Stránka 18 z 25

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: čtv 05 dub, 2018 7:18 pm
od Tempotaxi
Těžká technika v soupravě. Jede se budovat, třeba pražské metro, úprava výsypek. Nebo se jede na stavbu letiště u Mimoně. :lol: :D :P
Obrázek
Obrázek

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: úte 01 kvě, 2018 5:17 pm
od Střelec
Dovolím si zde poznamenat, že v Nepomuku na nádraží za socialismu stála souprava pečlivě udržovaných plošiňáků na speciálně oplocené koleji. Patrně to bylo pro potřeby místní posádky - po PTP tam byli až do zrušení nějací radisti, či něco podobného. Pozůstatky oplocení jsou tam ještě dnes - betonové sloupky se zbytky pletiva, proti budově byl podle rozteče a typu sloupků asi vchod/průchod pro pěší, protože je zrcadlově po obou stranách koleje.

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: úte 07 srp, 2018 1:08 pm
od Tempotaxi
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: úte 07 srp, 2018 1:22 pm
od Tempotaxi
Železniční dělo, kdo má prosím informace – děkuji předem. :idea:
Obrázek
Zdroj: Französische 320mm Eisenbahn.
Obrázek
Obrázek

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: úte 07 srp, 2018 1:55 pm
od Tempotaxi
K francouzskému železničnímu dělu, kdyby se stavěl model, tak ještě postavit tuto lokomotivu.
T 201.9001, tov. označení ALVF Crochat typ 22 L 2N
Rok výroby: 1916
Výrobce: Henry Crochat, Saint-Chamond, Le Creusot
Obrázek

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: úte 07 srp, 2018 7:16 pm
od Jiřik
Mělo by se jednat o 320 mm pobřežní kanon vzor 1870/84, nebo vzor 1870/93 na kluzné lafetě Schneider.
V letech 1915-16 firma Schneider instalovala tato námořní děla na žel. podvozky jako posilu západní frontě. Kanony byly celkem tří vzorů, ale druhé sv. války se ve francouzských skladech dočkaly pouze dva vzory (celkem osm kusů). Němci je přeznačili na: 32cm K(E)651(f) pro původní vz.1870/84 a 32cm K(E)651/1(f) pro původní vz.1870/93. Použili je na Atlantickém valu.

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: úte 07 srp, 2018 9:27 pm
od Tempotaxi
Jiřik píše:Mělo by se jednat o 320 mm pobřežní kanon vzor 1870/84, nebo vzor 1870/93 na kluzné lafetě Schneider.
V letech 1915-16 firma Schneider instalovala tato námořní děla na žel. podvozky jako posilu západní frontě. Kanony byly celkem tří vzorů, ale druhé sv. války se ve francouzských skladech dočkaly pouze dva vzory (celkem osm kusů). Němci je přeznačili na: 32cm K(E)651(f) pro původní vz.1870/84 a 32cm K(E)651/1(f) pro původní vz.1870/93. Použili je na Atlantickém valu.

Já jsem dále na internetu našel, že železniční dělo bylo zařazeno k německému dělostřelectvu a bylo použito na obléhání Leningradu. Při předčasné detonaci bylo železniční dělo znehodnoceno.
Ale jak se pak dostalo poškozené železniční dělo na naše území a co se s ním stalo.
Ale zase na jiném místě se píše, že bylo znehodnoceno francouzské železniční dělo 520 m Haubitze dne 5. Ledna 1942 a železničního vraku se pak zmocnila Rudá armáda v roce 1943.

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: stř 08 srp, 2018 5:19 am
od Jiřik
To je, ale naprosto jiné dělo, než z fotky v Kyšperku. 520mm houfnice vz.1916 na kluzné lafetě Schneider. Byly vyrobeny pouze dva kusy. Jedna houfnice byla zničena ještě během zkoušek v roce 1918 výbuchem granátu v hlavni. Druhá si chvilku zabojovala. Po porážce Francie v roce 1940 byla němci ukořistěna a přeznačena na 52cm H(E)871(f). V roce 1941 ostřelovala obležený Leningrad, ale již v lednu 1942 došlo k výbuchu granátu v hlavni a zničení děla.

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: stř 08 srp, 2018 7:14 am
od Tempotaxi
Děkuji za vysvětlení.
Není možné někde sehnat náčrtek a rozměry železničního děla.
Je možné někde zjistit další osudy železničního děla.

Technická data jsou zde: https://forum.axishistory.com/viewtopic.php?t=110331&start=165

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: stř 08 srp, 2018 8:11 am
od Jiřik
Není zač.
A kterého? Toho z Kyšperku? O tom nic nevím, jedině jít na vojenské fórum. Výkres nemám, jedině prohledat net.
Fotky 52cm houfnice po výbuchu granátu v hlavni jsou na uvedeném modelářském fóru hned na první straně.

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: stř 08 srp, 2018 8:20 am
od Tempotaxi
Děkuji aspoň za nasměrování, jakou cestou se dát.

Ale pokud má někdo zájem mít na svém kolejišti model železničního děla, tak zde je ve velikosti HO.
Obrázek
Obrázek
Více o železničním dělu zde: http://landships.info/landships/railway_articles.html?load=railway_articles/400mm_Saint-Chamond.html

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: stř 08 srp, 2018 8:56 am
od Jiřik
Odkaz je na jiné dělo!
Model má znázorňovat sice kanon Saint-Chamond, ale ráže 340 mm vzor 1912.
Správný odkaz například zde: http://www.loutan.net/olivier/archives/ ... -de-340mm/

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: stř 08 srp, 2018 12:07 pm
od Tempotaxi
Děkuji za upřesnění.
Potom je zde i fórum zde:https://forum.pages14-18.com/viewtopic.php?f=32&t=52271
Obrázek
Obrázek

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: stř 08 srp, 2018 7:03 pm
od Tempotaxi

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: stř 08 srp, 2018 7:12 pm
od Tempotaxi
Praga RV 2T 6x4 1940.
Obrázek
Obrázek