Stránka 1 z 2

Zl KleinMB

PříspěvekNapsal: čtv 22 zář, 2016 3:05 pm
od marwin
Ahoj,
pred casem jsem si poridil dva sety kkstb krytych nakladnich vozu od Roca (puvodni kleinovy vozy), ktere jsem se rozhodl preznacit do druhe epochy a upravit pro modulovy provoz.

Obrázek

Ze setu se daji bez uprav pouzit tri sedive vozy, ten zeleny je nutne upravit.
Upravy, ktere jsem provedl: vozy dostaly RP25 dvojkoli, zalepil jsem nataceci rozsochy a sparu vytmelil ridkym vterinakem, dosadil jsem ctyrpatkove narazniky od Weinerta, sprahlo dosadim od OBK, pro nej jsem do celniku zalepil vedeni. Striknul jsem je lifecolorkou LC66, popisy jsou od parostroje. Vozy jsou ve stavu cekani na patinu, kterou snad brzo dotahnu.
Jeste se mi nepodarilo zjistit, jakou barvu maji mit strechy vozu. Domnivam se, ze by mela byt bila nazloutla. Sediva se snad davala az u plechovych strech pozdeji. Tusi to nekdo?
Tady je par fotek:
Obrázek

ObrázekObrázek

ObrázekObrázek

Marek

Re: Zl KleinMB

PříspěvekNapsal: pát 23 zář, 2016 11:11 am
od marwin
S Radkem jsem rozebiral barvu strechy krytych vozu. Bohuzel se zda, ze se poradne nevi, jak to tehdy bylo. Strechy techto vozu byly nejspise plechove a barvu mely nejspise sedou. Takze jsem vecer striknul vsechny strechy sedou Vallejo barvou a zpatinoval cernym pigmentem. Vecer sem dam fotky prvniho zapraseneho vozu.
Marek

Re: Zl KleinMB

PříspěvekNapsal: pát 23 zář, 2016 12:38 pm
od UncleFardy
Ten zelený vůz, jestli je postaven podle skutečné předlohy, tak by teoreticky i v této podobě mohl přejít k ČSD jako řada Zb. Nejsem až tak úplný znalec této problematiky, ale bylo by to tak možné, a podle rozměrů by se pak dalo najít i možné číslo vozu resp. pravděpodobný interval. Případně by mohli toto určit majitelé přečíslovacích seznamů. V seznamech vozů z roku 1927 je velké množství vozů Zb o menším rozvoru než 4 m. Čelní plošinku to má, okno taky, nevidím z fotky, jestli to má i dveře z plošinky dovnitř. Pokud ano, dá se předpokládat Zb. Pochopitelně i D, ale tím si nejsem jist. Vozy D jsou v seznamech osobních vozů a ty nemám.

Re: Zl KleinMB

PříspěvekNapsal: pát 23 zář, 2016 2:45 pm
od radeksindy
Podle čeho to pan Klein dělal, není tak úplně jasné. Jasné ovšem je, že přečíslovací seznamy tady nepomůžou, protože takto staré vozy v nich nejsou. Pokud se z toho dá něco postavit, tak to bude hlavně pro příznivce I. epochy.

Stejnou skříň a podvozek měly například poštovní vozy Fk. Musely by se dodělat čelní dveře, okno do dveří, nové zábradlí na plošinku, lampy, lávky, ssací brzda, možná pár dalších drobností. Jen pro fanoušky I.epochy.

Zřejmě se pár vozů dostalo k ČSD jako Zss, ale byly ve více variantách a které to jsou se dnes už nedá dohledat. Učitě by to znamenalo znatelně předělat i druhé čelo vozu, protože všechny vozy měly dvoje čelní dveře. Obvykle na straně bez plošinky byl zvedák pro snadné nakládání nosítek a další vybavení.

Po dalších variantách se stále pátrá.

Re: Zl KleinMB

PříspěvekNapsal: pon 26 zář, 2016 12:01 pm
od marwin
Zde jsou fotky uspineneho vozu s brzdou. Puvodne jsem chtel napustit spary mezi prkny umbrou prirodni, ale vubec se mi barva nerozjizdela ve sparach, tak jsem jen napustil spodni cast vozu a rohy. Nevim cim to je, jestli je problem v matnem laku, povrch by mozna mel byt leskly, aby se olejovka lepe rozlila ve spare. Asi zkusim nejaky vuz striknout po popisech lesklym lakem a uvidim, jak se to bude chovat.
Vallejo barvou jsem natrel rezatou zdrze, lesklou talire narazniku, kovovou jsem prejel kolejnicky pro dvere, madla a madlo rucni brzdy. Dal jsem pokracoval prachovymi patinatory: cerny na strechu, stupacky a cela vozu, rezaty jsem dal na spodek vozu a oblast celniku vozu. Nakonec jsem spodni cast modelu prejel hodne zredenym Vallejo smucem.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Marek

Re: Zl KleinMB

PříspěvekNapsal: pon 26 zář, 2016 12:06 pm
od sidlo
marwin píše:vubec se mi barva nerozjizdela ve sparach ... Nevim cim to je, jestli je problem v matnem laku, povrch by mozna mel byt leskly, aby se olejovka lepe rozlila ve spare.

Kvalita rozlévání není daná lesklé/matné. Ta je dána povrchovým napětím hydrofilní/hydrofobní. Pokud bude suchá barva a mokrá barva dostatečně hydrofilní, tak se to rozlévat bude, v opačném případě nikoliv.

Re: Zl KleinMB

PříspěvekNapsal: pon 26 zář, 2016 12:12 pm
od marwin
sidlo píše:
marwin píše:vubec se mi barva nerozjizdela ve sparach ... Nevim cim to je, jestli je problem v matnem laku, povrch by mozna mel byt leskly, aby se olejovka lepe rozlila ve spare.

Kvalita rozlévání není daná lesklé/matné. Ta je dána povrchovým napětím hydrofilní/hydrofobní. Pokud bude suchá barva a mokrá barva dostatečně hydrofilní, tak se to rozlévat bude, v opačném případě nikoliv.


Na napousteni spar pouzivam barvu porad stejnou (olejovka hodne naredena sikativem), co je jine jsou vozy, na ktere to aplikuju. U nekterych prilozim stetec pod strechu a barva se mi rozleje az dolu, u tohoto prilozim stetec a barva se rozleje ani ne do ctvrtiny delky spary. Vozy se lisi a) povrchovkou, b) sirkou spar, ktere chci napoustet. Pokud to bude b), tak s tim u tohoto vozu nic neudelam.

Re: Zl KleinMB

PříspěvekNapsal: pon 26 zář, 2016 12:25 pm
od greenery
prosím tě, kde se dá přijít k těm spřáhlům?
díky

Re: Zl KleinMB

PříspěvekNapsal: pon 26 zář, 2016 12:55 pm
od marwin
greenery píše:prosím tě, kde se dá přijít k těm spřáhlům?
díky


Daji se koupit zde: http://www.h0fine.com/shop/index.php?cPath=1_7
Nabizeji bud stavebnici sprahla z plastu a papiru, ocko je kovove. Ta vychazi na 3,5E/par.
Nebo muzes koupit hotove z neusilberu za 5,5E/par
A na delsi vozy maji to neusilberove s mosaznym dratkem za 6,5E, ale to je zbytecne tu 0,3 drat se da koupit od Litomyskeho a pajkou to tam heftnes za 2 minuty.
Pouziti vykyvnych sprahel na Ddk:
Obrázek

Na svoje vozy pouzivam neusilberove. Ty ze stavebnice mam taky, ale nechce se mi s tim drbat a taky te konstrukci moc neverim, kov je kov, ten se da pripadne i priohnout a tim doladis spravnou pozici sprahla . Pokud by si chtel jeden par na zkouseni, tak dej vedet, nejake navic mam.
K tomu, aby si sprahla spravne pripevnil, je urcite potreba sprahlova merka, kterou vyladis pozici sprahla, tak aby si spojoval vozy jen najetim a nemusel vozy ruzne postrkovat nebo zvedat trmen. To je dost otrava, ale tak merka by se mela pouzit i u klasickym ockovych sprahel, ale to je jina kapitola.

Jinak k temto sprahlum je nutnost mit odpruzene narazniky. Pokud by si nechal na vozech pevne narazniky, tak sprahlo budes muset povystrcit ven, aby se narazniky v oblouku nezpricily. Jenze pokud by si s takto vystrcenym sprahlem sunul vozy, tak by zase mohl nastat jiny problem. Sprahlo nema tlacnou plosku, tu maji nahradit, tak jak ve skutecnosti, narazniky. Vozy by se mohly zaklesnout sprahly a v oblouku vykolejit. Odpruzene narazniky dela Weinert, cena trubkovych je jeste dobra, ale za dvou a ctyrpatkove chteji 15E, coz je dost.

Uf, je toho vic, co se k tomu da rict, kdyztak se ptej.

Re: Zl KleinMB

PříspěvekNapsal: stř 28 zář, 2016 3:16 pm
od sidlo
marwin píše:
sidlo píše:
marwin píše:vubec se mi barva nerozjizdela ve sparach ... Nevim cim to je, jestli je problem v matnem laku, povrch by mozna mel byt leskly, aby se olejovka lepe rozlila ve spare.

Kvalita rozlévání není daná lesklé/matné. Ta je dána povrchovým napětím hydrofilní/hydrofobní. Pokud bude suchá barva a mokrá barva dostatečně hydrofilní, tak se to rozlévat bude, v opačném případě nikoliv.


Na napousteni spar pouzivam barvu porad stejnou (olejovka hodne naredena sikativem), co je jine jsou vozy, na ktere to aplikuju. U nekterych prilozim stetec pod strechu a barva se mi rozleje az dolu, u tohoto prilozim stetec a barva se rozleje ani ne do ctvrtiny delky spary. Vozy se lisi a) povrchovkou, b) sirkou spar, ktere chci napoustet. Pokud to bude b), tak s tim u tohoto vozu nic neudelam.


Matná barva se od lesklé liší přidaným pigmentem. Přidaný pigment nemá žádnou barvu, během schnutí se usadí na povrchu barvy a jeho úkolem je rozptylovat dopadající světlo. Tím vzniká efekt matného povrchu. A pokud ten pigment je hydrofobní k patinovací barvě, tak se barva nebude rozlévat. Tenké spáry potom účinky povrchového napětí zesílí.

Re: Zl KleinMB

PříspěvekNapsal: pon 03 říj, 2016 12:45 pm
od stefanb
Pridávam jedno foto.

Re: Zl KleinMB

PříspěvekNapsal: pon 03 říj, 2016 5:04 pm
od Střelec
Snímek je z Plzeňského pivovaru - dispozice kolejí v daném místě se nezměnila, okolí vlečky dost důrazně. Bohužel neodhadnu, co je za surovinu ve skládaných nádobách(?). Nemám prostředky to dost zvětšit, aby byl popis čitelný.

Re: Zl KleinMB

PříspěvekNapsal: pon 03 říj, 2016 7:35 pm
od radeksindy
Fotografie by měla pocházet z roku 1925. Z vozu se vykládá dodávka chmele, na obalech jsou tyto nápisy:

J.Sonnenstein
Hopfen
Prag - Saaz
Nürnberg - NewYork
JS
32438

Na fotografii je vůz 146 voz. sk., tedy vůz konstrukce MÁV.

Re: Zl KleinMB

PříspěvekNapsal: úte 04 říj, 2016 1:33 pm
od stefanb
Pozrite sa na tie schodíky. Originál ...model.

Re: Zl KleinMB

PříspěvekNapsal: úte 04 říj, 2016 1:48 pm
od marwin
stefanb píše:Pozrite sa na tie schodíky. Originál ...model.


Na fotce je uplne jiny vuz puvodem od MAV, kdezto model od Kleina je kryty vuz postaveny pro StEG. Takze rozdilu je tam opravdu vice;)