Re: Osobní vozy II.epocha
Napsal: pon 29 led, 2018 8:33 am
Přiznám se, že se v dotazu moc nevyznám. Hlavně proto, že požadavek se vztahuje k délkám skříní, která nebyla nikdy používána jako parametr vozů ani u tehdejších lidí ani u historiků. Hlavně ve výkresech i typácích je standardně kótována délka rámu, které je kratší.
Ca: Vozy s rozvorem otočných čepů 12 m se stavěly ve skupině Ia i Ib, všechny měly délku rámu 16 850 mm, což odpovídá délce skříně 16 900 mm. Ve skupině Ia to bylo 20 ks z let 1900 a 1901 z Kopřivnice, ve vozové skupině Ib je postavil Ringhoffer (1902), těch bylo 12 ks. U všech bylo 83 míst k sezení, za první republiky se udává 75 míst. Vozy měly 9 a půl oddílu, z toho 5 oddílů bylo v kupé, kde byla obsaditelnost 8 míst, 4 oddíly byly otevřené a některé lavice byly prodloužené. U ČSD čísla 4-5110 a výše.
Vozy Buďtěhradské dráhy u ČSD označené Ca 4-5710 byly sice postaveny na stejné spodku, ale uspořádání měly jiné.
Tolik k vozům Ca, snad je v tom odpověď
Ca: Vozy s rozvorem otočných čepů 12 m se stavěly ve skupině Ia i Ib, všechny měly délku rámu 16 850 mm, což odpovídá délce skříně 16 900 mm. Ve skupině Ia to bylo 20 ks z let 1900 a 1901 z Kopřivnice, ve vozové skupině Ib je postavil Ringhoffer (1902), těch bylo 12 ks. U všech bylo 83 míst k sezení, za první republiky se udává 75 míst. Vozy měly 9 a půl oddílu, z toho 5 oddílů bylo v kupé, kde byla obsaditelnost 8 míst, 4 oddíly byly otevřené a některé lavice byly prodloužené. U ČSD čísla 4-5110 a výše.
Vozy Buďtěhradské dráhy u ČSD označené Ca 4-5710 byly sice postaveny na stejné spodku, ale uspořádání měly jiné.
Tolik k vozům Ca, snad je v tom odpověď