Stránka 2 z 11

Re: Osobní vozy II.epocha

PříspěvekNapsal: ned 10 dub, 2016 4:19 pm
od Rtep
Dobré odpoledne dnes jsem něco hledal ve starých EJ a narazil jsem na následující návod k stavbě vozu :

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Autorem je S. Hufnagel a v dalších číslech má další návody hlavně na vozy DRG.
Stavba je poplatná době 1993 ale zdá se mi to docela zajímavé, je otázka jaký je poměr vynaložené práce a finací se skutečností.

Re: Osobní vozy II.epocha

PříspěvekNapsal: pon 11 dub, 2016 7:33 pm
od Petr S.
Co je "EJ " ? Můžu požádat o odkaz ?
Díky , Petr S.

Re: Osobní vozy II.epocha

PříspěvekNapsal: úte 12 dub, 2016 5:39 am
od mlha
Že by Eisenbahn journal Petíku? Ty jako rodák zesPlzně nebudeš mít problém se čtením....

Re: Osobní vozy II.epocha

PříspěvekNapsal: úte 12 dub, 2016 8:52 am
od hank
Když už si dáš tu práci, že něco odněkud okopíruješ, mohl bys dát i přesnou citaci.

Eisenbahn-Journal ročník 1993, číslo 9, str. 84, článek se jmenuje "Reichsbahn-Ausländer - selbstgebaut: Schnellzugwagen ABCa der CSD".

Re: Osobní vozy II.epocha

PříspěvekNapsal: úte 12 dub, 2016 11:35 am
od michal_n_cz
Rtep píše:je otázka jaký je poměr vynaložené práce a finací se skutečností.

V tom seznamu chybí, že jsou i jiné podvozky - foto FLM5082 a pod ním i nad jsou vozy s příslušným vhodným podvozkem - tedy přibližně od oka...
Obrázek

Tedy celkem je potřeba 4 vozy!
1. FLM5082 - použije se horní část bočnice s okny - 2 ks zbude
2. FLM5082 - použijí se jen 2 okna...
3. Roco 44466 - tenhle vůz má více variant dostupnější asi 44200 - délka 230 viz.: http://www.bahn.hfkern.de/Roco_Wagen/SBB_ric.html podvozeky nesedí žádný - použijí se asi kinematiky, rám, upravená střecha a upravená spodní polovina skříně s představky.
4. + odpovídající podvozky z dalšího FLM

To takhle řezat nové modely asi bude dost drahý - ledaže by někomu ležely v šuplíku nějaké šroty...
Chtělo by to nějaký lepší výkres na ten ČSD vůz, nedokážu z toho posoudit jak velké tam jsou kompromisy. Možná by se daly dělat takto i jiné podobné vozy. Např. použít střechu a skelet toho roco vozu a otapetovat to leptem.

Re: Osobní vozy II.epocha

PříspěvekNapsal: úte 12 dub, 2016 2:24 pm
od radeksindy
je otázka jaký je poměr vynaložené práce a finací se skutečností.

Velká bída, co si budeme namlouvat :-)

Např. použít střechu a skelet toho roco vozu a otapetovat to leptem.

Střechy pochopitelně nesedí i pro tento vůz se můsí brousit, kitovat, brousit, kitovat .... až do úplného zblnutí. I kdyby měl doma člověk všechny vozy jako šrot zadarmo, tak je vynaložená námaha více než sporná.

Re: Osobní vozy II.epocha

PříspěvekNapsal: stř 04 kvě, 2016 12:06 pm
od Tempotaxi
Tempotaxi píše:Rychlíkový vůz řady Ca z let 1909 až 1924.
Vůz Ca 4-5487. Odlitek osobního vozu pan Máša.
Obrázek

Obrázek
Obrázek

Re: Osobní vozy II.epocha

PříspěvekNapsal: stř 04 kvě, 2016 5:23 pm
od Tobyška
Mohu poprosit o odhalení tajemství tohoto modelu? Já jsem musel posunout ukotvení spínadel mimo oblast natáčení podvozku a také zkrátit celkový rozvor, aby nevadily schody (to je tady také). Ale takhle ukotvená spínadla mi umožňovala natáčet podvozek asi o 8 stupňů, což odpovídalo min. poloměru cca. 700 mm.
Na fotce nejsou zřetelně vidět detaily, ale zdá se, že vnitřní kola u podvozku jsou nějak dobře vidět, že by byl podvozek na vnitřních stranách zkrácen? Je známo jaký poloměr umí vůz projet? Díky.

Re: Osobní vozy II.epocha

PříspěvekNapsal: stř 04 kvě, 2016 9:34 pm
od Tempotaxi
Pojezd nemá žádnou úpravu a tak jak se odlil, tak je. Model odpovídá náčrtku a rozměrům.
Model projíždí bez problémů oblouk 380 mm. Ale takhle dlouhý vůz na oblouk 380 mm vůbec nepatří. Já mám pro tento vůz oblouk 470 mm, což je pro stísněné domácí podmínky tak akorát.
Vzpínadlo je tam kde má být ukotvené. Na vzpínadlo jsem použil plast „Evergreen“ EV 218 o průměru 0,5. Vzpínadlo je přilepeno na kraj podélníka. Tyč je dosti pružná a dvounápravový podvozek při otočení krásně tyč napruží na potřebnou stranu.
V modelářských příručkách se uvádí další provedení vzpínadla. Vzpínadlo se zhotoví s drátu, který se u podélníku ohne do vyvrtaného otvoru. Při otočení podvozku drát vyjíždí a zajíždí podle potřeby.
Dále schody jsou u podvozku asi o 1 mm zkráceny. Já jsem to zkrátil rovně, ale může se schod zakončit do úkosu a tím pádem při pohledu není schod vůbec zkrácený.
Obrázek
Obrázek
Opraveno. :roll:

Re: Osobní vozy II.epocha

PříspěvekNapsal: čtv 05 kvě, 2016 6:55 am
od hank
Správný název toho, čemu tady říkáte "spínadlo", je vzpínadlo 8) .

Re: Osobní vozy II.epocha

PříspěvekNapsal: čtv 05 kvě, 2016 4:33 pm
od Tobyška
to TempoTaxi: díky moc za otevřenost. Já mám vzpínadla z ocelového drátu 0,8 a to se moc neprohne. Prostě jsem dal přednost jízdním vlastnostem před věrnosti originálu, když to jinak nejde. Ale teď vidím, že jde. A tak budu zase předělávat, posledních 14 dnů jen předělávám a výsledný pokrok je minimální.
Zrovna tyhle věci mám již hotové, protože jsem si potřeboval odzkoušet, jak půjdou udělat napínací matice a svislé vzpěry, které musí mít podélný otvor na vlepení vyztužovacího drátku.
Pro mě bude snadnější řešení s Evergreenem, lomení vzpínadla udělám v matici a jeho konec nechám volně zasunutý v šíkmém otvoru v rámu. Ještě, že dělání libovolných otvoru není pro tisk problémem.
V příloze je původní řešení.

Re: Osobní vozy II.epocha

PříspěvekNapsal: čtv 05 kvě, 2016 4:55 pm
od Tempotaxi
Já také dávám přednost jízdním vlastnostem vozů. Ale vždy se nedá ustupovat. Ale jinak se vždy musíme vycházet z jednoho bodu a to je dvojkolí, které není přesně do přepočítaného rozměru. Hned se nabaluje ložisko a boky dvounápravového podvozku. Vše je širší a tím pádem musí být i širší šířka skříně. Jen připomínám, že povolená tolerance je 1 mm. Problém je vždy najít tu správnou hranici přepočtů. Dále se musí vzít i úvaha proveditelnost detailů na modelu. Tohle téma je nekonečné. Ale mně více zajímá model, který není přesně přepočítán do modelu, ale jeho celkový vzhled.

Re: Osobní vozy II.epocha

PříspěvekNapsal: ned 29 kvě, 2016 9:05 pm
od UncleFardy
Byl jsem se podívat o víkendu v Pečkách a nejprve bych tímto a zde chtěl vyjádřit obdiv všem těm, kteří dokážou vyrobit ty dokonalé modely, které tam byly k vidění, ať již pro sebe či ke koupi pro nás ostatní. Byly tam parádní věci, až oči přecházely... Inspirován těmito nádherami a po mnohých diskusích se zkušenějšími modeláři jsem se odhodlal přece jen zkusit něco z leptů, zatím bych zvolil technologii lepení gelovým lepidlem. Nabídka je přece jen širší než nabídka plastikových či laserovaných stavebnic a nelze se tedy leptům vyhnout. Je načase to zkusit.
Rád bych začal tím nejobyčejnějším a nejklasičtějším poštovním vozem Fk o rozvoru 5,8 m s nástřeškem. Na webu jsem ho nenašel, nevíte někdo, jestli je v TT k mání stavenice v leptu? Pan Kuber dělá nějaké jeho starší předchůdce.Taky jsem ho našel jako lept ve velikosti N, ale v TT ne. Chci si ho postavit v několika variantách - klasickou se středními dveřmi a nástřeškem, s nástřeškem a brzdařskou plošinkou a pak, v Kolíně nebo v Pardubicích, už si po těch desítkách let nevzpomínám, stála na odstavné koleji na vrakovišti myslím že trojice těchto vozů, a jeden z nich byl zajímavý tím, že měl v bočnici ještě jedny jednoduché dveře, taky zapuštěné, věděl by o něm někdo z vás? Vždy když jsem jel kolem, tak jsem si z něj trochu nakreslil, ale od té doby jsem se pětkrát stěhoval a ne a ne ten nákres najít. Našel jsem spoustu jiných poznámek k jiným vozům, ale tyto ne. Zatím jsem tedy objednal starší verzi Fk, s dřevěnou skříní, a z Peček jsem si přivezl pochopitelně Rybáky od SDV. Takže se dám do díla. Děkuji za info.

Re: Osobní vozy II.epocha

PříspěvekNapsal: pát 06 led, 2017 5:53 pm
od robot
Zdravím modeláře II epochy. Měl bych skromný dotaz ohledně značení osobních vozů ČSD 1920-1939. Hlavně se mi jedná o použitý font písma a čísel vozových tříd.Ještě mne zajímá, zda velikost i font písma byly stejné, jak na přípojných,tak i osobních vozech. Předem díky. :)

Re: Osobní vozy II.epocha

PříspěvekNapsal: pát 06 led, 2017 8:07 pm
od hank
logo_csd.jpg


Ty kóty jsou bohužel nečitelné, ale výška písma bez háčku a stínování je 165 mm. Platí to i pro přívěsné vozy.

Ještě tohle:

logo_csd_2.jpg


Označení vozu je ještě podle normálií kkStB, po r. 1925 se malé písmeno řadového označení přestěhovalo z horního indexu dolů na řádek a struktura čísel se změnila z XX-XXX na X-XXXX, ale nic z toho nemělo vliv na druh, velikost a stínování písma. (Snad není nutno dodávat, že písmo bylo až do r. 1949 bílé a stínování červené.)

Uvedené platí pro 2- a 3-nápravové vozy.

Pramen: Výkresová příloha časopisu Svět železnice 4/2006.