přestavba patrových vozů BP od BTTB - podélný řez

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

přestavba patrových vozů BP od BTTB - podélný řez

Příspěvekod Kajinek11 » čtv 28 črc, 2016 3:10 pm

Chtěl bych udělat přestavbu na reálnou ČSD verzi. Nelíbí se mi však, že jsou příliš široké. Myslíte že by tento postup byl reálný. Jde mi o technologii. Zdali podélné rozříznutí nenaruší nějak souosost , rovnoběžnost, pevnost. Zda-li myslíte že to lze..

Postup zde:

1. Podélný Řez by nemusel být rovně, protože je tam právě ta vůle 2mm
2. Střechu bych podlepil plastem aby to drželo u sebe a nerovnosti řezu bych zatmelil
3. Spodní rám bych zase přilepil na plíšek aby se v řezu neohybal. Tím by byl i dovážen.
4. Z podvozků lze vyjmout vodící plechy a do plastů dát ložiska takže by se též zúžil.

No plán mám, ale nevím jestli je reálné, proto se na to ptám. :-)
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 609
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: přestavba patrových vozů BP od BTTB - podélný řez

Příspěvekod A2C » čtv 28 črc, 2016 4:57 pm

Kúp si ich od Rivarossi a prerob ich na ČSD.
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1668
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: přestavba patrových vozů BP od BTTB - podélný řez

Příspěvekod Kajinek11 » čtv 28 črc, 2016 5:44 pm

Rivarossi to je pouze H0, že? Mě se jedná o TT.
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 609
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: přestavba patrových vozů BP od BTTB - podélný řez

Příspěvekod A2C » pát 29 črc, 2016 8:32 am

Pardon, v tom prípade Tillig alebo lepšie Arnold a ani nemusíš nič rezať a striekať.
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1668
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: přestavba patrových vozů BP od BTTB - podélný řez

Příspěvekod MkTT » pát 29 črc, 2016 8:42 am

Patrové vozy Arnold ve verzi DR mají teď v Elriwě ve slevě: https://www.elriwa.de/search/index/sSea ... gory/15910
MkTT
 
Příspěvky: 566
Registrován: stř 08 úno, 2012 3:46 pm
Bydliště: Praha 10

Re: přestavba patrových vozů BP od BTTB - podélný řez

Příspěvekod Kajinek11 » pát 29 črc, 2016 11:10 am

Já vím, už jsem dokonce objednal 2ks :-) Ale to mne pořád nezbavuje "povinnosti" udělat tu rekonstrukci :-)

Tak co vy zkušení tvůrci modelů. když to rozřežu, bude vyýsledek stát za to, nebo to bude celé křivé. Pustili by jste se do toho?
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 609
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: přestavba patrových vozů BP od BTTB - podélný řez

Příspěvekod A2C » pát 29 črc, 2016 11:43 am

Nepustil by som sa do toho ani za nič. Výsledok je sporný, o koľko to potrebuješ zúžiť? 0,5mm? rezný kotúčik vibruje atď.
budeš rezať aj rám podvozkov? Príšerne veľa roboty defakto za nič s otáznym výsledkom = kašli na to
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1668
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: přestavba patrových vozů BP od BTTB - podélný řez

Příspěvekod TTmili » pát 29 črc, 2016 1:43 pm

Kajinek11 píše:Já vím, už jsem dokonce objednal 2ks :-) Ale to mne pořád nezbavuje "povinnosti" udělat tu rekonstrukci :-)

Tak co vy zkušení tvůrci modelů. když to rozřežu, bude vyýsledek stát za to, nebo to bude celé křivé. Pustili by jste se do toho?


Co chceš řezat? Patra od Arnoldu? Až ti přijdou, vezmi šupleru, kalkulačku a výkres reálných vozů a zjistíš, že žádnou "povinnost nemáš.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: přestavba patrových vozů BP od BTTB - podélný řez

Příspěvekod A2C » pát 29 črc, 2016 2:34 pm

On chce sa venovať tým pôvodným od BTTB :lol:
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1668
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: přestavba patrových vozů BP od BTTB - podélný řez

Příspěvekod Tempotaxi » pát 29 črc, 2016 4:05 pm

Nevím, jaký je vlastně důvod rozřezávat model. Pokud se rozřeže a něco ubere a zase slepí, tak bude nebezpečí, že budeš muset upravit i podvozky. Pro otáčení tam pak bude málo místa, pokud nemáš opravdu velké oblouky. Většinou každý výrobce šířku modelu zvětšuje, aby zajistil funkčnost otáčení podvozků na tramvajových obloucích.
Dále podvozky se také většinou zvětší jejich šířka, aby se tam vešlo dvojkolí (jehlové uložení).
Vše se nedá přesně přepočítávat.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: přestavba patrových vozů BP od BTTB - podélný řez

Příspěvekod Kajinek11 » pát 29 črc, 2016 8:32 pm

Na to jsem právě koukal. Podvozky půjdou zúžit protože jsou vybaveny plechem, který drží soukolí. Když ten se vyjme a do plastu ( je tlustý dost) se vyvrtá otvor na ložisko PEHO, tak se o cca 1mm zúží. Nemám tu jistotu jak se to bude otáčet, propočítat to nedovedu. Byl by to pokus - omyl. Proto se ptám zkušenějších, jestli je má vize reálná? Třeba už to někdo zkusi, že tudy cesta nevede :-)
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 609
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: přestavba patrových vozů BP od BTTB - podélný řez

Příspěvekod BaWiS » sob 30 črc, 2016 1:43 pm

Uživatelský avatar
BaWiS
 
Příspěvky: 345
Registrován: čtv 27 lis, 2008 8:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: přestavba patrových vozů BP od BTTB - podélný řez

Příspěvekod Tempotaxi » sob 30 črc, 2016 3:37 pm

V modelařině je povolená tolerance a to +/- 1 mm.
Ale i přesto to někdy nejde dodržet, pokud mám zachovat dobré jízdní vlastnosti, funkčnost spřáhel, váhu vozu a průjezdnost na daném kolejišti. Každé kolejiště má jiný průjezdný profil – bohužel. Každý modelář používá jiná dvojkolí, jiná spřáhla, jiné koleje. Co jezdí jinde, nemusí jezdit u Vás.
Podle mě nemá zúžení soupravy žádný smysl. Lepší bude zapracovat na vzhledu soupravy, kinematice a jízdních vlastnostech soupravy.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: přestavba patrových vozů BP od BTTB - podélný řez

Příspěvekod Kajinek11 » stř 24 srp, 2016 5:00 am

Diky za názory,mám samozřejmě v plánu zapracovat také na vzhledu i jízdních vlastnostech soupravy. KKK jsou samozřejmostí. Dále kovová soukoí s ložiskama PEHO. A nakonec dovážit model včetně sníženi těžiště.

Právě proto si říkám, že když už člověk věnuje tu energii tomu všemu, jestli to ještě neříznout aby to byl opravdový model.
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 609
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: přestavba patrových vozů BP od BTTB - podélný řez

Příspěvekod Kajinek11 » stř 08 úno, 2017 10:04 am

Tak stavba započata, vše už je vejpůl, pak dám vědět jak to dopadlo... První podvozek je po rozpůlení zatím trošku zkroucen, ale jezdí ,ale to byl jen testovací) Mám nějaké navíc.. :-)
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 609
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Další

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků