Stránka 1 z 2

Uacs 84 54 932 4 000-4

PříspěvekNapsal: čtv 14 črc, 2016 5:09 pm
od Tempotaxi
Před mnoha lety mně zaujala tato stavba vozu ve velikosti TT.
http://www.kzm-praha.cz/rady/uacs/
Dále jsou zde další informace.
http://www.parostroj.net/katalog/nv/formular.php3?ind=81&odkud=0&obdobi=0&ktere=8&razeni=0
Obrázek
Fotografie prototypu 84 54 9324 000-4 na MSV Brno 1986
Obrázek
Zdroj: parostroj.

Tak jsem se rozhodl, že se pustím do stavby vozu řady Uacs a to do prototypového modelu.

Re: Uacs 84 54 932 4 000-4

PříspěvekNapsal: čtv 14 črc, 2016 5:22 pm
od Tempotaxi
Nejprve se podle výkresu sestavil rám. Dále jsem použil dvounápravové podvozky od „Malé železnice“, které se musí nejprve sestavit.
Obrázek
Dál se bude dolepovat další dílečky do rámu vozu. Některé části budou papírové podle stavebnice ve velikosti TT. Nejprve se musí díly přepsat do velikosti HO.

Re: Uacs 84 54 932 4 000-4

PříspěvekNapsal: pát 15 črc, 2016 6:03 pm
od Tempotaxi
Dále jsem pokračoval na zpevnění a doplnění dílu na čelech vozu. Pak se pokračovalo na sestavení unášeče dvounápravového podvozku. Na podvozek se ještě přilepila plastová destička. Otáčení podvozku zajišťuje plastová trubička. Až bude model hotov, tak se ještě podvozky zajistí proti vypadnutí. Zatím budou při stavbě modelu podvozky volné.
Obrázek
Obrázek

Re: Uacs 84 54 932 4 000-4

PříspěvekNapsal: pát 15 črc, 2016 9:15 pm
od Tempotaxi
Ke stavbě se potřebují i detailní fotky. Vůz Uacs 33 54 9324 081-6.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Uacs 84 54 932 4 000-4

PříspěvekNapsal: pát 15 črc, 2016 9:22 pm
od Tempotaxi
Obrázek

Re: Uacs 84 54 932 4 000-4

PříspěvekNapsal: sob 16 črc, 2016 9:15 pm
od Tempotaxi
Na rám se přilepily nárazníky a desky pod nárazníky. Tažný hák. Základ pro tažné kotvičky a deska, která vyznačuje osu dvounápravového podvozku. Brzdařskou plošinu a schody. Na druhou stranu se přilepila tyč pro posunovače a držáky návěstných světel.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Copak postavit podvozek a spodní část násypek, to nebude problém. Ale problém bude postavit nástavbu na rám. Vytvarovat, poslepovat a přetmelit nástavbu na rám, tak to bude oříšek. Snad se to povede.

Re: Uacs 84 54 932 4 000-4

PříspěvekNapsal: pon 18 črc, 2016 6:04 pm
od Tempotaxi
Ještě doplnit zábradlí, ruční brzdu, dolepit tažné kotvičky a jednu stupačku. Vršek rámu je stříknut základní barvou.
Obrázek
Obrázek

Re: Uacs 84 54 932 4 000-4

PříspěvekNapsal: pon 18 črc, 2016 6:14 pm
od Tempotaxi
Rám vozu je tedy hotov. Nejprve se bude dělat spodek rámu. Cibulky, armatura a brzdová soustava.
Na prototypu, ale vše vypadá jinak než na sériovém voze.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Uacs 84 54 932 4 000-4

PříspěvekNapsal: pon 18 črc, 2016 9:02 pm
od Tempotaxi
Cibulky: střední část cibulek je uříznutá propisovací tužka, plášť cibulek je vytvarovaný papír, po přilepení na rám je papír napuštěn vteřinovým lepidlem a vše je stříknuto základní barvou pro zpevnění.
Obrázek
Obrázek
Po proschnutí jsou nepřesnosti vytmelení tmelem. Hlavně kolem výsypného otvoru.

Re: Uacs 84 54 932 4 000-4

PříspěvekNapsal: úte 19 črc, 2016 5:23 pm
od Tempotaxi
Cibulky jsou začištěny a zakryty deklem. Postupně je vlepena vzduchotechnika a výpustné potrubí. Dále je vlepen vzduchový válec.
Obrázek
Při normálním pohledu na vůz není spodní část vůbec vidět. Proto jsem udělal fotku, kdy modelový panáček bude na bobku. :lol:
Obrázek
Ještě dodělat brzdovou soustavu.

Re: Uacs 84 54 932 4 000-4

PříspěvekNapsal: pát 22 črc, 2016 7:30 am
od Svratka
Hlavně pozor, prototypový vůz 84 54 932 4000-4 se jak obrysem, tak konstrukčními detaily značně liší od sériových vozů (tuším 001-084?). Taky sériové vozy byly vyráběny až čtyři roky od prototypu, dá se to přirovnat k rozdílu mezi prototypy a sériovými motorovými vozy 842... Čili nemíchat fotky prototypu a sériových vozů do jedné předlohy...

Prototyp někam zmizel, nevím, zda do šrotu, nebo někde stojí v kopřivách, ale už pár let nebyl viděn..., mám podezření, že mi snad někdo před léty něco říkal, jako že měl mít nějakou nehodu...???

Re: Uacs 84 54 932 4 000-4

PříspěvekNapsal: pát 22 črc, 2016 7:46 am
od Tempotaxi
Svratka píše:Hlavně pozor, prototypový vůz 84 54 932 4000-4 se jak obrysem, tak konstrukčními detaily značně liší od sériových vozů (tuším 001-084?). Taky sériové vozy byly vyráběny až čtyři roky od prototypu, dá se to přirovnat k rozdílu mezi prototypy a sériovými motorovými vozy 842... Čili nemíchat fotky prototypu a sériových vozů do jedné předlohy...

Prototyp někam zmizel, nevím, zda do šrotu, nebo někde stojí v kopřivách, ale už pár let nebyl viděn..., mám podezření, že mi snad někdo před léty něco říkal, jako že měl mít nějakou nehodu...???


Ale o tom Já vím. Ale na prototypových fotkách právě nejsou znát všechny detaily a křivky skříně. Proto se vše musí porovnávat a hledat tem správný kompromis.

Re: Uacs 84 54 932 4 000-4

PříspěvekNapsal: pát 22 črc, 2016 7:54 am
od Tempotaxi
Další problém bylo navrhnout tvar skříně. Papírový předtisk, který je ve velikosti TT jsem přepsal do velikosti HO. Ale jedná se o úplně jiný typ vozu. Jen připomínám, že nic nesedí. Jediná cesta je přepsat výkres typového vozu do papírové šablony. Pak vše přepsat na plastové destičky a postupně vše přilepovat na rám vozu. Spodní část skříně už dostala tvar a žebra určují, jak bude veliká skříň. Ještě je potřeba vlepit do skříně výztuhy aby se skříň nekroutila.
Obrázek

Re: Uacs 84 54 932 4 000-4

PříspěvekNapsal: pát 22 črc, 2016 6:22 pm
od Tempotaxi
Do vnitřku skříně jsem vlepil výztuhy, aby se okraj nevlnil. Dále na čela skříně se přilepily spodní výztuhy. Jejich výroba a začištění mně dalo zabrat.
Obrázek

Re: Uacs 84 54 932 4 000-4

PříspěvekNapsal: ned 24 črc, 2016 8:59 am
od Tempotaxi
Dále na čela jsou přidány trojúhelníkové vzpěry. Oblá část je v rámu zakončena ještě přidaným podélným páskem.
Obrázek