Napíšu zde již známý postup získávání dat, který se začal používat v době Covidu, když byly archivy zavřené a badatelé (chtějící stále něco bádat...) se museli vrhnout na digitalizované zdroje. A jejich hodně.
Jelikož kolega "radek" má přístup do vídenskéh archivu a již delší dobu zpracovává problemaitku vozidel ÖLEG, tak mu nemohu konkurovat.
Když nemám Vídenň tak si pomůžu dostupným zdrojem - digitalizací Vestníku pro železnici a plavbu / Centralblatt, nebo jiným železničním úředním časopisem Oesterreichische Eisenbahn-Zeitung, a stavební záležitosti - nejlépe časopis Der Bautechniker (průběh a postup stavby dráhy v daném měsíci).
Nejdůležitějsí je Centralblatt, ale údaje o zahájení provozu se nejlépe dozvídám z Oesterreichische Eisenbahn-Zeitung.
Moje zaměření (aktuální) nejsou lokomotiv nebo vozy (...ikdyž všechno souvisí se vším), ale technologické zařízení k čerpání vody na místních drahách, tedy od počátku musím začít u ÖLEG a BCB.
Lokomotivy ÖLEG v Centralblatu:
rok 1880, str. 1658
TPZ lokoč. 3 Krauss Mnichov tov.č. 896 / 1880, provedena 19.10.1880 v trati Čáslav - Žleby, max.rychlost 45 km/h.
rok 1880 str. 1796
TPZ loko č. 5 Krauss Mnichov t.č. 894 / 1880, provedena 17.11.1880 v trati Elbogen - Neusattel, max. rychlost 45 km/h.
atd.