Uahs/Ra 21 54 077 8303-8

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.


Re: Uahs/Ra 21 54 077 8303-8

Příspěvekod Tempotaxi » pát 08 črc, 2016 12:52 pm

Dále jsem pracoval na jedné jímce. Majitel tohoto modelu bude firma AKTIVA Kaznějov.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uahs/Ra 21 54 077 8303-8

Příspěvekod Tempotaxi » sob 09 črc, 2016 4:04 pm

První kotlový vůz Zas 83 54 785 6 001-3 je hotov.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uahs/Ra 21 54 077 8303-8

Příspěvekod Mcx » sob 09 črc, 2016 7:27 pm

Pěkné! Tak jsem konečně dostal k vyhledání výkresu - je to něco jako typák rozměru A1. I z takového výkresu lze brát jako směrodatné pouze kótované rozměry.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2610
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Uahs/Ra 21 54 077 8303-8

Příspěvekod Tempotaxi » ned 10 črc, 2016 8:45 pm

Dále budou ještě dva původní kotlové vozy.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uahs/Ra 21 54 077 8303-8

Příspěvekod Tempotaxi » stř 13 črc, 2016 8:50 am

Tak zde je druhý model kotlového vozu Uahs/Ra 21 54 077 8303-8.
Obrázek
Obrázek
Naposledy upravil Tempotaxi dne stř 13 črc, 2016 8:58 am, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uahs/Ra 21 54 077 8303-8

Příspěvekod Tempotaxi » stř 13 črc, 2016 8:53 am

Tak zde je pak třetí model kotlového vozu Uahs/Ra 21 54 077 8303-8. Model dostal ještě lehkou patinu.
Obrázek
Obrázek
Naposledy upravil Tempotaxi dne stř 13 črc, 2016 8:59 am, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uahs/Ra 21 54 077 8303-8

Příspěvekod Tempotaxi » stř 13 črc, 2016 8:54 am

Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uahs/Ra 21 54 077 8303-8

Příspěvekod Mcx » stř 13 črc, 2016 10:32 am

Pěkné, je to zajímavý kotlík. Fotky mám až z 90. let Prechezu.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2610
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Uahs/Ra 21 54 077 8303-8

Příspěvekod Petr S. » stř 13 črc, 2016 7:15 pm

Mám ten dojem , že kotlové vozy na kyseliny a louhy neměly spodní výpust , ale vykládaly se tlakově horem . Přeci jenom - při vyšinutí se nejrychleji poškodí to co je na spodku .
Petr
Petr S.
 
Příspěvky: 536
Registrován: úte 16 pro, 2008 8:42 pm

Re: Uahs/Ra 21 54 077 8303-8

Příspěvekod Tempotaxi » stř 13 črc, 2016 9:52 pm

Petr S. píše:Mám ten dojem , že kotlové vozy na kyseliny a louhy neměly spodní výpust , ale vykládaly se tlakově horem . Přeci jenom - při vyšinutí se nejrychleji poškodí to co je na spodku .
Petr


Uahs Ra 21 54 077 8303-8 - detail kotlového vozu.
Obrázek
Na bezpečnostní tabulce je číslo 80 / 1830, což je kyselina sírová, obsahující více než 51 % kyseliny. Látku lze převážet v roztaveném stavu.
Další detail.
Obrázek
Naposledy upravil Tempotaxi dne stř 13 črc, 2016 10:21 pm, celkově upraveno 4
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uahs/Ra 21 54 077 8303-8

Příspěvekod Tempotaxi » stř 13 črc, 2016 10:02 pm

Zaces 33 51 787 5858-5.
Ložné zboží - hydroxid sodný - roztok 80 / 1824.
Obrázek
TOXICKÝ: vdechnutí, požití či vstřebání pokožkou může způsobit vážné poškození zdraví či smrt.
Styk s roztavenou látkou může způsobit vážné poleptání kůže či očí.
Vyhněte se jakémukoliv kontaktu s pokožkou.
Účinky po kontaktu nebo vdechnutí se mohou projevit se zpožděním.
Oheň může vytvářet dráždivé, leptavé a/nebo toxické plyny.
Odtok vody použité k hašení či vodný roztok látky může být žíravý a/nebo toxický a může způsobit znečištění životního prostředí.
NEBEZPEČÍ OHNĚ ČI VÝBUCHU
Nehořlavé, látka samotná nehoří, ale může se při teple rozkládat a vytvářet leptavé a/nebo toxické plyny.
Některé jsou oxydanty a mohou zapálit hořlavé materiály (dřevo, papír, olej, oděvy atd.).
Ve styku s kovy může dojít k vyvíjení výbušného plynu obsahujícího vodík.
Obaly mohou vybuchovat při zahřátí.
Zdroj: DOK.

Má také spodní výpusť.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uahs/Ra 21 54 077 8303-8

Příspěvekod Tempotaxi » stř 13 črc, 2016 10:41 pm

V tomto kotlovém voze se také přepravuje kyselina sírová, 80 / 1830. Vůz má také spodní výpusť a ještě má potrubí na parní topení.
Obrázek
Při stavbě kotlových vozů si právě dávám pozor na rozmístění armatur. Je třeba jeden typ kotle, který má různé armatura podle přepravovaného nákladu. Vše musí sedět podle bezpečnostní tabulky a napsaného nákladu.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uahs/Ra 21 54 077 8303-8

Příspěvekod E27 » čtv 14 črc, 2016 4:34 am

Hydroxidy a Kyseliny sa vypúšťajú gravitačne. Pri tlakovaní si neviem predstaviť, keby došli k pretlaku a buchlo by to.... Rozleptané celé okolie....
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Uahs/Ra 21 54 077 8303-8

Příspěvekod statistik » čtv 14 črc, 2016 12:37 pm

Hydroxidy a Kyseliny sa vypúšťajú gravitačne. Pri tlakovaní si neviem predstaviť, keby došli k pretlaku a buchlo by to.... Rozleptané celé okolie....


Nemáte pravdu. Kyseliny se naopak většinou vypouštěly a vypouštějí tlakově. Tyto polské cisterny se skutečně vypouštěly spodem, ale je to spíš vzácnější varianta.
Viděl jsem hodně fotek z hasičských zásahů u unikající kyseliny (většinou HCl) z kotle nějakou netěsností. Vytvoří to "jen" mlhu. Chlorovodíková se vozí v kotlech s výpočtovým přetlakem 4 MPa, tedy 40 atmosfér (!!!). Při tom, na kolik procent jsou plněny kotle kyselinami (skoro na sto) nejsou schopny páry smíchané se vzduchem nad hladinou přepravované kyseliny uvnitř kotle ani zdaleka vyvinout tak ohromný přetlak, aby to, jak vy píšete, "buchlo". Že to otevře nějakou netěsnost, to ano, to se stává, pak dochází k popsanému úniku par. Ale to je tím, že jsou ty kotle holt někdy netěsné. To by se tlakovky musely dělat odhadem každý půlrok (zejména u agresivních látek nebo u vysokých tlaků), aby se na to přišlo včas.

Sejrovka se vozí většinou v kotlech s výpočtovým přetlakem 4 MPa, eventuálně až 10 MPa, tedy 100 atmosfér. Procentuální objemové ložení tak 93 až 96 procent výpočtového objemu kotle. To byste to musel vynést raketou na dostřel ke Slunci, aby se to až tak ohřálo, že by to následně "buchlo".

Sama spodní armatura při svých netěsnostech a obecné zranitelnosti (sabotáž, nesprávná manipulace...) je v případě kyselin i jiných agresivních látkách jednoznačně větší zlo, než ta vrchní.
Jinak pokud máte zájem o foto stáčecího místa agresivních kyselin, není problém si ho najít na netu, případně mohu posloužit vlastním. Zjistíte, že se kyseliny odsávají z kotle vrchem. Předpisy ADR/RID jsou neúprosné.

K modelu: atraktivní předloha, jen je škoda, že je to tradičně trochu odfláknuté (zejména ty křivé upínací popruhy, které jsou ve skutečnosti napnuté a měly by být samozřejmě vodorovné). Škoda taky, že Tempotaxi z té záplavy fotek trochu nepochopil některé konstrukční uzly vozu, jako je třeba spodní upevnění kotle k rámu v místě, kde jsou hlavní podélníky (v modelu jen naznačené). Ale jinak opravdu hezká práce. Na kolejišti se to bude vyjímat určitě moc hezky.
Kontakt: stat (zavináč) email (tečka) cz
Do soukromé zprávy prosím dejte svůj e-mail, děkuji.
statistik
 
Příspěvky: 82
Registrován: sob 20 čer, 2015 4:57 pm

PředchozíDalší

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků