Vagónování vojenské techniky

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » pon 16 led, 2017 5:10 pm

Obrázek
zdroj: Zababov
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno


Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod hank » pon 16 led, 2017 7:38 pm



Ano, na těch dvou videích z úseku Č. Lípa - Litoměřice - s tou soupravou se 3 kocoury z roku 2011 - byl evidentně převoz libereckých chemiků z brigády radiační, chemické a biologické ochrany. Akorát místo stanů, které se používaly v době mé vojenské služby, měli ISO kontejnery - pokrok nezastavíš... Některé činnosti se dají v těch kontejnerech dělat líp než ve skříňových véeskách. A docela mě překvapilo, že i po těch letech se OT BRDM-2rch pořád používají jako standardní vozidla radiačního a chemického průzkumu. Svého času byly bez vážné konkurence, ale přece jen - 40 let je dost dlouho.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6108
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod RadekH0 » pon 16 led, 2017 7:57 pm

Kolejiště Žďár nad Sázavou, od 4:05 začíná záběr na vojenský transport.
https://www.youtube.com/watch?v=PHw0lRCGvWE

Radek
Měřítko TT, epocha: V./VI.
DCC
RadekH0
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 03 bře, 2013 11:37 am
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » pon 16 led, 2017 8:53 pm

Já jsem sem dával videa proto, že je krásně názorně znázorněno, jak je vojenský transport dlouhý a dále způsob nakládáni na vagony. Je mně naprosto jasné, že každý bude mít jinak dlouhý vojenský transport, jak má dlouhé modelové dopravní koleje.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » pon 16 led, 2017 10:08 pm

Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » úte 17 led, 2017 11:15 am

Kamarád mně zapůjčil vojenskou techniku v různém stupni rozpracovanosti. Aby byla představa, když se bude postupně kupovat vojenská technika, jak model pak sedí na železničním voze.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Jeden tank může být naložen na vůz Px.
Obrázek
Obrázek
Dva tanky jen na vůz Pxx.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » úte 17 led, 2017 1:09 pm

Zde je moje první malá vojenská souprava, která bude jen v armádních dílnách.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
U dílenské haly bude stát tato kolejová příšera. Občas se i projede. Dvojkolí se otáčí. Spřáhlo, hák je přidělán.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Petr Zatrepalek » úte 17 led, 2017 2:02 pm

Kolejová tatra 111 s Einheitkabinou v ČSD éře?! Určitě ale ne ve Wehrmacht Dunkelgelb! A ten tankový vůz z Panzerzugu je už ale opravdu dost velké scifi! Teda pokud není záměrem stavět nějaké tankové museum :roll:
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » úte 17 led, 2017 2:30 pm

Petr Zatrepalek píše:Kolejová tatra 111 s Einheitkabinou v ČSD éře?! Určitě ale ne ve Wehrmacht Dunkelgelb! A ten tankový vůz z Panzerzugu je už ale opravdu dost velké scifi! Teda pokud není záměrem stavět nějaké tankové museum :roll:

Údajně vše bylo v Milovicích po roce 1945 a dokonce ještě začátkem 50-let. Milovicích se v letech 50 nacházelo několik pancéřovaných vlaků (vozy a lokomotivy) a radar vlak.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » úte 17 led, 2017 4:43 pm

Panzerjägerwagen (PB-44), německý kolejový tank, do konce války bylo vyrobeno jen malý počet těchto kolejových tanků a po roce 1945 jeden kus zůstal na území Československa a byl využíván armádou ČSLA.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Petr Zatrepalek » úte 17 led, 2017 4:52 pm

Tempotaxi píše:
Petr Zatrepalek píše:Kolejová tatra 111 s Einheitkabinou v ČSD éře?! Určitě ale ne ve Wehrmacht Dunkelgelb! A ten tankový vůz z Panzerzugu je už ale opravdu dost velké scifi! Teda pokud není záměrem stavět nějaké tankové museum :roll:

Údajně vše bylo v Milovicích po roce 1945 a dokonce ještě začátkem 50-let. Milovicích se v letech 50 nacházelo několik pancéřovaných vlaků (vozy a lokomotivy) a radar vlak.


Tak k tomu údajně... V Milovicích prokazatelně byly po roce 1945 soustředěny všechny kořistní ex německé pancéřové drezíny a pancéřové vlaky, nicméně k 1/11/1954 byl celý útvar zlikvidován včetně těch pár pancéřových vlaků. Jedna pancéřovaná BR52 z jednoho Milovického pancéřáku se tu dokonce už i probírala, po odstrojení jezdila u čsd.

