Nádobový nákladní vůz řady Paoj.

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Nádobový nákladní vůz řady Paoj.

Příspěvekod Tempotaxi » stř 07 bře, 2018 11:08 pm

krakora píše:Rozměry těch cibulí jsou v knize také a ještě spousta dalších zajímavých věcí z historie, pokud mám správné informace.
Ty cibule se používaly v hodně v depech. Asi v Chomutově, Teplicich nebo někde tam na severu by ještě nějaké mohly být. Už si nevzpomínám kde přesně jsme je viděl.
Petr

Rozměry nádob v knize nejsou. Je tam jen průměr 2 500 mm a průměr plnicího hrdla 500 mm. Ale další průměry a výška nádoby, tam také není. Podle přepočtů se dá jen vypočítat celková výška, to jest fundament + nádoba + plnicí hrdlo. Což je 2 896 mm, ale rozměr neudává vlastní výšku nádoby.
Obrázek
Dále nafocené cibule mám, ale podle fotek nezjistím jejich rozměry. V depech, už nic není, jen v depozitáři v Chomutově.

Jediná cesta je uvedený náčrtek dát do měřítka HO a rozměry odečítat.
Po získaných rozměrech nesouhlasí rozměrově odlitek.

Dále odlitek může souhlasit, za předpokladu, že nejsou všechny nádoby stejné. Podle kamaráda, je údajně několik nádob, které mají jiné rozměry. Ale podklady já osobně žádné nemám.

Kdybych měl všechny potřebné informace o vozech řady Paoj, tak nebudu dělat tento článek a hned si modely postavím. Ale protože, plno informací o rozměrech, pláncích a detailních fotek nemám, tak jsem udělal článek, aby se postupně bílá místa zaplnila.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Nádobový nákladní vůz řady Paoj.

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 08 bře, 2018 10:38 am

Pro porovnání, fotka, náčrtek, odlitek. Úsudek si jistě každý udělá sám.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Nádobový nákladní vůz řady Paoj.

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 08 bře, 2018 10:55 am

„Řady nákladních vozů ČSD“ od inž. Zahradníka, inž. Caldy a p. Kouby, která byla vydaná v roce 1965 v NADASu.
Kde pak jsou rozměry jímky????
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Nádobový nákladní vůz řady Paoj.

Příspěvekod krakora » čtv 08 bře, 2018 12:41 pm

[quote="Tempotaxi"]„Řady nákladních vozů ČSD“ od inž. Zahradníka, inž. Caldy a p. Kouby, která byla vydaná v roce 1965 v NADASu.
Kde pak jsou rozměry jímky????

Díváš se do jiné publikace, mělo by to být v té o které jsem psal výše.
"Calda, Nákladní vozy na volně ložené práškové hmoty, Nadas Praha 1961
Petr
krakora
 
Příspěvky: 96
Registrován: úte 10 říj, 2006 7:55 am

Re: Nádobový nákladní vůz řady Paoj.

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 08 bře, 2018 11:19 pm

Zroj Tasr.
Vozy řady Paoj v soupravě vozů Savz.
Obrázek
Rok 1961, betonárka VSŽ Košice.
Obrázek
Rok 1962, betonárka VSŽ Košice.
Naposledy upravil Tempotaxi dne pát 09 bře, 2018 12:18 am, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Nádobový nákladní vůz řady Paoj.

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 08 bře, 2018 11:49 pm

Zdroj. TASR
Rok 1961 Betonárka VSŽ Košice, Paoj 3.42631.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Nádobový nákladní vůz řady Paoj.

Příspěvekod Tempotaxi » stř 14 bře, 2018 7:58 pm

Tak se mně podařilo sehnat knížku „Nákladní vozy na volně ložené práškové hmoty, inž. M. Calda, NADAS 1961“. V knížce se píše obšírně o voze řady Paoj, který má čtyři přetlakové nádoby. Vozy, které mají tři přetlakové nádoby, není vůbec žádná zmínka. Dále žádná zmínka není také o pěti nádobovém voze.
Rozměry přetlakové nádoby tam opravdu nejsou.
První náčrtek je z podélné strany vozu. Je zde jen průměr jímky 2 500 mm, výška jímky a fundament 2 919 mm a vzdálenost vzduchové trubky od středu jímky.
Obrázek
Druhý náčrtek je z čela vozu.
Obrázek
Třetí náčrtek je ze shora.
Obrázek
Není zde žádná míra fundamentu, na kterém sedí tlaková nádoba. Je zde jen rozteč kotvících šroubů a vzdálenost dvou fundamentů 2 620 mm. A dopravní hadice jsou také bez výškové rozměru od podlahy vozu.
Dále v knížce je další užitečná poznámka.
Na tlakové nádobě je náčrtek plnícího hrdla a víko tlakové nádoby. Tento díl se musí také zhotovit na modelu tlakové jímky.
Obrázek
Dále na spodku tlakové nádoby je hrdlo, které je zakončeno přírubou dopravního čeřícího ventilu.
Tento díl se také musí na modelu zhotovit.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Nádobový nákladní vůz řady Paoj.

Příspěvekod Tempotaxi » stř 14 bře, 2018 8:21 pm

Ještě přidám čelní pohled na vůz řady Paoj.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Nádobový nákladní vůz řady Paoj.

Příspěvekod Tempotaxi » stř 14 bře, 2018 8:33 pm

Dále na přepravě volně loženého cementu má být od 1. dubna 1959 nápis pronajaté vozy a popis kyvadlové dopravy.
Vozy typu POSISTA se hodí výhradně jen pro velké spotřebitele cementu, kde je potřeba velké množství cementu, např. na stavbách vodních děl.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Nádobový nákladní vůz řady Paoj.

Příspěvekod Tempotaxi » stř 14 bře, 2018 10:51 pm

Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Nádobový nákladní vůz řady Paoj.

Příspěvekod Tempotaxi » pát 16 bře, 2018 10:03 am

V knize „Nákladní vozy na volně ložené práškové hmoty, inž. M. Calda, NADAS 1961“.
Je také čtyřnápravový vůz řady Paoj s jedinou nádobou, kterou vyrobil Závod S. M. Kirova n. p. Levice.
Obrázek
Nádoba (1) má čtyři čeřící žlaby (4). Které jsou skloněny k jedinému výpustnému otvoru (5) umístěného uprostřed dolní části nádoby, kde jsou ještě dvě hlavní a dvě pomocné čeřící krabice. Na střeše jsou tři plnící otvory (2) a dva vzdušníky (3). Každý otvor má samostatné víko. Víko je k nádobě připevněno dvěma závěsy. Dále víko má ještě dva páčkové uzávěry.
Podélný řez cisterny.
Obrázek
Půdorys cisterny.
Obrázek
Příčný řez cisterny.

Hlavní technické ůdaje nádoby (cisterny).
Délka nádoby ........................................... 10 600 mm
Šířka nádoby ............................................ 2 510 mm
Výška nádoby ........................................... 2 500 mm
Průměr plnícího otvoru ............................... 550 mm , počet otvorů na střeše nádoby ..................... 3
Průměr vzdušníků ..................................... 400 mm , počet vzdušníků na střeše nádoby ................ 2
Průměr vypuštěcího otvoru ......................... 300 mm
Počet podélných čeřících žlabů .................... 4
Naposledy upravil Tempotaxi dne pát 16 bře, 2018 11:51 am, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Nádobový nákladní vůz řady Paoj.

Příspěvekod Tempotaxi » pát 16 bře, 2018 10:14 am

Na spodku nádoby jsou 4 čeřící žlaby. Výška žlabu 95 mm.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Nádobový nákladní vůz řady Paoj.

Příspěvekod Tempotaxi » pát 16 bře, 2018 10:26 am

Hlavní čeřící krabice je umístěna k nádobě poblíž výpustného otvoru. Ale na fotkách vozu není krabice vidět.
Obrázek
Pomocná čeřící krabice je připevněna poblíž výpustného otvoru k nádobě. A také na fotkách není vidět.
Obrázek
Na každé nádobě jsou dvě hlavní čeřící krabice a dvě pomocné čeřící krabice.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Nádobový nákladní vůz řady Paoj.

Příspěvekod Tempotaxi » pát 16 bře, 2018 10:35 am

Uprostřed nádoby mezi žlaby je přivařen trychtýřový nástavec, který je zakončen čtvercovým otvorem.
Obrázek
Mechanismus uzávěru výpustného otvoru.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Nádobový nákladní vůz řady Paoj.

Příspěvekod Tempotaxi » pát 16 bře, 2018 10:41 am

Obrázek
1 - přívod vzduchu
2 - hlavní čeřící krabice
3- pomocná čeřící krabice
4 - škrtící klapka průměru 88 mm
5 - škrtící klapka průměru 102 mm
6 - podélný čeřící žlab
7 - výstupní hrdlo průměru 300 mm
8 - potrubí průměru 150 mm
9 - potrubí průměru 90 mm
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

PředchozíDalší

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků