Vagónování vojenské techniky

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod mlha » pon 25 úno, 2019 8:03 am

Tempotaxi píše:V roce 1969 už má Tatra sundané mechanické výklopné směrovky a jsou nahrazeny světelnou signalizací.
Obrázek

Nejde jenom o směrovky, všimni si i nástupních schůdků do kabiny, které byly jiné. Ta 111ka má hodně změn v průběhu výroby
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Polabský » pon 25 úno, 2019 7:57 pm

Tato Tatra je podle mne získaná z od vojáků a pro potřeby ČSAD humanizovaná.
Zůstaly jí držáky na plachtové oblouky a dělené sajtny, původně s podélnými lavicemi pro mužstvo.
Mám pocit, že mezera za boudou není kvůli reservě ale pro naviják. Lano se provlékalo pod korbou.
Jak se postupně specializovaly jednotlivé závody ČSAO na (i GO) opravy jednotlivých značek, byly zaváděny určité typy, či způsoby oprav. Z vlastní zkušenosti s GO T 603, která se viditelně lišila v Hodoníně a v Jičíně.
Například čalounění, palubka, rozmístění některých detailů a jejich nahrazení odlišným typem.
Hezký večer.
Polabský
 
Příspěvky: 855
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Kajinek11 » stř 06 bře, 2019 11:34 pm

loscarlos píše:vyšla o tom zajímavá kniha:
https://knihy.abz.cz/prodej/zbarveni-a- ... -1945-1992


Kdyby někdo chtěl mohu něco z této knihy vyfotit, půjčil jsem si ji v knihovně.
Jak jsem se však dočetl, číslování (myšleny ty velké bílé trojciferné číslice) nebylo pořád stejné, ale přebarvovalo se na každou akci. Tedy na každé cvičení bylo jiné. Je to prostě rozpoznávací znak pro tu danou akci.

Takže pro naše účely je asi nejlepší vybrat si konkrétní voj. cvičení a držet se fotodokumentace.
"Tak přísaháme"
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 609
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod BohousP » úte 12 bře, 2019 11:56 am

Když jsem si pročítal toto vlákno, vzpomněl jsem si na jedno vojenské cvičení, kterého jsem se zůčastnil. Více na http://www.masinky.info/2019/03/vojensky-transport/
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 2927
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Kajinek11 » úte 12 bře, 2019 1:02 pm

Super clanek, diky! A zaroven mi ukazal, ze lze na kolejisti provozovat i samostatny vojensky vuz a clovek nemusi mit jen cely vlak.
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 609
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Vladimír_B » pát 25 říj, 2019 11:12 am

Ahoj, našel jsem náhodou další zajímavou fotku, kde mají vedle vozu ještě nějakou "kozu". https://www.geocaching.com/geocache/GC6 ... 50935a706a Nejdřív mě napadlo na boční najetí, ale nalevo od fotografa je čelní rampa...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod look23 » pát 25 říj, 2019 1:50 pm

Vladimír_B píše:Ahoj, našel jsem náhodou další zajímavou fotku, kde mají vedle vozu ještě nějakou "kozu". https://www.geocaching.com/geocache/GC6 ... 50935a706a Nejdřív mě napadlo na boční najetí, ale nalevo od fotografa je čelní rampa...


Sice to nejsou tanky, ale v prvním díle seriálu Plechová kavalérie vagonují kombajny pomocí boční rampy.
https://youtu.be/oVv6k5g6K7k?t=2031
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1180
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Svratka » ned 27 říj, 2019 10:44 am

K vagónování kombajnů...
Vzpomínám si, přeprava nových kombajnů Fortschritt E512, E516 a posléze i světlezelených E514 a E517 z NDR se konala výhradně přes hraniční přechod Jiříkov - Ebersbach, možná z důvodu neprůjezdnosti zásilky s překročenou ložnou mírou přes tunely v Děčíně (?), dílem však i směrováním od místa výroby kombajnů (závody v Bischofswerdě a Singwitz). Každopádně nešlo přepravit kombajn jen tak, jak to vidět na záběrech z 1.dílu Plechové kavalérie - nakládka v Nepomuku. Kombajn je příliš vysoký, po najetí na vůz (nejčastěji dvounápravový nízkostěnný u E512 a E514, na přepravu E516 a E517 se používaly čtyřnápravové Res (Nas) ) se musel kombajn pozvednout heverem pod kabinou a odmontovala se mu přední kola. Ta se umístila před kabinu na sebe. Kombajn se pod kabinou podložil prázdným diskem (velkým kolem bez pneumatiky) a spustil se na něj heverem. Tedy stál pak na voze jakoby přikrčený. Za sebou měl vůz se žací lištou (tuším se ani neodvěšovala). I tak se jednalo o zásilku s PLM. Z NDR chodily nové kombajny nepřetržitě, směřovaly nejen k nám, ale i do dalších východních zemí v rámci RVHP. V Rumburku třeba kolem poledne byly běžným obrázkem nádraží... Dopoledne přijely přes hranice vlakem s "pielstickem" v čele. Kolem poledne se vždy v Rumburku hodně posunovalo, možná se vyřazovaly nějaké zásilky či přehazovaly z vlaku na vlak. Pak to jelo až někdy odpoledne na Nymburk. To už táhnul "brejlovec" a na postrku na Jedlovou mu pomáhal "pielstick". Z České Lípy (tam to taky nějakou dobu stávalo) se to vozilo myslím se "sergejem", ale to jezdilo až pozdě večer. Disky se vracely do výrobního závodu zpět na vozech Res. Nevozily se jen kombajny, ale též různá drobnější zemědělská technika (zemědělské stroje k zapřažení za traktor).
Svratka
 
Příspěvky: 268
Registrován: úte 08 dub, 2014 7:38 am

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod milostt » úte 29 říj, 2019 10:45 am

Přesně tak je přepravujeme
Přílohy
WP_20170102_17_50_21_Pro.jpg
TT moje hobby http://www.mancicke-vlaky.wz.cz/
milostt
 
Příspěvky: 876
Registrován: úte 29 črc, 2008 4:01 pm
Bydliště: Kolín

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Svratka » čtv 31 říj, 2019 10:30 am

milost:

Pěkné modelové ztvárnění problematiky. Snad jen, když to vidím na fotce, skutečně ten vůz s žací lištou býval připojený za mlátičku, ono by při odpojeném voze bylo i obtížnější zajištění proti pohybu, čili proč by si někdo pálil zbytečně prsty, že ano...
Svratka
 
Příspěvky: 268
Registrován: úte 08 dub, 2014 7:38 am

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod milostt » čtv 31 říj, 2019 10:44 am

toto jsou fota ze stavby po dokončení už totak je , jsou i hotové podlahy na vozech
a na dalším voze je i pojizdná dílna S5
TT moje hobby http://www.mancicke-vlaky.wz.cz/
milostt
 
Příspěvky: 876
Registrován: úte 29 črc, 2008 4:01 pm
Bydliště: Kolín

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Svratka » čtv 31 říj, 2019 1:43 pm

Jan Hrušínský měl pojízdnou dílnu klasickou Praga V3s vojenskou, z Nepomuku jel na Slovensko spolu s Janem Hartlem s "gazíkem" po vlastní ose... :-)
Svratka
 
Příspěvky: 268
Registrován: úte 08 dub, 2014 7:38 am

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » sob 18 led, 2020 5:51 pm

Dalším model, který je zatím jen volně položen na plošinovém vagonu, je Praga V3S M2, která se začala vyrábět od roku 1984.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Kajinek11 » pát 07 úno, 2020 11:29 pm

TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 609
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » sob 08 úno, 2020 7:50 am

Pěkný filmeček, ale takových instruktážních snímků je na internetu plno.
Zde je třeba práce železničního vojska.
https://www.youtube.com/watch?v=fLrozZU1QR4
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

PředchozíDalší

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků