Stránka 5 z 25

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: pon 17 srp, 2015 10:59 am
od Tempotaxi
Spodní přidržovací zařízení je přilepeno.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: pon 17 srp, 2015 2:46 pm
od Tempotaxi
Ještě jsem zhotovil náklad. Rozloženou výhybku.
Obrázek

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: pon 17 srp, 2015 4:07 pm
od Polabský
radeksindy píše:Polabský:
Možná si nerozumíme. Teď nevím co se myslí pojmem krycí vůz, ale asi mám na mysli něco jiného. I ty nejmenší 5t jeřáby za dob c. a k. železncic měly k sobě plošinový nebo nízkostěnný vůz. Byla to taková pojízdná pracovní plocha, protože například při práci na širé trati nebylo nikde místo kam si odložit nebo kde něco připravit. Vozy se dají občas v různých pramenech najít, občas jsou v archivech zmínky o jejich přidělení, výměně atd. Vozy byly k jeřábům trvale přiděleny a někdy jich bylo i víc. Předpokládám, že po válce to také tak mohlo být.


Ano, došlo k nedorozumění:
Je pravdou, že většina i historických jeřábů tvořila soupravu s krycím vozem. To ovšem bylo u jeřábů, které měly otoč ve středu vozu a poměrně dlouhé rameno, zasahující do průjezdného profilu při přepravě. Příkladem může být zachovaný funkční jeřáb Körössi Graz z konce 19.století, vystavený v Zubrnicích.Pokud je ale otoč umístěna na podvozku nesymetricky (př: kolegy Tempotaxi), pak se rameno ukládá v podélné ose vozu na kozu. Tímto uložením dochází k rovnoměrnému zatížení náprav, dovolující bezpečnou jízdu po trati. Pokud by jeřáb měl rameno vyložené obráceně, vznikal by nebezpečný silový moment, nadlehčující nezatěžovanou osu. Navíc by se tento druh jeřábu s krycím (pomocným) vozem stal dost provozně neohrabaným.
Hezký den,

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: čtv 20 srp, 2015 4:53 pm
od Tempotaxi
Další model bude jeřáb na převážení a pokládku mostních konstrukcí, který je postavený na upravený plošinový vůz řady Na. Na konstrukci pojezdu jsou použity polotovary od firmy evergreenu.
Obrázek
Obrázek
V podvozku je plechová zátěž.
Obrázek
Pojezd jeřábu po natření.
Obrázek

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: pát 21 srp, 2015 10:27 am
od Tempotaxi
Po natření jsem lehce patinoval podlahu vozu. Sestavil jsem energetické centrum. Pohon zajišťuje motor Tatra 603, ale co vyrábí, elektrický proud jsem zatím nezjistil. Dále jsem doplnil model zábradlím a výstupním žebříkem.
Obrázek
Obrázek

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: pát 21 srp, 2015 2:43 pm
od Pepek
Moc hezké vagonky.Ten agregát je z něčeho vypůjčen nebo samodomo udělán?

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: pát 21 srp, 2015 5:56 pm
od Tempotaxi
:arrow: Agregát je opravdu samodomo.

:arrow: Dále se pokračovalo na druhé straně vozu, kde je pracoviště jeřábníka. Pro jeřábníka se postavila jeřábnická bouda. Doplnilo se zábradlí a ruční brzda.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: sob 22 srp, 2015 12:26 pm
od Tempotaxi
Dále se pokračovalo na sestavení jeřábových noh. Každá noha má jinou konstrukcí. Na stavbu nohy jsou použity profily od evergreenu. Po sestavení a nastříkání jsou nohy přilepeny k rámu vozu. Pak se dodělá zábradlí kolem noh a natřese černou barvou.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: sob 22 srp, 2015 4:15 pm
od Tempotaxi
Než se bude stavět mostovka jeřábu je potřeba vůz naložit provizórním mostem, který může mít na délku až 15.20 m a na výšku 0,75 m. Jeřáb unese 10 000 kg bez podpěr. Pokud se jeřábové traverzy podepřou, může jeřáb unést až 20 000 kg. Přitom na vůz se může naložit až 30 000 kg.
Obrázek

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: sob 22 srp, 2015 5:57 pm
od cipisekmp
Dobry den, tak tohle je zase kousek pekne modelariny. Myslim ten pocit ze "jsem to vyrobil vlastnima rukama" je k nezaplaceni. S pozdravem Cipisekmp.

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: ned 23 srp, 2015 5:27 pm
od Tempotaxi
Dále jsem pokračoval na stavbě mostu. Most je na modelu jen položen pro zjištění zda vše sedí správně.
Obrázek

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: pon 24 srp, 2015 9:21 am
od Tempotaxi
Dále jsem pokračoval na dodělání mostu. Výložník je umístěn v otočném dílu. Tento díl se musel vyrobit a přilepit na mostovku. Výložník při práci se pak zajišťuje stoličkou, která je součástí otočného dílu. Výložník pak jezdí zespodu po kolejnici, která je naznačena drátem.
Obrázek
Obrázek
Mostovku jsem pak zase položil bez přilepení a kochal se pohledem na jeřábový vůz. Ještě se musí vyrobit dva výložníky.
Obrázek

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: úte 25 srp, 2015 9:36 am
od Tempotaxi
Dále jsem pokračoval na sestavení výložníků. Traverza má v horní části kanálek pro tažné lano kočky. Na jedné straně traverzy jsou připravené základy pro elektromotory a navíjecí buben. Na druhé straně traverzy je vodící kladka při tažné lano kočky. Před kladkou je pak přivařena deska, která pak slouží pro uchycení podpěry při zvedání těžšího břemene. Do traverzy jsem pak vlepil sestavenou kočku. Jen připomínám, že otáčení celého výložníku do pracovní polohy se dělá výhradně ručně.
Obrázek
Pak zase obětovná próba jak to bude vypadat.
Obrázek

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: úte 25 srp, 2015 9:49 am
od statistik
Moc pěkný a zajímavý model.

Re: Speciální drážní vozidla.

PříspěvekNapsal: úte 25 srp, 2015 7:32 pm
od Tempotaxi
Dále jsem doplnit tažné lano pro kočku. Sestavil jsem převodovku a el. motor v jeden celek a přilepil vše na místo, kde je pohonná jednotka pro tažné lano kočky.
Obrázek