Tempotaxi píše:Petr Zatrepalek píše:Kolejová tatra 111 s Einheitkabinou v ČSD éře?! Určitě ale ne ve Wehrmacht Dunkelgelb! A ten tankový vůz z Panzerzugu je už ale opravdu dost velké scifi! Teda pokud není záměrem stavět nějaké tankové museum
Údajně vše bylo v Milovicích po roce 1945 a dokonce ještě začátkem 50-let. Milovicích se v letech 50 nacházelo několik pancéřovaných vlaků (vozy a lokomotivy) a radar vlak.
Tak k tomu údajně... V Milovicích prokazatelně byly po roce 1945 soustředěny všechny kořistní ex německé pancéřové drezíny a pancéřové vlaky, nicméně k 1/11/1954 byl celý útvar zlikvidován včetně těch pár pancéřových vlaků. Jedna pancéřovaná BR52 z jednoho Milovického pancéřáku se tu dokonce už i probírala, po odstrojení jezdila u čsd.
Radarový vlak, vycházející z původního německého radarového vlaku ukořistěného v Ostroměři, byl sice veden pod Milovicemi, ale dlouhodobě byl nasazen v Horaždovicích a sloužil spolu s radarovou hláskou na kopci Praha v Brdech co by páteřní systém PVO do doby dodání prvních použitelných radarů ze Sojuzu. Likvidován byl v Komárně tuším také v roce 54. Radar Freya a Wurzburg Riese z tohoto vlaku byl donedávna v Ondřejově, nyní je v Lešanském museu, stejně jako poslední zbylé vozy radarového vlaku.
Pokud chcete, kolego, dělat soupravu obsahující pancéřový vůz s věží z tanku PzIV, musíte k tomu dát i odpovídající vozidla. Kombinace V3S a Prasátko to rozhodně nejsou! Ještě tak Praga RN, chevrolet, ford canada, Studebaker nebo dodge, a nějaká vlečková pára nebo ex německý lokotraktor. V případě tanků pak čs modifikace tanku T34/85 a PzIV, pak ještě Sdkfz251 a první kusy OT810 - tedy to co čs armáda počátkem 50. let používala. T54a a T55a prišly do výbroje čsla až začátkem 60. let. Modernizované T-55m, co máte navagonované, to být nemohou,
V případě Vaší Tatry 111 se bohužel jedná o počáteční válečnou produkci s dřevěnou, tzv Einheitskabinou. Pokud tento typ vozidla ve výzbroji čsla byl (o čemž pochybuji, neb na jediné fotce z čs území, co znám, je zobrazeno rozstřílené německé vozidlo z Pražského povstání), zcela JISTE neměl žlutou kamufláž ale klasickou ČSLA khaki. Kořistní vozidla (ex Wehrmacht) byla v letech 1953-54 stažena od bojových útvarů a následně odprodávána především na Střední východ (Stug III, PzIV, Nashorn...). Jednotlivé kusy byly následně součástí tankového musea ve Vyškově, včetně tanku King Tiger. Rozkazem generála Janka bylo ale toto museum zlikvidováno a exponáty sešrotovány tuším v roce 1965. Uplně jiná situace je ale v případě taženého dělostřelectva - např ex německé houfnice byly ve výzbroji ČSLA až do převratu.
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů