Vagónování vojenské techniky

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 05 dub, 2018 7:18 pm

Těžká technika v soupravě. Jede se budovat, třeba pražské metro, úprava výsypek. Nebo se jede na stavbu letiště u Mimoně. :lol: :D :P
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Střelec » úte 01 kvě, 2018 5:17 pm

Dovolím si zde poznamenat, že v Nepomuku na nádraží za socialismu stála souprava pečlivě udržovaných plošiňáků na speciálně oplocené koleji. Patrně to bylo pro potřeby místní posádky - po PTP tam byli až do zrušení nějací radisti, či něco podobného. Pozůstatky oplocení jsou tam ještě dnes - betonové sloupky se zbytky pletiva, proti budově byl podle rozteče a typu sloupků asi vchod/průchod pro pěší, protože je zrcadlově po obou stranách koleje.
Střelec
 
Příspěvky: 1620
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » úte 07 srp, 2018 1:08 pm

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » úte 07 srp, 2018 1:22 pm

Železniční dělo, kdo má prosím informace – děkuji předem. :idea:
Obrázek
Zdroj: Französische 320mm Eisenbahn.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » úte 07 srp, 2018 1:55 pm

K francouzskému železničnímu dělu, kdyby se stavěl model, tak ještě postavit tuto lokomotivu.
T 201.9001, tov. označení ALVF Crochat typ 22 L 2N
Rok výroby: 1916
Výrobce: Henry Crochat, Saint-Chamond, Le Creusot
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Jiřik » úte 07 srp, 2018 7:16 pm

Mělo by se jednat o 320 mm pobřežní kanon vzor 1870/84, nebo vzor 1870/93 na kluzné lafetě Schneider.
V letech 1915-16 firma Schneider instalovala tato námořní děla na žel. podvozky jako posilu západní frontě. Kanony byly celkem tří vzorů, ale druhé sv. války se ve francouzských skladech dočkaly pouze dva vzory (celkem osm kusů). Němci je přeznačili na: 32cm K(E)651(f) pro původní vz.1870/84 a 32cm K(E)651/1(f) pro původní vz.1870/93. Použili je na Atlantickém valu.
http://jirik581.rajce.idnes.cz/
TT jako koníček pro zábavu...
Jiřik
 
Příspěvky: 255
Registrován: ned 26 srp, 2012 7:05 pm
Bydliště: kousek od Hořic

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » úte 07 srp, 2018 9:27 pm

Jiřik píše:Mělo by se jednat o 320 mm pobřežní kanon vzor 1870/84, nebo vzor 1870/93 na kluzné lafetě Schneider.
V letech 1915-16 firma Schneider instalovala tato námořní děla na žel. podvozky jako posilu západní frontě. Kanony byly celkem tří vzorů, ale druhé sv. války se ve francouzských skladech dočkaly pouze dva vzory (celkem osm kusů). Němci je přeznačili na: 32cm K(E)651(f) pro původní vz.1870/84 a 32cm K(E)651/1(f) pro původní vz.1870/93. Použili je na Atlantickém valu.

Já jsem dále na internetu našel, že železniční dělo bylo zařazeno k německému dělostřelectvu a bylo použito na obléhání Leningradu. Při předčasné detonaci bylo železniční dělo znehodnoceno.
Ale jak se pak dostalo poškozené železniční dělo na naše území a co se s ním stalo.
Ale zase na jiném místě se píše, že bylo znehodnoceno francouzské železniční dělo 520 m Haubitze dne 5. Ledna 1942 a železničního vraku se pak zmocnila Rudá armáda v roce 1943.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Jiřik » stř 08 srp, 2018 5:19 am

To je, ale naprosto jiné dělo, než z fotky v Kyšperku. 520mm houfnice vz.1916 na kluzné lafetě Schneider. Byly vyrobeny pouze dva kusy. Jedna houfnice byla zničena ještě během zkoušek v roce 1918 výbuchem granátu v hlavni. Druhá si chvilku zabojovala. Po porážce Francie v roce 1940 byla němci ukořistěna a přeznačena na 52cm H(E)871(f). V roce 1941 ostřelovala obležený Leningrad, ale již v lednu 1942 došlo k výbuchu granátu v hlavni a zničení děla.
http://jirik581.rajce.idnes.cz/
TT jako koníček pro zábavu...
Jiřik
 
Příspěvky: 255
Registrován: ned 26 srp, 2012 7:05 pm
Bydliště: kousek od Hořic

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » stř 08 srp, 2018 7:14 am

Děkuji za vysvětlení.
Není možné někde sehnat náčrtek a rozměry železničního děla.
Je možné někde zjistit další osudy železničního děla.

Technická data jsou zde: https://forum.axishistory.com/viewtopic.php?t=110331&start=165
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Jiřik » stř 08 srp, 2018 8:11 am

Není zač.
A kterého? Toho z Kyšperku? O tom nic nevím, jedině jít na vojenské fórum. Výkres nemám, jedině prohledat net.
Fotky 52cm houfnice po výbuchu granátu v hlavni jsou na uvedeném modelářském fóru hned na první straně.
http://jirik581.rajce.idnes.cz/
TT jako koníček pro zábavu...
Jiřik
 
Příspěvky: 255
Registrován: ned 26 srp, 2012 7:05 pm
Bydliště: kousek od Hořic

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » stř 08 srp, 2018 8:20 am

Děkuji aspoň za nasměrování, jakou cestou se dát.

Ale pokud má někdo zájem mít na svém kolejišti model železničního děla, tak zde je ve velikosti HO.
Obrázek
Obrázek
Více o železničním dělu zde: http://landships.info/landships/railway_articles.html?load=railway_articles/400mm_Saint-Chamond.html
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Jiřik » stř 08 srp, 2018 8:56 am

Odkaz je na jiné dělo!
Model má znázorňovat sice kanon Saint-Chamond, ale ráže 340 mm vzor 1912.
Správný odkaz například zde: http://www.loutan.net/olivier/archives/ ... -de-340mm/
http://jirik581.rajce.idnes.cz/
TT jako koníček pro zábavu...
Jiřik
 
Příspěvky: 255
Registrován: ned 26 srp, 2012 7:05 pm
Bydliště: kousek od Hořic

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » stř 08 srp, 2018 12:07 pm

Děkuji za upřesnění.
Potom je zde i fórum zde:https://forum.pages14-18.com/viewtopic.php?f=32&t=52271
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » stř 08 srp, 2018 7:03 pm

Naposledy upravil Tempotaxi dne čtv 09 srp, 2018 10:31 am, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » stř 08 srp, 2018 7:12 pm

Praga RV 2T 6x4 1940.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

PředchozíDalší

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků