Uahs/Ra 21 54 077 8303-8

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Uahs/Ra 21 54 077 8303-8

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 30 čer, 2016 1:52 pm

Další možnost je, použit kinematiku od jiné velikosti. Třeba od TT.
Kinematika SDV:
Stavebnice kulis krátkého spřáhla. Vracení do středové polohy je zajištěno pomocí magnetu. Kinematika je vybavena šachtou podle NEM 358, lze do ní umístit libovolné spřáhlo (není součástí stavebnice). Přepracovaná verze z nové formy.
Zdroj:http://www.sdvmodel.cz/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=503&category_id=15&option=com_virtuemart&Itemid=53&lang=en
Jen je potřeba vyměnit šachtu. Vypouzdřit díru unášeč šachty a vše pak přilepit do správné výšky.
V TT kinematika, celkem dobře funguje. Při změně na velikost HO, by měl magnet fungovat stejně.
Ale nevím, zda to někdo už zkusil.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uahs/Ra 21 54 077 8303-8

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 30 čer, 2016 9:25 pm

Ještě je jedna možnost, jak zlepšit vlastnosti kinematiky. Je potřeba, aby šachta a držák šachty měl dostatečný prostor pro svoji činnost. Poslední možností je upravit dvounápravový podvozek. Bílý čtvereček označuje volný prostor pro kinematiku. Vše nepotřebné je potřeba v dvounápravovém podvozku odstranit.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uahs/Ra 21 54 077 8303-8

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 30 čer, 2016 9:30 pm

Dále na bočnici je přilepena tažná kotvička. Pod rámem vozu je vypouštěcí potrubí a jeho upevnění. Část brzdové soustavy.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uahs/Ra 21 54 077 8303-8

Příspěvekod Tempotaxi » pát 01 črc, 2016 8:48 am

Další kinematika je od firmy Reitze RZ 85503. Kinematika je určena na dlouhé čtyřnápravové vozy. Má měkké plastové pružení. Jeho nevýhodou je, že jeho základní deska je moc velká a do továrních modelů se většinou nevejde.
Obrázek
Obrázek
Pokud ho mám dát do správného uložení, tak to dopadne jako na následující fotce. Při stavbě rámu je pak nutné u užití podobné kinematiky s tak velkou základnou počítat. Ale kinematika se tam vejde. Ale u tohoto modelu zase šachta zasahuje do výřezu dvounápravového podvozku.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uahs/Ra 21 54 077 8303-8

Příspěvekod Tempotaxi » pát 01 črc, 2016 9:07 am

Šachta od firmy Reitze RZ 85502. Je jednoduché zařízení pro upevnění spřáhla. Celou šachtu můžeme přilepit nebo pomocí otvorů upevníme na šroubky. Dále můžeme upevnit jen na jeden šroubek volně a šachta se pak volně otáčet do stran. Taková polo kinematika bez pružiny.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Co na závěr o kinematikách. Každá kinematika je jiná. Nejen rozměrově, ale i funkčně. Při stavbě modelu se musí vždy do přípravy na stavbu počítat s kinematikou. Je pravda, že zrovna tento model čtyřnápravového kotlového vozu se na kinematiku moc nehodí. Není dostatek místa na její funkčnost.
Ale vše záleží také, na jakém kolejišti bude model jezdit. Jaké máme oblouky. Čím menší oblouk tím budou i horší podmínky na dodatečné vložení kinematiky. Dále zda nám nebude vadit kompromis mezi věrností modelu a jízdními vlastnosti modelu. Jednotlivé nápady jsem popsal, dodatečné úpravy a vše už záleží jen na samotném modeláři, jak s tím naloží.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uahs/Ra 21 54 077 8303-8

Příspěvekod Tempotaxi » pát 01 črc, 2016 6:37 pm

Obrázek
Se stavbou modelu je stejný jen rám vozu.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uahs/Ra 21 54 077 8303-8

Příspěvekod E27 » pát 01 črc, 2016 7:36 pm

Vidím, že sa ti to podarilo a zohnal si aj výkresy.. Teším sa na finál :wink:
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Uahs/Ra 21 54 077 8303-8

Příspěvekod Tempotaxi » sob 02 črc, 2016 12:07 pm

Postupně jsem doplnil přestavovače tlakové brzdy, zábradlí a doplnil spřáhla do podvozků.
Obrázek
Obrázek
Pak krásný pohled skrz rám vozu.
Obrázek
Obrázek
Bude vyrobeno celkem jen tři kotlové vozy.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uahs/Ra 21 54 077 8303-8

Příspěvekod Tempotaxi » sob 02 črc, 2016 12:55 pm

Ještě zbývá dodělat tyč ruční brzdy a rámy pro uložení jímky. Pak už jen vyrobit jímky.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uahs/Ra 21 54 077 8303-8

Příspěvekod E27 » sob 02 črc, 2016 1:03 pm

:wink: už sa teším Vladino.
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Uahs/Ra 21 54 077 8303-8

Příspěvekod Tempotaxi » sob 02 črc, 2016 9:57 pm

Detail uložení kotle na podstavec.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uahs/Ra 21 54 077 8303-8

Příspěvekod Tempotaxi » stř 06 črc, 2016 7:40 am

U brzdařské plošiny přibyla tyč ruční brzdy. Dále se sestavil základ pro jímku.
Obrázek
Byla vyrobena jímka. Plastová dna jsou vrstvená plastem, tmelená a broušena do požadovaného tvaru. Jímka je volně usazena na rámu.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uahs/Ra 21 54 077 8303-8

Příspěvekod E27 » stř 06 črc, 2016 6:16 pm

:wink: už som si nechty okusoval, kedy uvidím ďalší obrázok
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Uahs/Ra 21 54 077 8303-8

Příspěvekod Tempotaxi » stř 06 črc, 2016 6:37 pm

E27 píše::wink: už som si nechty okusoval, kedy uvidím ďalší obrázok


Bohužel čelní plánek nemám, jen boční. Na fotce vozu řady Uahs, díky popisovým tabulím se také nezjistí přesné uložení jímky na voze. Na fotkách polských vozů je to podobné. Jen pár fotek je, kde je vidět uložení kotle, ale zase je na kotli jiná armatura. Zda je na kotlovém voze typu 408R vše stejné se mohu jen dohadovat podle fotek. Podrobné fotky prostě nemám.
Prostě se mně uložení kotle moc nezamlouvalo. Tak jsem to postavil znova. Snad to bude to pravé.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Na fotkách je celá sestava koz. Desku pod jímkou jsem zvětšil. Na stavbu se použil papír. Vše se nejprve zhotovilo v grafickém programu, vytisklo, vystřihlo, nalepilo a nabarvilo.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uahs/Ra 21 54 077 8303-8

Příspěvekod Tempotaxi » stř 06 črc, 2016 9:52 pm

Obrázek
Zdroj: k-report.net.
Statistik
Číslo příspěvku: 4814
Zas 83 54 ČD 785 6 001-3 až Zas 84 54 ČD 785 6 048-3. Asi před 15 - 20 lety z tohoto intervalu zbylo asi 12 vozů (10 ks vozy firmy AKTIVA Kaznějov, dva zbylé vozy z těch dvanácti dožily ve Spolaně Neratovice). Režimy měly 83 a 84 (pozor, v 80. letech po přečíslování na 785 6 měly režim 39 RIV).
Tento stav odpovídal zhruba době před 15 až 20 lety. Dál nevím, všechny vozy Aktivy byly uváděné jako majetek KOS Tradingu Krnov. Další vozy pak měla Precheza (přežily dělení federace) a za bolševika i MCHZ Ostrava. MCHZ je všechny vyřadila nebo prodala pravděpodobně před rozdělením federace.

Pepa_kox
Číslo příspěvku: 4368
Všechny vozy v majetku Aktivy Kaznějov byly sešrotovány na domovské vlečce někdy kolem let 2007-2008, pokud mě paměť neklame. Za ty roky neručím, každopádně byly již rozhodně plzeňsky skartovány.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

PředchozíDalší

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků