Stránka 12 z 14

Re: Vůz řady Ca r.v. 1930 - "Pancéřák"

PříspěvekNapsal: stř 10 srp, 2016 11:08 am
od Tobyška
Tak jsem trochu pokročil. Ještě chybí přechodové můstky, zámky s klikami, baterie a vzdušníky pod rámem a zasklení. S tím zasklením je to jako v pohádce "o kohoutkovi a slepičce". Zasklít můžu až to stříknu matným lakem a ten lak musí počkat až budou obtisky. A tady je velký problém. Mám obtisky na Ca s číslem 4-5078. Což byl, tuším, pancéřák.
Nevíte někdo, kdo by byl schopen vytisknout obtisky se správným číslem? A jaké by to bylo?
Potom mám v plánu motorák na starší verzi pojezdu od Pavla Gulicha, už toho mám dost připraveno...
A pak bych rád ještě využil podklady od Ca k něčemu hodně podobnému např. ABa nebo AbCa. Tentokrát s plynovým osvětlením. Viděl jsem na ebay všesměrové LED o průměru 1,8 mm, že by to osvítilo interier. Neměl byste někdo fotky nebo podklady na ten vnitřek? Neporadíte někdo jak udělat sběr proudu, aby se výrazně nezvýšil jízdní odpor? Myslím, že by to šlo z os dvojkolí, ale to by chtělo jednostranně izolovaná dvojkolí..
Tož tak, fotky jsou v příloze.

Re: Vůz řady Ca r.v. 1930 - "Pancéřák"

PříspěvekNapsal: stř 10 srp, 2016 11:11 am
od Tobyška
A ještě dvě fotky ..

Re: Vůz řady Ca r.v. 1930 - "Pancéřák"

PříspěvekNapsal: stř 10 srp, 2016 12:35 pm
od Colonel32
5078 byl pancéřák celkem definitivně, netřeba to tušit. Ale a) ten obtisk na prvorepublikové rychlíkáče od Jirana se dá nastříhat na jakékoli číslo (jen je to pracnější) nebo b) vám custom obtisky vyrobí p. Kwasnica.

Re: Vůz řady Ca r.v. 1930 - "Pancéřák"

PříspěvekNapsal: čtv 11 srp, 2016 1:56 pm
od radeksindy
Celkově působí vůz velice dobrým dojmem, proporce jsou dobře trefené. Co bohužel ubírá na dojmu, jsou hrubé detaily. Tisk v této kvalitě nebude podle mne nejlepší technologií pro jejich ztvárnění. Jednak ozdobné oplechování je tvořeno skutečné jen překrytím plechů a ty určitě neměly tloušťku 20 mm. Konkrítní hodnotu jsem nikde nedohledal, ale nejlepší by bylo změřit ji na nějakém voze. Pro lepší vytvoření bočnice by bylo asi lepší vytisknout hladkou bočnici a polepit buď tenkým leptem nebo papírem. Pak zaformovat a odlít. To by mělo tu výhodu, že by bylo možné na bočnici nanést jak původní plechy, tak vyrobit svislé oplechování, které se dělalo už od dvacátých let. Pro poválečné provedení po r. 1945 je to v podstatě i nutností. Rovněž větráky jsou docela hrubé, tady by asi pomohl také lept. Mohutnější je i okapová lišta, ale ta mě tolik neruší. Také si nejsem jistý, jestli by vozům po přestavbě na elektrické osvětlení zůstaly větráky nad záchody. No fotkách jsou také odstraněny, takže zůstala hladká střecha (nebo plechová se švy). Rovněž by měl mít vůz bateriovou skříň, ale na tu ještě asi dojde.

Moc se mi to líbí, ohledně obtisků bych se obrátil na R.Kwasnicu, protože je zcela jistě už dělal a jsou několik tříd lepší než od Jirana (na fóru pod nickem rkwa, takže lze přes SZ).

