
Zdroj: ČTK.
Prototyp nádobové vozu na výstavě v roce 1956 v Brně.
Obrázek
Na plošinovém voze je naloženo pět nádob na práškové hmoty. Nádoby budou možná žluté, nebo také světle šedivé až bíle, ale číslice budou jistě černé.

Re: Nádobový nákladní vůz řady Paoj.

PříspěvekNapsal: čtv 01 bře, 2018 2:14 pm
od Tempotaxi
Zdroj: TASR.
Ale jsou i na plošinovém voze naloženy jen tři nádoby na práškové hmoty. Madunice v roce 1958.
Obrázek
Ale zde jsou zase nádoby tmavé (třeba tmavě šedivé) a číslice budou asi bílé nebo žluté.
Obrázek
Zde mají nádoby jiný tvar a průměr. Ale nic bližšího o nich nevím.

Re: Nádobový nákladní vůz řady Paoj.

PříspěvekNapsal: čtv 01 bře, 2018 2:21 pm
od Tempotaxi
Ona barva nádob bude problémová. Zde jsou stejné vozy a dva mají světlé nádoby a dva tmavší nádoby.
Zdroj. TASR – Madunice rok 1958.
Obrázek

Re: Nádobový nákladní vůz řady Paoj.

PříspěvekNapsal: čtv 01 bře, 2018 2:30 pm
od Tempotaxi
Zde je vůz řady Paoj 3.75432, který má tmavé nádoby a zde je ještě nápis „přeprava cementu“ a číslice jednotlivých nádob. Popis zase může být žlutý nebo bílý. Nádoby můžou být tmavě šedivé.
Foto - Brno 1957.
Obrázek
Ale na další fotce to může být zase obráceně. Černé písmo a bílé nebo žluté, popřípadě světle šedivé nádoby.
Obrázek

Re: Nádobový nákladní vůz řady Paoj.

PříspěvekNapsal: čtv 01 bře, 2018 2:35 pm
od Tempotaxi
Zdroj. TASR – Madunice rok 1958.
A zde je zase vše obráceně. Světlí vůz a tmavé nádoby na nákladním autě.
Obrázek

Re: Nádobový nákladní vůz řady Paoj.

PříspěvekNapsal: čtv 01 bře, 2018 2:49 pm
od Tempotaxi
Zdroj:Phttp://parostroj.net/katalog/nv/clanky/preprava_cementu/preprava_cementu.php3
Vůz Paoj se čtyřmi nádobami "Milevsko"
Koncem padesátých let vstupuje do vývoje zařízení pro přepravu volně ložených práškových hmot podnik z Milevska později známý pod názvem ZVVZ Milevsko. Zařízení pro přepravu volně ložených hmot sestávající se ze čtyřech tlakových nádob namontovaných na podlahu vozů Pao vyráběl Závod první pětiletky, n.p.Milevsko pod názvem "Železniční přepravník VLH-Pao-425". Zařízení se sestává ze čtyřech tlakových nádob přišroubovaných na příčné ocelové nosníky, které jsou přivařeny na kostru vozu Pao, ostatní zařízení je přišroubováno na dřevěnou podlahu. Tlakové nádoby jsou opatřeny zařízením pro pneumatické vyprazdňování, s rozvodem tlakového vzduchu, uzavíracími kohouty a ventily, dopravními koleny vyústěnými z každé nádoby na obě strany vozu a víky vzduchotěsně uzavírajícími tlakové nádoby. Každou tlakovou nádobu je možno vypradňovat samostatně nebo všechny čtyři nádoby najednou. Do tlakových nádob nesmí vniknout vodní vlhkost - nakládku je nutno provádět v prostorách chráněných před deštěm. Váha vozu se zařízením dosáhla 29 000 kg.

Re: Nádobový nákladní vůz řady Paoj.

PříspěvekNapsal: čtv 01 bře, 2018 9:09 pm
od Polabský
Pozdrav do Kladna :D
https://trixstadt.de/anlagen-und-projek ... -h0-und-n/
Na této stránce skoro dole je řeč o tom samém.
Hezký den Všem!

Re: Nádobový nákladní vůz řady Paoj.

PříspěvekNapsal: pát 02 bře, 2018 1:05 pm
od Tempotaxi
Při hledání informací o barvě nádob jsem se ještě podíval do svého fotoarchívu.
V žateckém depu se stejné nádoby použily na skladování PH. Nádoby se umístily do vybetonované vany.
Obrázek
Pokud se nátěr nádob nezměnil, tak barva nádob je světle šedivá až stříbrně šedivá.
Ale na některých místech se barva loupe. A zde je zase vidět původní barva žlutá a červenohnědá.
Odstín žluté bych na nádobě bral, ale nevím, zda se jedná o původní barvu při vyrobení prvních vozů.
Další barva je červenohnědá, což je barva tmavších nádob, ale zda vozy jezdí jen v základním nátěru, tak to opravdu netuším.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Nádobový nákladní vůz řady Paoj.

PříspěvekNapsal: pát 02 bře, 2018 1:13 pm
od Tempotaxi
Obrázek
Obrázek

Re: Nádobový nákladní vůz řady Paoj.

PříspěvekNapsal: pát 02 bře, 2018 2:51 pm
od Tempotaxi
Při stavbě vozu nebo vozů bude potřeba ještě hromada detailů. Které bohužel nemám. Ale přesto se při výřezech se může par detailů použít. Je zde i na nádobě logo, ale je dost nečitelné. Na některých vozech je logo jako stín a tím pádem nemá cenu fotku zvětšovat.
Zdroj: TASR.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Nádobový nákladní vůz řady Paoj.

PříspěvekNapsal: pát 02 bře, 2018 2:58 pm
od Tempotaxi
Obrázek
Obrázek

Re: Nádobový nákladní vůz řady Paoj.

PříspěvekNapsal: pát 02 bře, 2018 3:10 pm
od Tempotaxi
V roce 1954 je závod přejmenován na Závod první pětiletky. A zde jsou dvě loga.
První logo je na voze, kde jsou tři nádoby. Druhé logo je na voze, kde jsou čtyři nádoby.
Obrázek
Obrázek