Tempotaxi píše:Další problém vznikne, pokud modelář odstraní boční sklopné klapky.
To ani ne, protože jeden spodek mám upraven - odstraněné klapky a žádná mezera nevznikla - bude to vůz Sgs alias Pasy.
Zde ukázaný obtisk je těžká směs, nevím zda je někdo schopen jej rozumně poskládat - včetně výrobní tabulky OOS
Svratka píše:Tedy ovšem nárazníky, zábradlí brzd.plošiny a stupačky se natíraly klasicky černě, to mně na modelu taky nesedí.
například právě u ŽOS Trnava to moc neplatí - tradičně u nich bývaly mimo podvozků vozy kompletně červené, v určitém období 80. let i včetně lož.skříní u 2n vozů. Standardně byly třeba Faccs z Trnavy červené včetně rámu, stupaček..... k černé se vrátily až v 90. letech v OOS
Svratka píše:Otazníkem zůstává, kdy ŽOS Trnava přešla na tu oranžovohnědou, ve pol.80.let již bezpečně ano...
To ne, přechod k červenohnědé barvě - správného odstínu ČSN 8440 a RAL 8012 se odehrál až začátkem 90. let, ještě z roku 1991 jsou vozy červené a pak se objevili dodavatelé jako Lankwitzer Lackfabrik ... a ti již dodávali a dodávají někteří dodnes
postupně českým a slovenským dodavatelům přestal byznys - dnes se vrací ať již je to Colorlak či jiní. Třeba nyní všechny z OOS mají Colorlak V2015 a ta je dost do hněda
Trnava brala barvy ze Smolenice.
statistik píše:Takové to naše modelářské bahýnko. Pořád trochu smrádek, ale hlavně, že je teploučko. Cena 890 Kč by byla - dejme tomu - ještě únosná, ale opět, za ty peníze koupím stavebnici hybridu, který je nutno na koleně dodělat a předělat
Ale jakýpak jsou to výrobci - amatéři, kteří něco dělají pro další modeláře - že to nebudou dělat zadára je nabíledni a zrovna u Res je to těžký oříšek i pro ajznboňáka. Takže já to vůbec takto nevidím a jsem rád, že mimo skutečných výrobců se občas najde i něco jiného i takového z kterého se dá dál tvořit.