Vagónování vojenské techniky

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Janky » ned 14 bře, 2021 10:00 am

Pokud chceš jen PV3S, asi bych to řešil několika vozy, kde se přesunuje RTZ (rota týlového zabezpečení), nebo asi spíše ČTZ (četa), bo rota je dost aut. A naložil bych Poku (V3S s přívěsem na vodu), nějakou dílnu (V3S s A3S), klidně 2x, tak 3 valníky V3S, nějakou s připřaženou EC. K tomu UAZ, nebo dva. Rota by asi nešla v jednom transportu. A taky jde o to, jak dlouhý ten vlak může z kapacitních důvodů kolejiště být. Pak samo Baiku, klidně Zetku na materiál. Já začínám tvořit taky část roty logistiky při přesunu, k těm dvěma Tatrám přijde ještě jedna VVN, pak CAP6M, DTP, AV15. Toť můj názor.
Uživatelský avatar
Janky
 
Příspěvky: 24
Registrován: stř 19 úno, 2020 1:16 pm

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Kajinek11 » ned 14 bře, 2021 2:00 pm

Dobře, můžeme být konkrétnější? Jelikož jiný zdroj nemám tak se chytnu Tvých rad.

Velikost vlaku prakticky neomezená :-)

četa: 1x POKA (pojízdná kuchyně)+ přívěs na vodu (OK udělám)
2x V3S s A3S (je ta A3S nutná?)
2x valník s plachtou
1 x valník s plachtou + elektrocentrála
2x UAZ (může být GAZ?)
Baiku (může být Y?) vídával jsem vojáky v 80-tých letech i ve Y-lonech
Co vozili v té Zetce, když to mohli mít už naložené na korbách? Pokud vezli něco navíc, tak se To se pro to obratem vraceli do místa vyložení?
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 609
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod milostt » ned 14 bře, 2021 2:34 pm

Kdyby někdo potřeboval podrobnější popis k úvazu vozidle , mohu naskenovat je toho cca 30 stránek
Přílohy
160411203_441911050255499_1116558794986735135_n.jpg
160426674_501775731001782_6013112982627684486_n.jpg
160426674_501775731001782_6013112982627684486_n.jpg (33.11 KiB) Zobrazeno 6755 krát
TT moje hobby http://www.mancicke-vlaky.wz.cz/
milostt
 
Příspěvky: 876
Registrován: úte 29 črc, 2008 4:01 pm
Bydliště: Kolín

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Janky » ned 14 bře, 2021 6:25 pm

Zdarec. K těm V3S a A3S...Moje myšlenka byla, že vezou dílny. A jde o to, jaké. ŽPD-1 měla V3S a EC30Kva (1osý paj1). Pak by tam mohli třeba PAD a jednička měla V3S a EC30KW, PAD2 měla V3S a A3S spolu s V3S a EC30kw, dvě auta, každé s vlekem, PAD3 a 4 měly každá podobně. Může tam být i samotná skříňová - štábák. Klidně by tam mohla být naložená i PV3S CR - cisterna 3000l . Gazy klidně, v 70 a 80 letech běžná věc. Vozy Y taky, konkrétně Bt-k. Ty byly hodo-božo oproti Byz-k. V Zetce se vozil materiál, když ho bylo hodně, nebo i nakládací rampa UNOR, když plánovali svagonování někde v poli. Mohl být i Z-kuch, kde byla rozbalená PK26 nebo PK60 a připravovala se tam strava, třeba když se jezdilo dál, třeba na Kapustin Jar střílet.
Uživatelský avatar
Janky
 
Příspěvky: 24
Registrován: stř 19 úno, 2020 1:16 pm

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Vladimír_B » ned 14 bře, 2021 8:00 pm

Ahoj, v zetce mohla být i "polní" kuchyně. Skříňová vejda nemusí být jen dílna, či štábák, ale i kuchyně - viz. Chlapi a chlapci. Můžeme přidat buchanku jako sanitu. A taky to nemusí být samé Pragy. Může to být i Gaz 66, Zily... A pokud bychom vezli chemiky, tak můžeme přidat praporkové BRDM, vodní cisterny, možná i nějakou hasicí, odmořovací komplety a smysl mají i valníky na různé haraburdy - dekontaminační stanice, rámy a stany... A ještě tu nepadla T805. :D
Další námět může být podpora dělostřeleckých útvarů, průzkumná vozidla, štábáky řízení palby...
Nebo spojaři, vč. retranslačních Zilů a radisti...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Střelec » ned 14 bře, 2021 8:18 pm

Ještě v 80. letech se u menších transportů běžně používaly pro posádku rybáky. Kombinace typů vozidel a nástaveb bude často daná 1) dobou; 2) zařazením posádky. Prvosledové jednotky mívaly přeci jen poněkud modernější techniku.
Střelec
 
Příspěvky: 1620
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Janky » ned 14 bře, 2021 8:30 pm

Určitě by tam mohlo být více techniky SSSR, Krazy, Mazy, Uraly, Zily, Bazy, Gazy... Polní kuchyni - Poku, jsem zmiňoval, nicméně v Z byla rozbalená jen PK26 nebo 60. A "zadavatel" zmiňoval, že chce transport z větší části naložit vejdama, proto mu dávám možnosti s tímhle autem :-)
Uživatelský avatar
Janky
 
Příspěvky: 24
Registrován: stř 19 úno, 2020 1:16 pm

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Sandy » ned 14 bře, 2021 10:47 pm

Řekl bych, že ať naložíš, co naložíš, vždycky to bude správně.
Z Liberce na Libavou třeba nikdy nevyjížděl kompletní prapor (a už vůbec ne brigáda).
Ale vždycky tam byly skříňové PV3S (PAD, ACHL, ŠA, polní kuchyně), automobilní cisterny PV3S C, T138 C, odmořovací zařízení TZ 74, radiovůz T 805, GAZy, UAZy , PV3S valníky s plachtou, OT 65CH apod..
Sandy
 
Příspěvky: 1485
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Colonel32 » úte 05 dub, 2022 12:12 pm

Colonel32
 
Příspěvky: 855
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Vladimír_B » pát 15 črc, 2022 8:11 am

>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň


Re: Vagónování vojenské techniky = dotaz

Příspěvekod Kajinek11 » pon 19 pro, 2022 9:41 am

Než s tím začnu otravovat někde na vojenských fórech zkusím to nejdříve tady. Přecijenom mi jde o to postavit věrně vojenský vlak kolem roku 1980.

1) použivali se v té době ještě GAZ-69 ZODPOVĚZENO
2) odlišoval se T55 velitelský vnějškem od běžného T55 nějak. Z toho co jsem zjistil, tak nějakou anténou, ale fotku jsem nenašel
3) antény se na BVP při převozu po železnici demotovaly, sklopily, nebo se nechaly jak byly.
4) antény se na T55 při převozu po železnici demotovaly, sklopily, nebo se nechaly jak byly.
5) k čemu slouží ty tyče na zádi na příč jak je občas mají BVP tak T55. Předpokládám, že jsou to kontajnery na nějaké příslušenstvý a tak tam při převozu byly. ZODPOVĚZENO
6) sudy na palivo se u T 55 při převozu sundavaly že? ZODPOVĚZENO
7) Byly BVP pro převoz po železnici vybaveny ještě něčím co by stálo za vyznačení na modelu?
8) Byly T55 pro převoz po železnici vybaveny ještě něčím co by stálo za vyznačení na modelu?
9) Chci převážet celý prapor T55, můžete mi prosím vysvětlit jak mám tanky očíslovat, aby vše bylo jak má.
10) Jak se lišilo OT-64 jako dílna technické pomoci od běžného OT ZODPOVĚZENO
11) Jak se lišilo OT-64 jako polní obvaziště od běžného OT ZODPOVĚZENO
12) Jak se lišilo OT-64 R3 jako velitelskospojovací vůz od běžného OT

Otázky se týkají poze vnějšího vzhledu do detailu, který je možno rozeznat na modelu. Díky moc za odpovědi.
Naposledy upravil Kajinek11 dne čtv 22 pro, 2022 3:17 pm, celkově upraveno 2
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 609
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Střelec » pon 19 pro, 2022 4:29 pm

"Nebojová" OT-64 byly bez věže, příslušnost určovalo označení na bocích - zdravotnický měly červený kříž v bílém kruhu, dílenské zkříženej vercajk (francouzák a klasickej klíč), rozdíly byly i v "obložení" strojů materiálem v závislosti na určení. Velitelský stroje měly rozšířenou paletu antén. Antény se při přepravě patrně demontovaly, nebo zajišťovaly ve sklopené poloze (pokud šly sklopit). GAZy-69 kolem roku 80 u prvosledových útvarů končily a byly nahrazeny UAZy (ty přicházely od poloviny sedmdesátek spolu s BVP-1). Gaziky byly dvou provedení - standard s podélnými lavicemi vzadu, kterej se dal využít jako náklaďák k přepravě materiálu a pak "štábák" se sedačkama jako v osobáku - poznal se podle toho, že plachta byla vzadu šikmá.
Střelec
 
Příspěvky: 1620
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod jipol57 » pon 19 pro, 2022 7:38 pm

Nejsem žádný znalec, jen jsem byl na vojně v polovině 70tek a motal jsem se kolem aut. Bylo tam asi 10 OT64, jen s lavicemi. Žádné věže, žádné označení, naprosto holé, navenek. Bylo to v Praze. Gazy měli už jen milicionáři, co jezdili k armádě do dílen. Měli taky ještě kačenu 805.
jipol57
 
Příspěvky: 1174
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: Vagónování vojenské techniky = dotaz

Příspěvekod jipol57 » pon 19 pro, 2022 7:50 pm

Kajinek11 píše:5) k čemu slouží ty tyče na zádi na příč jak je občas mají BVP tak T55. Předpokládám, že jsou to kontajnery na nějaké příslušenstvý a tak tam při převozu byly.

Jestli jsou červenobíle pruhované, tak to budou vlečné tyče pro pásová vozidla. Spojují se do kříže, zadní tažený tank nebo BVP se natáčí podle předního tahnoucího. Je to pevně spojeno a zadní tažený, nemusí mít řidiče.
jipol57
 
Příspěvky: 1174
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

PředchozíDalší

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník