Vůz řady Ca r.v. 1930 - "Pancéřák"

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Vůz řady Ca r.v. 1930 - "Pancéřák"

Příspěvekod Patrik Novák » stř 27 dub, 2016 12:10 pm

imitaci pružin udělej ze šroubku - závitu ,
Patrik Novák
 
Příspěvky: 734
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Re: Vůz řady Ca r.v. 1930 - "Pancéřák"

Příspěvekod Tempotaxi » stř 27 dub, 2016 12:16 pm

Patrik Novák píše:imitaci pružin udělej ze šroubku - závitu ,


Tak to mně napadlo taky, ale řezat už to nepůjde. Jedině až příště, pokud nějaké bude. Ale já mám zájem i o další vozy. Ale jinak děkuji za nápad.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4305
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vůz řady Ca r.v. 1930 - "Pancéřák"

Příspěvekod Tempotaxi » stř 27 dub, 2016 12:51 pm

Hodnocení stavebnice.
Lept vyrobil „DK-MODEL“ http://www.dk-model.cz.
Základ stavebnice je kostra skříně, která zapadá do zámků. Vše sedí a zde nejde co zkazit. Trochu práce dá vytvarování střechy. Lepší bude, když se nejprve sletuje podlaha a potom skříň jen na hrubo.
Podlaha a skříň se spojí v jeden celek a pak vše doletuje do čista. Pak se vše odmastí a přiletuje se střecha. Ale pozor, když se střecha zajistí, bude mít snahu se teplem kroutit. Já jsem sletoval nejprve čelnice a pak boční část střechy. Mělo se správně letovávat od středu vozu. Bohužel ve velikosti HO je plech dost veliký. Plech je právě tenký a má snahu se vždy někam pohnout. Podobně se chová i bočnice. Letovací otvory v bočnicích jsou už předem vyleptané. Letoval jsem od středu vozu a vše jsem měl zajištěné ještě kolíčky. Ale přesto se plech zvedal u oken. Tak jsem musel někde letovat i okna a tím pádem jsem měl problém dostat do otvoru rámečky oken. Proto to někde vypadá, že se plech vlní. Tak to je moje zkušenost na pancéřáku.

Co na závěr.
Stavebnice mně překvapila, že se někdo pouští do tak krásného vozu. Není jednoduché ho sestavit, ale výsledek stojí opravdu za to. Koupi tohoto modelu podpoříte i projekt „R 148“. Jsem opravdu natčen, že model mám. Možná, že v článku stavbě jsem šel až do hloubky problému, ale tím jsem jen chtěl naznačit co má každý modelář očekávat se stavbou pancéřáka a jak si poradit, když nastane stavební problém. Jak doplnit potřebné díly a jak je vyrobit bez dalších finančních nákladů.
Pokud se bude model pancéřáku vyrábět, tak už dnes mám zájem a nejen Já o další stavebnici.
Pokud se budou vyrábět i další podobné vozy tak jistě se najde modeláři, kteří budou mít zájem.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4305
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vůz řady Ca r.v. 1930 - "Pancéřák"

Příspěvekod Patrik Novák » stř 27 dub, 2016 12:58 pm

podvozek řezat nemusíš , šroubek zbruš , např na polovinu nebo třetinu průměru , pak odřízni potřebnou délku a přilep na stávající placatou pružinu
Patrik Novák
 
Příspěvky: 734
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Re: Vůz řady Ca r.v. 1930 - "Pancéřák"

Příspěvekod Tempotaxi » stř 27 dub, 2016 6:17 pm

Patrik Novák píše:podvozek řezat nemusíš , šroubek zbruš , např na polovinu nebo třetinu průměru , pak odřízni potřebnou délku a přilep na stávající placatou pružinu


Což jde taky. Ale pak bude lepší při nové stavbě podvozku to předělat. Stačí vázací drát namotat na trubičku a pak přiletovat. Těch možností je více.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4305
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vůz řady Ca r.v. 1930 - "Pancéřák"

Příspěvekod Colonel32 » stř 27 dub, 2016 6:43 pm

Tempotaxi píše:Koupi tohoto modelu podpoříte i projekt „R 148“.


Tak tohle je opět nutné uvést na správnou míru. Koupí stavebnice projekt rozhodně nepodpoříte. Podpoříte ho např. tím, pokud stavebnici koupíte, hezky sestavíte, budete vůz provozovat a upozorňovat na to, že cílem projektu je realizovat takovou věc i v měřítku 1:1. Především ale koupí podpoříte sami sebe - protože pokud o vůz bude dostatečný zájem, bude to dávat signál, že o takovéto vozy zájem je a můžou se na trhu postupně objevit i další vozy typické pro prvorepublikový provoz (které ale naprosto běžně jezdily do 60. let a minimálně na jednom pancéřáku je doloženo 12ti místné číslo, a několik dalších ho dostalo přiděleno).
Colonel32
 
Příspěvky: 862
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Vůz řady Ca r.v. 1930 - "Pancéřák"

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 28 dub, 2016 12:46 pm

Aplikace obtisků na podélný rám a lehká patina.
Obrázek
Obrázek
V soupravě.
Obrázek
Obrázek
Dělnická souprava od roku 1946.
537.0509 + Zdv 2-23044 + DFa 6-8816 + Ca 4-5596 + Calm 4-7107 + Ca 4-5077 + Ca 4-5138 + Ca 4-5149
Obrázek
:arrow: Okna pancéřáku jsou tak veliké a na fotkách kde je vůz v soupravě je krásně vidět, že vůz nemá vnitřní zařízení. Fotka to právě ještě více zvýrazní. Rozebírat model už nemá cenu. Možná, že stačilo vnitřek přepažit stěnou, aby nebylo vidět skrz vůz. Ještě vše ve vnitřku raději začernit. :arrow:
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4305
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vůz řady Ca r.v. 1930 - "Pancéřák"

Příspěvekod Tobyška » ned 01 kvě, 2016 4:09 pm

Snažil jsem se realizovat připomínky, zejména oplechování, lávku (vzpěry budou z mosazi 0,4 x 0,8 mm), okenní rámy a větrání. Přidal jsem zábradlí (ocelový drát 0,4 mm). Na rámu chybí pásek 2 x 0,5 mm s nýty, ten se bude tisknout v jiné poloze než celý rám, aby byl lepší výsledek. Chybí kliky a vůbec celý interiér, který je teď na pořadu dne. Ještě prosím znalce, nad záchody byly větráky, připadá mi to jako nějaká turbínka umístěná kolmo ke směru jízdy. Nemáte ji někdo, na nějaké, třeba mizerné fotce, v detailu ? Byl bych moc vděčný.
Přílohy
Ca3.jpg
Tobyška
 
Příspěvky: 180
Registrován: pát 06 úno, 2015 11:21 am

Re: Vůz řady Ca r.v. 1930 - "Pancéřák"

Příspěvekod rkwa » ned 01 kvě, 2016 10:58 pm

větrač2up.png
rkwa
 
Příspěvky: 78
Registrován: sob 21 led, 2012 5:38 pm

Re: Vůz řady Ca r.v. 1930 - "Pancéřák"

Příspěvekod Tobyška » pon 02 kvě, 2016 5:41 pm

To rkwa:
velké díky za fotku. Pokusil jsem se podle ní vytvarovat podklady pro tisk a přidal větráky do sestavy. Na tu dobu se mi to zdá až příliš aerodinamické, já bych to odhadoval na třicátá léta. Na druhou stranu, Golsdorf nebyl žádný troškař!
Přílohy
Ca s větráky.jpg
Tobyška
 
Příspěvky: 180
Registrován: pát 06 úno, 2015 11:21 am

Re: Vůz řady Ca r.v. 1930 - "Pancéřák"

Příspěvekod Tobyška » stř 04 kvě, 2016 8:56 am

Mám prosbu na historiky, našel jsem pěknou kresbu KKStB ABa, barevně je v černo-šedém nátěru. Bylo to u rychlíkových vozů KKStB standard ? A zelený nátěr se zaváděl až u ČSD. Mám v tom pěkný maglajs.
Přílohy
ABa.jpg
Tobyška
 
Příspěvky: 180
Registrován: pát 06 úno, 2015 11:21 am

Re: Vůz řady Ca r.v. 1930 - "Pancéřák"

Příspěvekod Tempotaxi » stř 04 kvě, 2016 12:44 pm

Při stavbě modelu pancéřáku jsem potřeboval informace. Až po stavbě jsem našel ve starém železničáři.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4305
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vůz řady Ca r.v. 1930 - "Pancéřák"

Příspěvekod Colonel32 » stř 04 kvě, 2016 1:05 pm

Tobyška píše:Mám prosbu na historiky, našel jsem pěknou kresbu KKStB ABa, barevně je v černo-šedém nátěru. Bylo to u rychlíkových vozů KKStB standard ? A zelený nátěr se zaváděl až u ČSD. Mám v tom pěkný maglajs.


Rychlíkové vozy kkStB byly defaultně zelené, ještě u první generace z let 1895-1907? si občas vyhráli navíc s tím, že svislé lišty oplechování byly černé, a vozy/oddíly 1. třídy měly navíc tuším žluté linkování. Běžné Gölsdorfáky by určitě měly být zelené. Ale co je sakra na tom obrázku (tedy zda mu zdegenerovaly barvy, nebo zda nějaký vůz byl z výroby jinak barevný), to netuším. Nakonec ale možné je všechno, Grégry byly z výroby hnědé... směřoval bych dotaz přímo na p. Mahela.
Colonel32
 
Příspěvky: 862
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Vůz řady Ca r.v. 1930 - "Pancéřák"

Příspěvekod radeksindy » stř 04 kvě, 2016 7:20 pm

Barvené provedení: Ano, už prototyp ABa měl vystouplé části bočnic černou barvou, linky byly zřejmě žluté. Vůz je samozřejmě zelený, to jen sken akvarelu barevně zkresluje (autor Hans Peter Pawlik). K vidění je to i na pozdějších provedeních, dokonce i první opravy pro ČSD pokračovaly ve stejné kombinaci. Ale pak se už přešlo jen k zelené.

Grégry byly z výroby hnědé

Dokonce se plánovala modrá, ale kvůli začátku okupace k tomu nedošlo.
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Vůz řady Ca r.v. 1930 - "Pancéřák"

Příspěvekod rkwa » stř 04 kvě, 2016 9:13 pm

rakouské rychlíkové vozy - byly z výroby určitě barevné - tedy zelené s černými doplňky
ABa 7-044 KKStB.png
a to nejen 4n
Aey 304 KKStB.png
dále i rakouské Rybáky
rkwa
 
Příspěvky: 78
Registrován: sob 21 led, 2012 5:38 pm

PředchozíDalší

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků