dvojkolí TT

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

dvojkolí TT

Příspěvekod lubomírz » ned 27 bře, 2016 6:58 am

Zdravím pánové, měl bych prosbu. Nevíte, kde se dají sehnat kovové dvojkolí nebo jen samotné izolované kolečka na průměr osky 2 mm.Vím jen a používám jen dvojkolí od firmy Modmueller, ale tam je oska 1.5 mm. Za veškeré podněty předem děkuji.
lubomírz
 
Příspěvky: 38
Registrován: pát 20 úno, 2009 6:16 pm
Bydliště: Hodonín

Re: dvojkolí TT

Příspěvekod Patrik Novák » ned 27 bře, 2016 1:11 pm

Patrik Novák
 
Příspěvky: 734
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Re: dvojkolí TT

Příspěvekod freekey » ned 09 říj, 2016 4:09 pm

V jakém množství se to dá koupit a jaké jsou ceny (klidně SZ).
https://t.me/pump_upp
freekey
 
Příspěvky: 369
Registrován: sob 11 dub, 2009 11:28 pm
Bydliště: Brno

Re: dvojkolí TT

Příspěvekod ladiznet » pon 05 pro, 2016 5:53 pm

Co říkáte tomuhle?

Obrázek
www.usTTi.cz - ústečtí modeláři
Uživatelský avatar
ladiznet
 
Příspěvky: 692
Registrován: sob 25 črc, 2009 4:04 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: dvojkolí TT

Příspěvekod MkTT » pon 05 pro, 2016 6:14 pm

ladiznet píše:Co říkáte tomuhle?

Hezké, dá se to koupit?
MkTT
 
Příspěvky: 566
Registrován: stř 08 úno, 2012 3:46 pm
Bydliště: Praha 10

Re: dvojkolí TT

Příspěvekod UncleFardy » pon 05 pro, 2016 6:43 pm

Jelikož nemám fotoaparát, tak jsme dvojkolí nafotili u kolegy Ladize. Jedná se o další produkt spolupráce mezi Malou železnicí a naším klubem usTTi.cz. Loukoťové dvojkolí pro vozy I. a II. epochy. Průměr 8,3 mm, okolek vysoký na minimu normy NEM, šířka kola rovněž na spodní hranici normy NEM, dvojkolí je soustruženo z mosazi, následně černěné, osička mosazná 1,5 mm průměr. Střed plastový, nikoliv odlévaný. Na fotce je fotka jednoho z prvních prototypů, který má osičku z jiného materiálu. Začátkem roku 2017 bude dána do prodeje první série. Chtěli bysme je také přikládat ke stavebnicím vozů MŽ z dané epochy, pokud si to kupující stavebnice bude přát, tedy uhláků Ul, služebního vozu Ddy, piváků a dalších, které jsou v plánu. Cenu předpokládáme pod 40 Kč/ks. Škoda, že v našem klubu nemáme za člena nějakého absolventa Harvardu v oboru současného marketingu, ten by zde jistě napsal "hluboko pod 40 Kč" a měl by na mysli 38,90 Kč/ks... ale tak zatím se snažíme o to, aby to bylo dost pod tu čyřicítku... Distribuce mimo stavebnice bude pravděpodobně přes náš klub. Takže reálné uvedení na trh bude někdy začátkem února. Mezitím na našich stránkách připravíme rozhraní pro systém objednávek a prezentaci výrobků, které bude usTTi.cz distribuovat.
UncleFardy
 
Příspěvky: 484
Registrován: čtv 24 zář, 2015 4:47 pm

Re: dvojkolí TT

Příspěvekod Gulda » ned 18 pro, 2016 8:49 pm

guli
Gulda
 
Příspěvky: 81
Registrován: ned 21 zář, 2008 11:54 am
Bydliště: Bučovice

Re: dvojkolí TT

Příspěvekod UncleFardy » ned 18 pro, 2016 10:23 pm

Ano, jsou běžně dostupná loukoťová dvojkolí od TILLIG za 70 Kč/ks, která jsou mírně větší, takže na vozech s nejkratším rozvorem vypadají dost mohutně a do pojezdu se u některých vozů nevejdou "na výšku", a dále loukoťová dvojkolí dodává, myslím, i Haedl, 100 Kč/kus, tyto mají tyčové loukotě. Dám sem lepší fotky našeho dvojkolí i s ukázkou jejich použití na vozech, ať již postavených ze stavebnice či továrních modelů. Zítra máme setkání klubu, takže nějaké focení domluvím.
UncleFardy
 
Příspěvky: 484
Registrován: čtv 24 zář, 2015 4:47 pm

Re: dvojkolí TT

Příspěvekod Petr S. » stř 21 pro, 2016 8:01 pm

Petr S.
 
Příspěvky: 536
Registrován: úte 16 pro, 2008 8:42 pm

Re: dvojkolí TT

Příspěvekod žanek » čtv 01 dub, 2021 8:02 pm

Mám problém na pomezí dvojkolí - ložiska Peho - stavebnice LPH. Poradí někdo?
Zatoužil jsem postavit služebák ze stavebnice LPH, dokud ještě jsou. Pochopitelně jsem chtěl použít kovová dvojkolí, a když je na začátku k plastovým rozsochám pohodlný přístup, rovnou tam umístit kovová ložiska Peho. Protože brácha už instaloval ložiska Peho do mnoha vozů, požádal jsem ho o sestavení pojezdu. Běžná ložiska "mosazná"
https://ttmodelar.eu/index.php?route=pr ... ct_id=2071
nám zrovna došla. Tak jsme schválně premiérově objednali "černá"
https://ttmodelar.eu/index.php?route=pr ... ct_id=2070
s tím, že mají osazení a nemusí se řešit, jak hluboko se vyvrtá díra. Po osazení a slepení se ukázalo, že standardní dvojkolí 8,3 / 18,5 mm se nechtějí vejít a tedy správně se točit.
1) nevidím nikde na webu hrotová dvojkolí o průměru 8,3 mm s kratší osičkou. Věděl by někdo?
2) už je pro zajímavost, protože teď to nemůžeme dost změřit, máte-li někdo přehled: je určení těch "černých" ložisek nějak speciální? je jamka méně hluboko než u "mosazných"? vymyká se konstrukce LPH? proč to celé nepasuje.
Díky
žanek
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte 16 bře, 2021 9:52 pm

Re: dvojkolí TT

Příspěvekod TTjenik » ned 04 dub, 2021 10:45 am

No já bych řekl, že délka osičky je standard dle NEM 314. Liší se hodně kus od kusu, protože i dle normy je ta tolerance +/-0,2mm.
Osobně obdivuji, že se ti to tam vůbec podařilo narvat. S mosaznými Peho ložisky mám tu zkušenost, že i osazené/nalepené ložisko na jedné straně raději kousek propiluji čočkovým pilníkem, aby vznikla drážka pro hrot a tedy pro snadnější zasunutí dvojkolí. Prostě abych ty plasty nemusel tak moc rozevírat. A pokud se mi dvojkolí netočí, buď vyberu ze zásob nějaké s kratší osičkou, nebo vezmu vrták a to ložisko trochu odvrtám. Mosaz jde celkem lehce, jak půjde ta ocel nedovedu odhadnout.
Nevím, jak jsi vybaven a jak zručný, ale kratší osičku si asi budeš muset vyrobit. Pak bych doporučil dvojkolí roztočit třeba ve vrtačce a hroty obrousit třeba na brusce, nebo brusným kotoučkem. Důležité udržet úhel.
Uživatelský avatar
TTjenik
 
Příspěvky: 35
Registrován: čtv 10 led, 2008 2:55 pm

Re: dvojkolí TT

Příspěvekod žanek » ned 04 dub, 2021 6:37 pm

Díky za reakci. Na řešení, jak ho popisuješ, třeba i dojde. Doufal jsem, a stále doufám, že se někdo vytasí s kratšími osičkami (při dodržení 8,3), že existují, jen jsem je přes to úsilí nenašel. Brácha hlásí, že to nelepil (ono proč taky), takže jak budou "tradiční" mosazná ložiska, zkusíme je tam dát místo těch nových černých a uvidíme. Tak to je další želízko v topeništi.
Člověk chce udělat malý krůček k dokonalosti ... a osud tohle :D
Na webu peho jsem nenašel nic ke vzájemnému vztahu těch dvou druhů ložisek. Mysleli jsme, že je to záměnné a jen pro pohodlí je tam doplnněno to osazení navíc.
žanek
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte 16 bře, 2021 9:52 pm

Re: dvojkolí TT

Příspěvekod jamik22 » pon 05 dub, 2021 10:19 am

PEHO má i ložiska pro vozy Rola / výroba kdysi Lorenc/Ty jsou méně hluboké.
jamik22
 
Příspěvky: 477
Registrován: pát 22 úno, 2008 9:05 pm

Re: dvojkolí TT

Příspěvekod Pavel 152 » pon 05 dub, 2021 2:18 pm

Kdybys chtěl, mám dvě nápravy 8 s délkou osky 17,6mm.
Jinak to sám jednoduše vyřešíš tak,
a) máš oboustranně izolované? Rozřežeš osičku uprostřed, posuneš kola na ose ku středu a oba díly nasuneš do přesně zkrácené trubičky (propiska, teflon. trubička na tahy letadel)
b) máš jednostranně izolované? Rozřežeš 4 nápravy a zbylé půlky neizolované použiješ příště při osvětlování pro sběr proudu přes hroty náprav. Trubičky řešíš stejně jak v bodu za a)
Mám k dispozici i dvě nápravy 8,3 takto upravené, ale musel by si upravit rozteč (posunutí koleček a úprava trubičky.

V žádném případě nestahuj pevné kolo z dvojkolí(ohneš osku a poškodíš hrot) a nezbrušuj ani hrot, pak to stejně vyhodíš.

Zkušenosti mě naučily. Pavel
Pavel 152
 
Příspěvky: 419
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: dvojkolí TT

Příspěvekod Luis0 » sob 01 kvě, 2021 12:39 pm

Ložiska pro hrotové uložení mám v nabídce také
http://www.rcmicrocars.eu/obchod/catego ... tegory=279
Je možné případně u větších objemů dodat modifikovaná ložiska vyrobená na zakázku. :wink:
Přílohy
pouzdro01.jpg
Luis0
 
Příspěvky: 104
Registrován: ned 01 bře, 2009 4:56 pm
Bydliště: Víska 6

Další

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků