Stránka 1 z 1

B.N.B. chládicí vůz G 420.

PříspěvekNapsal: ned 28 srp, 2016 5:28 pm
od Tempotaxi
Zdroj: http://www.pivovarklaster.cz/fotogalerie
Obrázek
Fotografie z přelomu století.

Re: B.N.B. chládicí vůz G 420.

PříspěvekNapsal: ned 28 srp, 2016 5:37 pm
od Tempotaxi
Nejrozšířenějším chladícím vozem v Rakousku-Uhersku byl pivní vůz o rozvoru 3,8 m a 3,5 m.
Obrázek
Zdroj: inž. L. Kotnauer, inž. Z. Maruna - železniční modelářství iV díl, NADAS 1965.

Re: B.N.B. chládicí vůz G 420.

PříspěvekNapsal: ned 28 srp, 2016 5:45 pm
od Tempotaxi
Nejprve před stavbou jsem provedl rekonstrukci nápisů na pivním voze.
Obrázek
Reklamní nápis na chladícím voze bude hnědý nebo tmavě zelený. Takové barvy jsou nečastěji na pivních vozech, pokud má skříň světlou barvu, která bude světle šedivá až bílá. Reklamní nápis není stínovaný. Ostatní popis bude černý.

Re: B.N.B. chládicí vůz G 420.

PříspěvekNapsal: ned 28 srp, 2016 5:53 pm
od Tempotaxi
Obrázek
Pomocí Evergreenu je sestavena skříň. Odlité rozsochy mají ložiska Romford a odlité jsou nárazníky. Model pak dostal loukoťové dvojkolí Fleischmann.

Re: B.N.B. chládicí vůz G 420.

PříspěvekNapsal: ned 28 srp, 2016 9:13 pm
od radeksindy
BNB Gb 420 - Nejedná se původně o vůz na pivo, ale o krytý vůz běžné stavby z roku 1867 rekonstruovaný v letech 1886/1887. Měl rozvor 3,16 m a ložnou délku 5,69 m. Tedy je to vůz o dost menší než pivák na výkrese. Na fotografii to není vidět, ale s největší pravděpodobností neměl vůz čtyřpatkový nárazník, ale starší provedení s litým košem. Zřetelně je vidět, že čelník je dřevěný, nikoli z U profilu jako na modelu. Vůz měl původně celodřevěný spodek, při rekonstrukci mohl dostat železné podélníky, ale klidně mu mohl zůstat celodřevěný spodek.

V nápise není den ale der - druhý pád, Münchengrätz se píše dohromady. Správné znění nápisu na dveřích je:

Für Biertransporte der Excellenz Graf
Waldstein'schen Bräuerei
MÜNCHENGRÄTZ
Pivovar Klášter

Reklamní nápis na chladícím voze bude hnědý nebo tmavě zelený. Takové barvy jsou nečastěji na pivních vozech, pokud má skříň světlou barvu

U jakého vozu to lze doložit? Nápis bude s největší pravděpodobností černý.

Re: B.N.B. chládicí vůz G 420.

PříspěvekNapsal: ned 28 srp, 2016 9:48 pm
od Tempotaxi
Na modelu je čelník dřevený a utopený pod skříní. Podélník má dřevěný trámec a za ním je výztuha U profil.

Re: B.N.B. chládicí vůz G 420.

PříspěvekNapsal: pon 29 srp, 2016 7:42 am
od Tempotaxi
Jenže na takto již postavenou skříň vozu dát jiný pivovar. Rozvor modelu je v přepočtu 3,5 m. Tomu odpovídá rozvor vozu, který byl v „Pivovaře čsl. legií v Krčí" , ale o tomto voze nemám žádné poznatky.

Re: B.N.B. chládicí vůz G 420.

PříspěvekNapsal: pon 29 srp, 2016 10:07 am
od radeksindy
Zdálo se mi že to je U profil. Čelník vypadá trochu tenký, možná to zkresluje. Čelníky byly z trámů cca 120 mm, tj. nejlépe profil evergreenu 1,5 mm.

Re: B.N.B. chládicí vůz G 420.

PříspěvekNapsal: pon 29 srp, 2016 5:15 pm
od Tempotaxi
Stávající skříň pivního vozu, kterou jsem vyrobil, je možné doplnit popisem jiného pivovaru.
První brněnský akciový pivovar měl po první světové válce asi 30 kusů chladírenských vozů. Některé vozy v počátku přepravy mají dokonce rozvor 3.5 m, ale zde se jedná o předválečné vozy.
Obrázek
Vozy brněnského pivovaru z roku 1910 až 1915. Reklamní nápisy Bn1, Bn2 a Bn3.
Dále reklamní nápis Bn1 je zde 2x. Ve druhém náčrtku jsou doplněna chybějící písmena červenou barvou.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Ale neznám čísla vozů pod společností KFNB.
Zdroj: inž. L. Kotnauer, inž. Z. Maruna - železniční modelářství iV díl, NADAS 1965.

Re: B.N.B. chládicí vůz G 420.

PříspěvekNapsal: pon 29 srp, 2016 5:19 pm
od Tempotaxi
Zde je pak už dříve postavený model brněnského pivovaru, který má rozvor 3,5 m.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: B.N.B. chládicí vůz G 420.

PříspěvekNapsal: úte 30 srp, 2016 5:19 pm
od Tempotaxi
Tak jsem postavil novou skříň pivního vozu G 420, tak aby vůz měl ložnou délku 5,69 m a rozvor 3,16 m. Na fotce je pak porovnání obou pivních vozů. Přední vůz je nově postavený a zadní vůz je postaven podle horního plánku.
Obrázek
Rám vozu vypadá asi takto. Nejsou tam ještě žádné vzpěry. Nejprve se tam musí dát kinematika.
Obrázek

Re: B.N.B. chládicí vůz G 420.

PříspěvekNapsal: stř 31 srp, 2016 5:54 pm
od Tempotaxi
Dále jsem sestavil dvoukřídlové dveře a odvodňovací potrubí.
Obrázek
Pak je skříň vozu zakončena střechou.
Obrázek

Re: B.N.B. chládicí vůz G 420.

PříspěvekNapsal: stř 31 srp, 2016 8:25 pm
od Tempotaxi
Pak model stříknou světle šedivou barvou. Střecha a spodek je natřen ručně. Dále vybarvení dveří a potrubí je natřeno také ručně.
Obrázek

Re: B.N.B. chládicí vůz G 420.

PříspěvekNapsal: pát 02 zář, 2016 10:33 am
od Tempotaxi
Výroba a aplikace obtisků, přelakování modelu a doplnění stupačky u dvoukřídlých dveří. Na spodek je pak přilepena kinematika.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: B.N.B. chládicí vůz G 420.

PříspěvekNapsal: pát 02 zář, 2016 5:45 pm
od Střelec
Jeden originál c. a k. pivák (plzeňský) jsem viděl v depozitáři NTM v Chomutově, kromě něj tam bylo ještě pár nákladních zetek a stejně jako u dalších exemplářů tam uložených byl jejich stav až na pár výjimek k pláči.