Re: Vůz řady Ca r.v. 1930 - "Pancéřák"

PříspěvekNapsal: čtv 11 srp, 2016 8:01 pm
od Tobyška
Mám zprostředkovaný občasný přístup na profesionální tiskárnu. Patří k těm lepším, ale není to úplná špička. Používá se k výrobě prototypů tvarově složitých součástí, které se budou v budoucnu stříkat nebo odlévat. Použití pro modelařinu je na hraně. Tato tiskárna funguje asi dva roky, předchozí byla pro modely zcela nepoužitelná
Problémem je, že má pouze jednu rovinu, kde dokáže dělat hladké plochy a detaily do 0,2 - 0,25 mm. V ostatních směrech je to výrazně horší. Pokud chcete udělat drobnější detail vznikne z toho nepoužitelný chaos. Dokáže však vytisknout jákékoliv tvary, v tom nemá technologické omezení. Velmi dobře se vypořádáva s otvory a dutinami. Dílce nemají příliš dobrou mechanickou pevnost, zpevňuji je zalepováním drátků. Třeba matice u vzpínadla se vytiskla jako tenká skořepina s vnějším průměrem 1mm, vnitřním 0,5 mm o délce 3 mm. Do poloviny matice jde ocelový drát 0,5 a v druhé polovině navazuje plast prum. 0,5. Pokud se to podaří zalepit, je to obstojně pevné. To samé nárazník, může mít dřík třeba 0,8 mm, ale od talíře až po patku musí být zalepen drátek 0,4 mm. Největší problém je s tím, že pouze jedna plocha je vzhledově použitelná, ale i na té jsou pravidelné mělké rýžky, které je třeba zabrousit nebo zaplnit primerem, který vytvoří přiměřeně silnou vrstvu, aby chtěné detaily zůstaly a ty nechtěné se zahladily. Takže model musíte řešit jako stavebnici. Výhodou je přesnost, většina dílců je v toleranci +-0,1 mm. Dají se dělat různé zámky, aby dílce měly vůči sobě přesnou polohu. No nemá smysl si stěžovat, já bych jinak model neudělal.
Nicméně lze očekávat, že za 2,3 roky budou k dispozici tiskárny, které tyto chyby mít nebudou. Myslím, že v tisku je budoucnost modelařiny. Už se těším, až si podklady pro tisk budeme vyměňovat po netu.

Re: Vůz řady Ca r.v. 1930 - "Pancéřák"

PříspěvekNapsal: úte 27 zář, 2022 5:11 am
od dudlifuk
skusam nakreslit voz Ca Pancierak, som zhruba v polovici navrhu, no je to fuska, tych detailov co tam je.....
D53FF723-1C51-4100-8D78-7F8239CCFB58.jpeg
D53FF723-1C51-4100-8D78-7F8239CCFB58.jpeg (32.81 KiB) Zobrazeno 3895 krát

92A704D4-6400-4CB5-B929-E774670FC385.jpeg
92A704D4-6400-4CB5-B929-E774670FC385.jpeg (33.34 KiB) Zobrazeno 3895 krát

Re: Vůz řady Ca r.v. 1930 - "Pancéřák"

PříspěvekNapsal: úte 27 zář, 2022 10:02 am
od Colonel32
No a to ještě vzít v potaz jak se liší pancéřáky jednotlivých výrobních sérií... jiné dvěře, jiná čela, jiné nýtování na střeše...

Re: Vůz řady Ca r.v. 1930 - "Pancéřák"

PříspěvekNapsal: úte 27 zář, 2022 7:48 pm
od dudlifuk
Colonel32 píše:No a to ještě vzít v potaz jak se liší pancéřáky jednotlivých výrobních sérií... jiné dvěře, jiná čela, jiné nýtování na střeše...

Ano, ano ! Toto vlakno som detailne presiel niekolko krat, no napriek tomu nemam v prevedeni jednotlivych serii jasno. Casto byva pravidlo, kvalitna fotka - necitatelne cislo, citatelne cislo - zla kompozicia, nieje vidiet klucove detaily. Do toho este prisiel otaznik v podobe rozvoru naprav v podvozku, vsetky vykresy hovoria 2500mm, foto podvozku ma 2400mm . Spolieham na miestnych odbornikov a cenne rady. Otazok bude urcite vela. Vzdy je jednoduchsie urobit opravu formou par klikov mysou ako pracne opravovat hotovy model.
345BB269-028B-4B88-8BA5-12EC23F07C57.jpeg

69247DFB-0F10-4075-A250-E2FA4F7BAE68.jpeg

Re: Vůz řady Ca r.v. 1930 - "Pancéřák"

PříspěvekNapsal: stř 28 zář, 2022 11:15 pm
od dudlifuk
zda sa ze je hotovo, nasledovat bude navrh leptov doplnkov ako su rebriky, stupacky, celne plechy. A samozrejme podvozky a interier. Ako predlohu som vybral cislo Ca4-5085.
ECBCBB98-A6CC-4E03-BB23-37E7F47CF747.jpeg
ECBCBB98-A6CC-4E03-BB23-37E7F47CF747.jpeg (28.95 KiB) Zobrazeno 3529 krát

