Stránka 16 z 25

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: ned 09 dub, 2017 12:16 pm
od Tempotaxi
Brejla píše:
Na vagonu je typ T148 AB63, který má maximálku 70 km/h. To, že se na podvozek T148 v tuzemsku i v zahraničí montovalo mnoho typů jeřábových nástaveb a ty měly rozdílné maximální rychlosti nikdo nezpochybňuje.


Nejsem línej se podívat na technická data o Tatrách T 148, které se dají najít na internetu.
Ale je zajímavé, že na jeden a tentýž podvozek se uvádí několik maximálních rychlostí. A to 60, 70 a 72 km/hod. Přitom na fotkách je označení max. rychlosti většinou na jeřábu TATRA 148 AB63 60 nebo 70 km/hod a někdy 75 nebo 80 km/hod. Proč to tak je, tak to opravdu netuším.
Fotka je pro mě důkaz a stavíme modely podle fotek. Že prodejci nalepí něco jiného a modelář si to pak koupí, je zase jeho věc. Zmíněný model není můj a vůbec mně nezajímá, co je tam nalepeno. Jen jsem ho pro zajímavost vagónoval po opravě. Zhotovil jsem pár fotek po představu, jak model jeřábu vypadá na železničním vagónu.

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: ned 09 dub, 2017 4:27 pm
od Tempotaxi
Ve stavbě nakladače jsem pokročil o kousek dál.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: úte 11 dub, 2017 12:43 pm
od Tempotaxi
Model nakladače je hotov a bude se stříkat.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: čtv 13 dub, 2017 10:27 pm
od Tempotaxi
Dále jsem kolový nakladač stříknul khaki barvou. Aplikace obtisků. Model se pak patinoval a stříkal matným lakem.
Obrázek
Obrázek
Před stříkáním se musela upravit kabina. Zádní část se odřízla a odstranění dveří. Další dveře jsou pak ve stavebnici, jako samostatný díl.
Obrázek

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: úte 18 dub, 2017 6:44 pm
od Tempotaxi
V příručce o nakladači KN 250 se píše, že stroj se přepravuje na podvalníku a železničním voze po sundání ochranného rámu a kabiny. Přitom fotka hovoří o něčem jiném. Asi mimořádná přeprava.
Tatra 141 + podvalník P32 + nakladač KN 250 - rok fota 1978.
Obrázek

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: stř 19 dub, 2017 3:24 am
od mlha
Je to určitě KN 250? Ján si myslím, že to bude některý z nakladačů značky Caterpillar,

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: stř 19 dub, 2017 5:24 am
od hank
mlha píše:Je to určitě KN 250? Já si myslím, že to bude některý z nakladačů značky Caterpillar,


V roce 1978 tady bylo caterpillarů asi jako bílých vran... zatímco KN-251 už byl témže roce v armádních předpisech, viz tady:
http://forum.valka.cz/topic/view/13302/ ... y-nakladac

Řekl bych, že na té fotce je to on.

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: stř 19 dub, 2017 6:09 am
od mlha
hank píše:
mlha píše:Je to určitě KN 250? Já si myslím, že to bude některý z nakladačů značky Caterpillar,


V roce 1978 tady bylo caterpillarů asi jako bílých vran... zatímco KN-251 už byl témže roce v armádních předpisech, viz tady:
http://forum.valka.cz/topic/view/13302/ ... y-nakladac

Řekl bych, že na té fotce je to on.

Dopravní stavby Olomouc už tehdy používaly Katry u nás v republice, stahovaly je ze staveb v Libii, tipuju to podle tvaru kabiny a tlumiče výfuku

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: pon 01 kvě, 2017 8:43 pm
od Tempotaxi
Při vagónování kolejové nakladače KN 250 jsem udělal zněnu v typu plošinového vozu.
Zakoupil jsem stavebnici plošinového vozu od Bramose a dále jsem dokoupil třínápravové podvozky od Sdvmodelu.
V bočnicích rámu vozu jsem zhotovil upínací háky a brzdové kolo. Nakladač je přilepený k podlaze a zajištěn trámy a úvazky. Poslední co vůz zatím nemá je popis vozu.
Obrázek]
Obrázek

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: ned 14 kvě, 2017 4:05 pm
od Tempotaxi
Německý plošinový vůz dostal číslo Px 3.13322. Ještě nemám hotové dva třínápravové podvozky.
Obrázek
Kolejový nakladač KN 250 jsem pak dal na šestinápravový plošinový vůz Salp/Px 21 54 482 5858-6.
Obrázek
Oba obtisky má pan Kwasnica.

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: stř 28 čer, 2017 6:10 am
od Tobyška
Téma vojenských transportů mě doopravdy zaujalo. Chtěl bych upravit několik vagónů Pao ze stavebnice Bramos na Pxx. Nevíte, nedělá někdo 3 nápravové podvozky vhodné pro takovou úpravu?
Někde jsem o tom viděl nějakou zmíňku, ale teď to nemůžu najít...

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: stř 28 čer, 2017 6:49 am
od nexus

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: stř 28 čer, 2017 7:10 am
od Tobyška
Jasně, to je ono, díky|

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: stř 28 čer, 2017 9:15 am
od Tempotaxi
Třínápravové podvozky SDV se musí výškově upravit. Po namontování na rám Bramos je vůz moc vysoko nad temenem kolejnice. Na rámu vozu se musí výškově obrousit unášeč třínápravového podvozku.

Dále podvozky jsou i leptané. http://www.modely-masinek-eshop.cz/search-engine.htm?q=Pxx&x=9&y=9&hledatjak=2
Obrázek
Stavební postup vozu Pxx:
http://www.modely-masinek.cz/navody_-postupy/px-_-pxx

Dále podvozky dělá pan Berka. http://www.bankovi.cz/ Lze zakoupit na pražské výměnné burze.
Obrázek
Dále pan Berka http://www.berka.vyrobce.cz/
Stavba vozu a podvozku: http://petrberka.rajce.idnes.cz/Px_v_H0
Obrázek
Obrázek

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: pát 05 led, 2018 5:39 pm
od Tempotaxi
Při stavbě plošinových vozů jsem si postavil krátký šestinápravový vůz řady Px 3.13322.
Kamarád mně přinesl dvě stavebnice nákladních vozů ZIL 157 od firmy ZZ Model.
Modely po sestavení jsem jen tak zkusmo položil na zmíněný plošinový vůz.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Správné označení je ZIL 157K, protože oba vozy mají navijáky.