Do určení barvy cibulek vozů Paoj jsem zapojil několik kamarádů.
A - tenhle prototyp se objevil v Brně v roce 1956. Barva cibulek nebude bílá, popisová tabule vedle vozu je světlejší. Možná barva světle šedivá, ale výstavní barvy jsou, jako komediantské vozy, takže vznikl názor, že budou žluté. Popis bude černý.
B a D – zde je právě problém. Na jímkách je jistě bílé nebo žluté písmo. Nejprve bylo řečeno, že jímka má šedivou barvu, ale bílé písmo je na jímce krásně vidět. Pokud by jímka měla tmavě šedivou barvu, tak bílé písmo vynikne, ale na černobílé fotce by spodek vozu a jímky měl podobný odstín. Další názor byl, že vozy mají základní barvu červenohnědou, protože jeto ověřovací nebo prototypová série vozů. Barva kolejnice a barva jímky je stejná (foto B). Dále na barevné fotce na jedné cibulce je oloupaný lak a zde je červenohnědá barva. Postupně vznikal názor, že barva může být jiná na ověřovacích vozech, aby se vozy odlišovaly od jiných vozů. Běžně se modrou označují vzduchové nádoby. Na modré barvě je krásně vidět bílý popis. Když se ještě vrátím k barvě šedivé, tak na fotce C má cibulka tmavší barvu než je zem, která je dost světlá. Dále na jímce B je znak, který je černý na bílém podkladě.
C – zde bude už jen žlutá barva na cibulkách, podle barevného filmu, který vnikl při stavbě přehrady Orlík. Popis a veškeré znaky budou černé. Tabule na kyvadlovou dopravu jsou černé a písmo bude bílé.
E - v bývalém žateckém depu, které dnes už není, byla celá řada cibulí na uskladnění PH a jejich barva byla stříbrně šedivá. Dále v depozitáři v Chomutově jsou cibulky, které mají světle šedivou barvu.
Tohle vše nemusí být na 100%, ale vozy už dávno nejsou a těch pár cibulek, které se najdou někde ve křoví, nic nového také nepřinesou.