Radarový vlak, vycházející z původního německého radarového vlaku ukořistěného v Ostroměři, byl sice veden pod Milovicemi, ale dlouhodobě byl nasazen v Horaždovicích a sloužil spolu s radarovou hláskou na kopci Praha v Brdech co by páteřní systém PVO do doby dodání prvních použitelných radarů ze Sojuzu. Likvidován byl v Komárně tuším také v roce 54. Radar Freya a Wurzburg Riese z tohoto vlaku byl donedávna v Ondřejově, nyní je v Lešanském museu, stejně jako poslední zbylé vozy radarového vlaku.

Pokud chcete, kolego, dělat soupravu obsahující pancéřový vůz s věží z tanku PzIV, musíte k tomu dát i odpovídající vozidla. Kombinace V3S a Prasátko to rozhodně nejsou! Ještě tak Praga RN, chevrolet, ford canada, Studebaker nebo dodge, a nějaká vlečková pára nebo ex německý lokotraktor. V případě tanků pak čs modifikace tanku T34/85 a PzIV, pak ještě Sdkfz251 a první kusy OT810 - tedy to co čs armáda počátkem 50. let používala. T54a a T55a prišly do výbroje čsla až začátkem 60. let. Modernizované T-55m, co máte navagonované, to být nemohou,

V případě Vaší Tatry 111 se bohužel jedná o počáteční válečnou produkci s dřevěnou, tzv Einheitskabinou. Pokud tento typ vozidla ve výzbroji čsla byl (o čemž pochybuji, neb na jediné fotce z čs území, co znám, je zobrazeno rozstřílené německé vozidlo z Pražského povstání), zcela JISTE neměl žlutou kamufláž ale klasickou ČSLA khaki. Kořistní vozidla (ex Wehrmacht) byla v letech 1953-54 stažena od bojových útvarů a následně odprodávána především na Střední východ (Stug III, PzIV, Nashorn...). Jednotlivé kusy byly následně součástí tankového musea ve Vyškově, včetně tanku King Tiger. Rozkazem generála Janka bylo ale toto museum zlikvidováno a exponáty sešrotovány tuším v roce 1965. Uplně jiná situace je ale v případě taženého dělostřelectva - např ex německé houfnice byly ve výzbroji ČSLA až do převratu.
Přílohy
263073-3.jpg
radarvlak_203.jpg
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Petr Zatrepalek » úte 17 led, 2017 5:47 pm

Ještě ke kořistní technice - tady http://forum.valka.cz/topic/view/40205/ ... zich-armad lze najít zajímavé foto vyprošťovacího pantera při likvidaci železničního neštěstí v r. 1958

a tady zas jak to bylo s tankovou výzbrojí v padesátých letech http://www.fronta.cz/dotaz/ceskoslovens ... -1945-1950
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » úte 17 led, 2017 6:48 pm

Vážený kolego, nějak si nerozumíme.
Máme plánu si postavit model vojenského prostoru, kde bude mít armáda svoje nádraží, sklady, rampy atd. Dále zde budou dílny o odstavné koleje. Na jedné kusé koleji bude odstavený kolejový tankový vůz. Kolejová Tatra bude pojíždět jen v dílnách pro potřebu dílen. Ale bude se muset k tatře postavit zavřený vůz, ve kterém bude pohon.
Dále T 211.0 – výroba 1957 až 62.
Praga V3S – výroba 1953 až 1964 a poslední kus byl vyroben v roce 1990.
Tara 111 výroba od roku 1942 až 62. Automobil byl vyvinut ještě za druhé světové války v období nedostatku kvalitních konstrukčních materiálů a barevných kovů. Po válce byly materiály také nedostatkové. Kolejová Tatra jistě nebyla u bojového útvaru, ale spíše u železničního vojska nebo u zásobovacího útvaru, a pokud se tato technika rušila u technického vojska v letech 1953 až 54, tak jistě to nebylo hned odprodáno a přemístěno. Kolejová tatra byla údajně postavena jen jedna. Takže teoreticky se mohou potkat.

Nestavím, zda vše bude věrně sedět na rok, den a hodinu, ale zda se mne model zamlouvá.
Nechci stavět tankový transport, ale transport technického praporu nebo ženijní vojska, kde je stavební technika. Moje první železniční vozy jsou zatím naloženy Pragou V3S a přibudou tam ještě vozy Tatra 805, 111, 138. Popřípadě přibude nějaká Liazka.

Je mne naprosto jasné, že pokud si budu pojíždět po nádraží vojenským transportem, tak vše bude muset sedět na nějaké ucelené období. Třeba léta 50desátá, 60desátá, 70desátá a podobně.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » úte 17 led, 2017 8:18 pm

Představuji si tuto stavební techniku:
Bagr, jeřáb, sklápěčky, kolové nakladače (KN-251, LIAZ ST-180N), buldozer, traktory (LKT 81, Kirovets K700) atd. Požární, kropící a podobné technické vozy.

Co zatím vím naprosto přesně, nechci žádnou bojovou techniku.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

PředchozíDalší

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků