Stránka 1 z 2

přestavba patrových vozů BP od BTTB - podélný řez

PříspěvekNapsal: čtv 28 črc, 2016 3:10 pm
od Kajinek11
Chtěl bych udělat přestavbu na reálnou ČSD verzi. Nelíbí se mi však, že jsou příliš široké. Myslíte že by tento postup byl reálný. Jde mi o technologii. Zdali podélné rozříznutí nenaruší nějak souosost , rovnoběžnost, pevnost. Zda-li myslíte že to lze..

Postup zde:

1. Podélný Řez by nemusel být rovně, protože je tam právě ta vůle 2mm
2. Střechu bych podlepil plastem aby to drželo u sebe a nerovnosti řezu bych zatmelil
3. Spodní rám bych zase přilepil na plíšek aby se v řezu neohybal. Tím by byl i dovážen.
4. Z podvozků lze vyjmout vodící plechy a do plastů dát ložiska takže by se též zúžil.

No plán mám, ale nevím jestli je reálné, proto se na to ptám. :-)

Re: přestavba patrových vozů BP od BTTB - podélný řez

PříspěvekNapsal: čtv 28 črc, 2016 4:57 pm
od A2C
Kúp si ich od Rivarossi a prerob ich na ČSD.

Re: přestavba patrových vozů BP od BTTB - podélný řez

PříspěvekNapsal: čtv 28 črc, 2016 5:44 pm
od Kajinek11
Rivarossi to je pouze H0, že? Mě se jedná o TT.

Re: přestavba patrových vozů BP od BTTB - podélný řez

PříspěvekNapsal: pát 29 črc, 2016 8:32 am
od A2C
Pardon, v tom prípade Tillig alebo lepšie Arnold a ani nemusíš nič rezať a striekať.

Re: přestavba patrových vozů BP od BTTB - podélný řez

PříspěvekNapsal: pát 29 črc, 2016 8:42 am
od MkTT
Patrové vozy Arnold ve verzi DR mají teď v Elriwě ve slevě: https://www.elriwa.de/search/index/sSea ... gory/15910

Re: přestavba patrových vozů BP od BTTB - podélný řez

PříspěvekNapsal: pát 29 črc, 2016 11:10 am
od Kajinek11
Já vím, už jsem dokonce objednal 2ks :-) Ale to mne pořád nezbavuje "povinnosti" udělat tu rekonstrukci :-)

Tak co vy zkušení tvůrci modelů. když to rozřežu, bude vyýsledek stát za to, nebo to bude celé křivé. Pustili by jste se do toho?

Re: přestavba patrových vozů BP od BTTB - podélný řez

PříspěvekNapsal: pát 29 črc, 2016 11:43 am
od A2C
Nepustil by som sa do toho ani za nič. Výsledok je sporný, o koľko to potrebuješ zúžiť? 0,5mm? rezný kotúčik vibruje atď.
budeš rezať aj rám podvozkov? Príšerne veľa roboty defakto za nič s otáznym výsledkom = kašli na to

Re: přestavba patrových vozů BP od BTTB - podélný řez

PříspěvekNapsal: pát 29 črc, 2016 1:43 pm
od TTmili
Kajinek11 píše:Já vím, už jsem dokonce objednal 2ks :-) Ale to mne pořád nezbavuje "povinnosti" udělat tu rekonstrukci :-)

Tak co vy zkušení tvůrci modelů. když to rozřežu, bude vyýsledek stát za to, nebo to bude celé křivé. Pustili by jste se do toho?


Co chceš řezat? Patra od Arnoldu? Až ti přijdou, vezmi šupleru, kalkulačku a výkres reálných vozů a zjistíš, že žádnou "povinnost nemáš.

Re: přestavba patrových vozů BP od BTTB - podélný řez

PříspěvekNapsal: pát 29 črc, 2016 2:34 pm
od A2C
On chce sa venovať tým pôvodným od BTTB :lol:

Re: přestavba patrových vozů BP od BTTB - podélný řez

PříspěvekNapsal: pát 29 črc, 2016 4:05 pm
od Tempotaxi
Nevím, jaký je vlastně důvod rozřezávat model. Pokud se rozřeže a něco ubere a zase slepí, tak bude nebezpečí, že budeš muset upravit i podvozky. Pro otáčení tam pak bude málo místa, pokud nemáš opravdu velké oblouky. Většinou každý výrobce šířku modelu zvětšuje, aby zajistil funkčnost otáčení podvozků na tramvajových obloucích.
Dále podvozky se také většinou zvětší jejich šířka, aby se tam vešlo dvojkolí (jehlové uložení).
Vše se nedá přesně přepočítávat.

Re: přestavba patrových vozů BP od BTTB - podélný řez

PříspěvekNapsal: pát 29 črc, 2016 8:32 pm
od Kajinek11
Na to jsem právě koukal. Podvozky půjdou zúžit protože jsou vybaveny plechem, který drží soukolí. Když ten se vyjme a do plastu ( je tlustý dost) se vyvrtá otvor na ložisko PEHO, tak se o cca 1mm zúží. Nemám tu jistotu jak se to bude otáčet, propočítat to nedovedu. Byl by to pokus - omyl. Proto se ptám zkušenějších, jestli je má vize reálná? Třeba už to někdo zkusi, že tudy cesta nevede :-)

Re: přestavba patrových vozů BP od BTTB - podélný řez

PříspěvekNapsal: sob 30 črc, 2016 1:43 pm
od BaWiS

Re: přestavba patrových vozů BP od BTTB - podélný řez

PříspěvekNapsal: sob 30 črc, 2016 3:37 pm
od Tempotaxi
V modelařině je povolená tolerance a to +/- 1 mm.
Ale i přesto to někdy nejde dodržet, pokud mám zachovat dobré jízdní vlastnosti, funkčnost spřáhel, váhu vozu a průjezdnost na daném kolejišti. Každé kolejiště má jiný průjezdný profil – bohužel. Každý modelář používá jiná dvojkolí, jiná spřáhla, jiné koleje. Co jezdí jinde, nemusí jezdit u Vás.
Podle mě nemá zúžení soupravy žádný smysl. Lepší bude zapracovat na vzhledu soupravy, kinematice a jízdních vlastnostech soupravy.

Re: přestavba patrových vozů BP od BTTB - podélný řez

PříspěvekNapsal: stř 24 srp, 2016 5:00 am
od Kajinek11
Diky za názory,mám samozřejmě v plánu zapracovat také na vzhledu i jízdních vlastnostech soupravy. KKK jsou samozřejmostí. Dále kovová soukoí s ložiskama PEHO. A nakonec dovážit model včetně sníženi těžiště.

Právě proto si říkám, že když už člověk věnuje tu energii tomu všemu, jestli to ještě neříznout aby to byl opravdový model.

Re: přestavba patrových vozů BP od BTTB - podélný řez

PříspěvekNapsal: stř 08 úno, 2017 10:04 am
od Kajinek11
Tak stavba započata, vše už je vejpůl, pak dám vědět jak to dopadlo... První podvozek je po rozpůlení zatím trošku zkroucen, ale jezdí ,ale to byl jen testovací) Mám nějaké navíc.. :-)