Uahs/Ra 21 54 077 8303-8

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Uahs/Ra 21 54 077 8303-8

Příspěvekod statistik » čtv 14 črc, 2016 12:40 pm

Příspěvekod Mcx » stř 13 črc, 2016 10:32 am
Fotky mám až z 90. let Prechezu.


A pochlubíš se? To by mě zajímalo.
Kontakt: stat (zavináč) email (tečka) cz
Do soukromé zprávy prosím dejte svůj e-mail, děkuji.
statistik
 
Příspěvky: 82
Registrován: sob 20 čer, 2015 4:57 pm

Re: Uahs/Ra 21 54 077 8303-8

Příspěvekod E27 » čtv 14 črc, 2016 3:11 pm

Statistik, áno.. máte pravdu...
Uviedlo ma do omylu, že v Dimitrovke sa vypúšťal klasicky...
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Uahs/Ra 21 54 077 8303-8

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 14 črc, 2016 4:41 pm

Statistik – děkuji.
Popruhy na kotli. U prvního vozu (Kaznějov), jsem pruhy naměřil a přilepil na kotel. Pak jsem kompletní kotel přilepil na rám. A zde jsem hrůzou zjistil, že popruhy a napínací část nesedí na 100 %. Ještě, že nedostatek se může přikrýt popisovou tabulkou.
U dalších vozů jsem kotel přilepil na rám bez napínacích popruhů. Popruhy jsem pak nejprve přilepil na jedné straně k napínací části a po proschnutí se popruh přilepil na druhý napínák. Po patinování jsem popruhy srovnal a přelakoval. Bohužel lak popruh nezajistil. Dodatečně jsem je dneska srovnával a přilepoval. Takže, popruhy jsou hotové.
Dále bohužel prostřední část upevnění je mně neznámá. Na dostupných fotkách to není vidět.

Model vozu v soupravě.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4304
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uahs/Ra 21 54 077 8303-8

Příspěvekod E27 » čtv 14 črc, 2016 7:34 pm

Paráda.
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Uahs/Ra 21 54 077 8303-8

Příspěvekod statistik » pát 15 črc, 2016 9:10 am

Dále bohužel prostřední část upevnění je mně neznámá. Na dostupných fotkách to není vidět.


Stačilo se jako vždy včas ozvat, třeba mailem, nebo napsat sem, na Káčko... Pro bokorys typáku jste si napsal, tak jestli byly nějaké nejasnosti, stačilo napsat znovu. Dobře víte, že já, když vím, tak odpovím vždy. No, teď už je to jedno.
Jinak existují desetitisíce jiných vozů, které mají shodné konstrukční řešení tohoto uzlu. Jen u nás to není k vidění. Používá se to totiž hodně v cizině, zejména na východ od nás, v zemích bývalého SSSR, kde to je dodnes používáno jako nejběžnější způsob upevnění kotle k rámu, včetně těch napínacích popruhů. Nevěřím tedy, že ani na internetu by se nedala najít nějaká fotka. Ostatně i na té fotce 077 8 303 od pana Šnábla je toto místo podle mě celkem dost zřetelné. :wink:
Kontakt: stat (zavináč) email (tečka) cz
Do soukromé zprávy prosím dejte svůj e-mail, děkuji.
statistik
 
Příspěvky: 82
Registrován: sob 20 čer, 2015 4:57 pm

Re: Uahs/Ra 21 54 077 8303-8

Příspěvekod Jirka78 » čtv 28 črc, 2016 8:47 am

K tomu poškození koncových armatur, proto jsou ŽCV vybaveny středovým ventilem, právě pro případ poškození bočních armatur, střeďák se ovládá většinou pákou na bocích, nebo ovládacím
kolem pod deklem nahoře vedle plnícího dómu. Jinak u nás ve firmě se stáčejí hydroxid sodný, kyseliny sírová, chlorovodíková, fosforečná a další produkty klasicky spodem. Samozřejmě kromě zkapalněných plynů, o těch jsem tu psal v jiném vláknu.
H0 cca 3. - 4. epocha DCC
Jirka78
 
Příspěvky: 63
Registrován: sob 24 zář, 2011 5:27 pm
Bydliště: Rotava

Re: Uahs/Ra 21 54 077 8303-8

Příspěvekod statistik » pon 01 srp, 2016 10:09 pm

Chlorovodíková a sírová spodem? Sírová spodem tak možná z nějaké polské cisterny nebo nějaké prehistorické německé, ale z české pochybuju. A chlorovodíková nebo fosforečná spodem? No, nevím... To by mě celkem zajímala fotka, o jaké cisterny jde. Hydroxid sodný se vykládá (a vykládal) spodem normálně.
Kontakt: stat (zavináč) email (tečka) cz
Do soukromé zprávy prosím dejte svůj e-mail, děkuji.
statistik
 
Příspěvky: 82
Registrován: sob 20 čer, 2015 4:57 pm

Předchozí

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků