Stránka 22 z 25

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: pon 25 úno, 2019 8:03 am
od mlha
Tempotaxi píše:V roce 1969 už má Tatra sundané mechanické výklopné směrovky a jsou nahrazeny světelnou signalizací.
Obrázek

Nejde jenom o směrovky, všimni si i nástupních schůdků do kabiny, které byly jiné. Ta 111ka má hodně změn v průběhu výroby

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: pon 25 úno, 2019 7:57 pm
od Polabský
Tato Tatra je podle mne získaná z od vojáků a pro potřeby ČSAD humanizovaná.
Zůstaly jí držáky na plachtové oblouky a dělené sajtny, původně s podélnými lavicemi pro mužstvo.
Mám pocit, že mezera za boudou není kvůli reservě ale pro naviják. Lano se provlékalo pod korbou.
Jak se postupně specializovaly jednotlivé závody ČSAO na (i GO) opravy jednotlivých značek, byly zaváděny určité typy, či způsoby oprav. Z vlastní zkušenosti s GO T 603, která se viditelně lišila v Hodoníně a v Jičíně.
Například čalounění, palubka, rozmístění některých detailů a jejich nahrazení odlišným typem.
Hezký večer.

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: stř 06 bře, 2019 11:34 pm
od Kajinek11
loscarlos píše:vyšla o tom zajímavá kniha:
https://knihy.abz.cz/prodej/zbarveni-a- ... -1945-1992


Kdyby někdo chtěl mohu něco z této knihy vyfotit, půjčil jsem si ji v knihovně.
Jak jsem se však dočetl, číslování (myšleny ty velké bílé trojciferné číslice) nebylo pořád stejné, ale přebarvovalo se na každou akci. Tedy na každé cvičení bylo jiné. Je to prostě rozpoznávací znak pro tu danou akci.

Takže pro naše účely je asi nejlepší vybrat si konkrétní voj. cvičení a držet se fotodokumentace.
"Tak přísaháme"

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: úte 12 bře, 2019 11:56 am
od BohousP
Když jsem si pročítal toto vlákno, vzpomněl jsem si na jedno vojenské cvičení, kterého jsem se zůčastnil. Více na http://www.masinky.info/2019/03/vojensky-transport/

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: úte 12 bře, 2019 1:02 pm
od Kajinek11
Super clanek, diky! A zaroven mi ukazal, ze lze na kolejisti provozovat i samostatny vojensky vuz a clovek nemusi mit jen cely vlak.

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: pát 25 říj, 2019 11:12 am
od Vladimír_B
Ahoj, našel jsem náhodou další zajímavou fotku, kde mají vedle vozu ještě nějakou "kozu". https://www.geocaching.com/geocache/GC6 ... 50935a706a Nejdřív mě napadlo na boční najetí, ale nalevo od fotografa je čelní rampa...

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: pát 25 říj, 2019 1:50 pm
od look23
Vladimír_B píše:Ahoj, našel jsem náhodou další zajímavou fotku, kde mají vedle vozu ještě nějakou "kozu". https://www.geocaching.com/geocache/GC6 ... 50935a706a Nejdřív mě napadlo na boční najetí, ale nalevo od fotografa je čelní rampa...


Sice to nejsou tanky, ale v prvním díle seriálu Plechová kavalérie vagonují kombajny pomocí boční rampy.
https://youtu.be/oVv6k5g6K7k?t=2031

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: ned 27 říj, 2019 10:44 am
od Svratka
K vagónování kombajnů...
Vzpomínám si, přeprava nových kombajnů Fortschritt E512, E516 a posléze i světlezelených E514 a E517 z NDR se konala výhradně přes hraniční přechod Jiříkov - Ebersbach, možná z důvodu neprůjezdnosti zásilky s překročenou ložnou mírou přes tunely v Děčíně (?), dílem však i směrováním od místa výroby kombajnů (závody v Bischofswerdě a Singwitz). Každopádně nešlo přepravit kombajn jen tak, jak to vidět na záběrech z 1.dílu Plechové kavalérie - nakládka v Nepomuku. Kombajn je příliš vysoký, po najetí na vůz (nejčastěji dvounápravový nízkostěnný u E512 a E514, na přepravu E516 a E517 se používaly čtyřnápravové Res (Nas) ) se musel kombajn pozvednout heverem pod kabinou a odmontovala se mu přední kola. Ta se umístila před kabinu na sebe. Kombajn se pod kabinou podložil prázdným diskem (velkým kolem bez pneumatiky) a spustil se na něj heverem. Tedy stál pak na voze jakoby přikrčený. Za sebou měl vůz se žací lištou (tuším se ani neodvěšovala). I tak se jednalo o zásilku s PLM. Z NDR chodily nové kombajny nepřetržitě, směřovaly nejen k nám, ale i do dalších východních zemí v rámci RVHP. V Rumburku třeba kolem poledne byly běžným obrázkem nádraží... Dopoledne přijely přes hranice vlakem s "pielstickem" v čele. Kolem poledne se vždy v Rumburku hodně posunovalo, možná se vyřazovaly nějaké zásilky či přehazovaly z vlaku na vlak. Pak to jelo až někdy odpoledne na Nymburk. To už táhnul "brejlovec" a na postrku na Jedlovou mu pomáhal "pielstick". Z České Lípy (tam to taky nějakou dobu stávalo) se to vozilo myslím se "sergejem", ale to jezdilo až pozdě večer. Disky se vracely do výrobního závodu zpět na vozech Res. Nevozily se jen kombajny, ale též různá drobnější zemědělská technika (zemědělské stroje k zapřažení za traktor).

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: úte 29 říj, 2019 10:45 am
od milostt
Přesně tak je přepravujeme

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: čtv 31 říj, 2019 10:30 am
od Svratka
milost:

Pěkné modelové ztvárnění problematiky. Snad jen, když to vidím na fotce, skutečně ten vůz s žací lištou býval připojený za mlátičku, ono by při odpojeném voze bylo i obtížnější zajištění proti pohybu, čili proč by si někdo pálil zbytečně prsty, že ano...

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: čtv 31 říj, 2019 10:44 am
od milostt
toto jsou fota ze stavby po dokončení už totak je , jsou i hotové podlahy na vozech
a na dalším voze je i pojizdná dílna S5

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: čtv 31 říj, 2019 1:43 pm
od Svratka
Jan Hrušínský měl pojízdnou dílnu klasickou Praga V3s vojenskou, z Nepomuku jel na Slovensko spolu s Janem Hartlem s "gazíkem" po vlastní ose... :-)

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: sob 18 led, 2020 5:51 pm
od Tempotaxi
Dalším model, který je zatím jen volně položen na plošinovém vagonu, je Praga V3S M2, která se začala vyrábět od roku 1984.
Obrázek
Obrázek

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: pát 07 úno, 2020 11:29 pm
od Kajinek11

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: sob 08 úno, 2020 7:50 am
od Tempotaxi
Pěkný filmeček, ale takových instruktážních snímků je na internetu plno.
Zde je třeba práce železničního vojska.
https://www.youtube.com/watch?v=fLrozZU1QR4