Na internetu se dá docela najít složení nehodové soupravy a vozy nehodového vlaku. Jen záleží, do jaké doby bude se souprava stavět.Tak dobu tazatel myslím určil jasně, 60. a 70. léta

Složení vlaku se během desítek let ale v principu neměnilo, měnila se jen vozidla, ze kterých byl sestaven. Zatímco v 60. a 70. letech sloužily u NPP (nehodové pomocné prostředky) nejrůznější historické vozy řekněme meziválečné výroby a tahaly je tehdy běžně používané lokomotivy, dnes jsou u NPP víceméně výhradně vozy mladší. Jako doprovodné a nářaďové vozy se DNES v drtivé většině případů používají vozy přestavěné z klasických osobních vozů typu Y. V 60. a 70. letech to mohlo být cokoliv dvouosého, i čtyřosého, staré služební, poštovní vozy a rychlíkové vozy, nákladní kryté vozy... V 70. a 80. letech se pak zase používaly mladší vyřazené osobní vozy ČSD, třeba tzv. "papíráky", osmidvéřové "baiky", služební D 99-18 a pod. Zjednodušeně čím větší prostor uvnitř, tím víc mechanizace a nářadí se dovnitř dalo dát. Mnohé vozy uvnitř měly doplněnou manipulační jeřábovou dráhu s kočkou pro přesouvání těžkého nářadí zevnitř vozu k vratům a k jeho vykládání mimo vůz, ale to už v modelu vidět nebude.
Podstatné je uvědomit si v první fázi, co vlastně chci stavět, zda NJJ (nehodovou jeřábovou jednotku), nebo NPV (nehodový pomocný vlak). To první je s kolejovým jeřábem, to druhé je bez něj. Záleží na rozsahu nehody, zda je nutné povolat to první, nebo to druhé, nebo oboje. Přičemž u NPV nutně nemusí být vyprošťovací tank, ten měla jen některá depa. Tank býval obvykle naložen na voze řady Px (Pxx).
Takže pro základní orientaci zcela postačí tento odkaz:
http://jeraby.wz.cz/VT/NV.htmFotky jednotlivých doprovodných vozů, které hypoteticky v 60. a 70. letech u NPP mohly sloužit, se dají dohledat na Internetu.
Jako doprovodné vozy se používaly bývalé osobní vozy po totální přestavbě: zaslepení oken, některých dveří, dodělání manipulačních dvojkřídlých dveří a nových oken, předělání interiéru, vespod vozové skříně doplnění skříní pro převoz menšího materiálu a zásob, vevnitř doplnění kamen na tuhá paliva. Namtákou: rakouské Ai/Bi/Ci/Ae/Be/Ce, i třínápravové Ddy, poštovní vozy Fa, původně s nástřeškem, služební Da, osobní "pancéřáky", z poválečných hojné míře "papíráky" z 50. let.
Z nákladních vozů například vozy řady Zd a Zdv, válečné pancéřové kryté vozy Zav k dělům Gustav a Dora, poválečné Zsa... Pod výložník jeřábu se alo šoupnout cokoliv vhodného dostatečně dlouhého a placatého, tedy Nd/Ndk, Pd, Nsk/Kbkks.