1. váha vozu - zapomněl jsem uvést, že jsem zvážil vůz včetně střechy a spřáhel (bez oken, interiéru, elektroinstalace a ostatních drobných doplňků) a váha takto neosazeného vozu byla 78g tj. již nyní vůz přesahoval toleranci 73,3g. Znamená to tedy, že stavebnice samotná se základními doplňky (kinematika spřáhla + spřáhla) je těžší než stanovuje norma NEM 302. Co mě potěšilo je, že nemusím vůz dovažovat, neboť jsem se bál trochu zvýšené podlahy (chtěl bych mít vůz plně vybaven interiérem), na druhou stranu zklamání a tedy problémy, co jsi zmínil (tj. aby tyto vozy v budoucnu "utáhl" Hurvínek). Nechávám zatím být...
2. DCC - ok, dekodér k osvětlení pod strop - také vhodnější místo neznám i když tedy ještě nemám vyřešeno, jaké osvětlení pod strop dát a jediný můj dekodér příslušenství je od LENZe, nicméně není extra malý a tedy byl by asi v kabině vidět. Prostě budu muset ještě pohledat...
Svou poznámku o obou izolovaných kolech dvojkolí beru zpět
.
Sběr z dvojkolí strunou - ok (alternativou byl měděný plíšek), jen tedy mám pár dalších otázek - strunu mám přiložit ze shora a nebo z boku kola? Nějak strunu vytvarovat? Jaký průřez zvolit a z jakého materiálu by měla struna být? Prostě jestli máte někdo zkušenosti, budu rád...
ufff - přepínání bílá/červená na čelech vozu v jednom světlometu je výzva...
.
3,4. vytápění teplovodním kotlíkem/vytápění kamny. Tady jsem byl trošku zmaten, neboť v knize Osobní vozy ČSD (autoři Jindra, Frolík) je u technického popisu vozu
Blm r.v. 1948-1954 uveden obrázek s vytápěním kamny, ale spodek vozu odpovídá modelu Kuber, který má vytápění teplovodním kotlíkem :
a naopak Blm r.v. 1954, terý je vybaven teplovodním kotlíkem, ale spodek vozu neodpovídá modelu Kuber :