3592AC81-FEA4-4B78-B36E-EE258108B350.jpeg

Re: Vůz řady Ca r.v. 1930 - "Pancéřák"

PříspěvekNapsal: pát 30 zář, 2022 12:24 pm
od dudlifuk
nakreslil som masky podvozkov....
1CFF1DB7-BC71-4A32-954B-EB7E58CFDDC8.jpeg

Re: Vůz řady Ca r.v. 1930 - "Pancéřák"

PříspěvekNapsal: pát 30 zář, 2022 4:38 pm
od dudlifuk
tak uz vyliezol prvy kus a hned sa mi zda strecha priliz plocha, tiez by mohla desatinku precnievat cez bocnicu, teraz je prechod bocnica-strecha taky divny. Masky sa vytlacili rychlo...
88539A7F-3D4C-4FF0-92D6-493C6936835C.jpeg

5D29FDAE-7F73-42A8-8953-5961853D7E2C.jpeg

Re: Vůz řady Ca r.v. 1930 - "Pancéřák"

PříspěvekNapsal: sob 01 říj, 2022 4:31 pm
od dudlifuk
minimalistickou upravou vznikol BCa od Ringhoffera r.v.1931-32. A velmi ma laka Da tiez od Ringhoffera z roku 1930. To by mohla vzniknut pekna supravicka napr. k Mikadu.
FC74D9D4-1A9B-4EB1-95BA-4DFD7D72EF65.jpeg
FC74D9D4-1A9B-4EB1-95BA-4DFD7D72EF65.jpeg (28.16 KiB) Zobrazeno 3165 krát

73DF63C8-B853-47FC-8458-48EEC5DB750B.jpeg

Re: Vůz řady Ca r.v. 1930 - "Pancéřák"

PříspěvekNapsal: sob 01 říj, 2022 5:54 pm
od Colonel32
Aha, tak pokud už se to začíná větvit na různé typy vozů, tak pak považuji za nutné upozornit, že střecha je v principu špatně, protože by měly být nýtovaná stejně jako boky skříně (jen menší nýtky) a rozhodně by neměla mít ty příčné pásy.

Současně další problém je, že vozy BCa byly stavěny na bázi II. generace/výrobní série se všemi specifiky, tz. jiné nýtování střechy (vzdálenost řad nýtů od sebe), hranaté horní rohy bočních dveří a jiné výztuhy na čelech (dvě svislé a nahoře zkosené).

Krásně vidět čelo I. generace je na fotce vozu KHKD, protože je odstrojený (resp. nedostrojený):
https://www.khkd.cz/vozidla%20khkd/voz_oso/Ca4-5079.jpg

A pro porovnání čelo BCa MDC (i když ne ideální úhel):
https://www.zeleznicnemuzeum.sk/katalog-predmet/353/

Re: Vůz řady Ca r.v. 1930 - "Pancéřák"

PříspěvekNapsal: sob 01 říj, 2022 9:00 pm
od dudlifuk
Dakujem ! budem rad a ocenim dalsie pripomienky. Podkladov je malo....
Colonel32 píše:Aha, tak pokud už se to začíná větvit na různé typy vozů, tak pak považuji za nutné upozornit, že střecha je v principu špatně, protože by měly být nýtovaná stejně jako boky skříně (jen menší nýtky) a rozhodně by neměla mít ty příčné pásy.


vychadzam hlavne z knihy "Osobni vozy CSD 1918-39" od Ivo Mahel a spol. Ano, strecha je platovana a nitovana, zrusim tie stresne pasy a doplnim nity. Myslim ze licuju so zvyslymi nitmi pri oknach.

Colonel32 píše:...... hranaté horní rohy bočních dveří a jiné výztuhy na čelech (dvě svislé a nahoře zkosené).


v jednej verzii som tie cela skusil....ale hranate okna dveri nevidim.
4540F79F-1BC2-42FE-ABBB-A3730426F3FC.jpeg
4540F79F-1BC2-42FE-ABBB-A3730426F3FC.jpeg (29.52 KiB) Zobrazeno 3077 krát

78F36F5A-A367-43D2-877F-17CF7B6C4A8B.jpeg

Re: Vůz řady Ca r.v. 1930 - "Pancéřák"

PříspěvekNapsal: sob 01 říj, 2022 9:28 pm
od Colonel32
pozor, já netvrdil že okna dveří, já tvrdil že dveře.

Na fotkách je to většinou špatně vidět, protože tam dopadá stín převisu rovné střechy. Ale doporučuju otevřít u pancéřáku CDa na straně 149, ten měl zúženou střechu, takže tam je to vidět dobře.