Stránka 20 z 49

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: pon 05 úno, 2018 10:23 pm
od UncleFardy
Tak mám i fotku kompletního vozu Jhe 76630......

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: úte 06 úno, 2018 5:40 pm
od Střelec
Díky!
Osobně jsem uvažoval o použití olověného plechu, do kterého bych naryl prkna, případně o bloku olova odlítém či vyseknutém tak, aby pasoval mezi postranice rámu. O dokonalost spodku mi až tak nejde - za jízdy stejně není vidět a jízdní vlastnosti u mě mají přednost.

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: sob 10 úno, 2018 8:52 am
od UncleFardy
Včera v Drážďanech jsem pořídil PEHO mosazná pouzdra a ty se do rozsoch pana Lepieše dají vpasovat. 2 mm vrtákem se rozšíří dírka v hlavní části rozsochy, musí se to dělat opatrně, je to tak-tak, pak se dá pouzdro na pevnou podložku špičkou nahoru a natlačí se na něj rozsocha seshora. Napasování probíhá jen pod mírným tlakem, kolem pouzdra třeba hranou pilníčku, jde to snadno. Další vrstva už vrták 2 mm nesnese, tam ale stačí kulatým pilníkem opatrně otvor rozšířit. Protože je pouzdro do špičky, poslední vrstvě už nic nepřekáží, stejně tak jako nasazení ložiskového tomku. Vyzkoušel jsem to pro TT.

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: sob 10 úno, 2018 11:31 am
od UncleFardy
... domku, samozřejmě. Funguje to, čtyři rozsochy za cca 2,5 hodiny, ale to je tím opatrným převrtáváním dírek a rozšiřováním jiných pilníkem. Mosazná pouzdra jsou krásně usazená, nevyčnívají, takže mohu přistoupit na stavbu vozu. Jelikož nemám žádnou stavebnici, ty přijdou až na další modelářský víkend, tak jsem zvolil kompletní stavbu z evergreenů a mosazných profilů - Vůz Zdv s lomenou střechou, starý rakouský typ, byl i u MÁV. Skříň a pojezd bude z evergreenů, U a L profily na skříni budou mosazné. Tak uvidím o půlnoci, jak to dopadne... Předpokládám, že udělám hrubou stavbu a možná i nástřik, popisy nemám. Vůz jsem vybral proto, že nemá žádné zpevňovací kování v rozích a podobně :D

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: ned 11 úno, 2018 5:34 pm
od UncleFardy
Tak dospěl jsem do hrubé stavby, hotové je prakticky vše až na brzdařskou budku, kterou jsem zapomněl doma. Byl učiněn pokus postavit leptanou budku od pana Lepieše, ale ztroskotal jsem na některých dílech z "alobalu", jako třeba na krytu ruční brzdy. Celý lept zakrátko skončil v koši poté, co jsem si vzpomněl na všechna sprostá slova, která jsem se kdy naučil. Nicméně - z toho leptu leze použít čelní stěnu, kryt ruční brzdy bude asi nejlepší vybrousit nebo ho uříznout z kulatiny evergreen. Dále se dají použít rámy dveří. Těleso budky se nakreslí a vyřeže z evergreenu, oblepí se užitečnými díly a budka bude rychle hotova. Nevím jak schůdky, na ty už nedošlo, ale jestli jsou taky z alobalu, tak je třeba najít náhradní řešení. Takže budku doplním příště. Stupačky pod středními dveřmi ohnu až po nastříkání, aby se neohýbaly sem tam když to budu brát pořád do ruky. Jsou dosti jemné. Stupačky na plošinku jsou bytelného provedení z 0,3 mm plechu bez ohýbacích drážek, takže jsou pevné a plní účel, ke kterému byly stvořeny. Vůz má rozsochy z leptů pana Lepieše, upravené tak, aby se do nich vlezly ložisková pouzdra PEHO. Což se podařilo, vůz jezdí perfektně. Střecha není dutá, ale má v sobě bytelný střední trámek s horní plochou vybroušenou do zaobleného tvaru, přes to je natažen díl střechy z evegreenu 0,5 mm. Vůz je zatížen třemi matičkami uvnitř skříně a mosaznými díly, které jsem použil. Přemýšlel jsem jak udělat větrací otvory. První nápad byl narýhovat si na tenkou polystyrenovou desku hustou síť a vyřezat ji v potřebné velikosti, nakonec jsem použil lept - zbytky z jiného vozu. Není to ale podle skutečnosti, tak zvážím, jestli je tam nechat nebo to předělat.

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: ned 11 úno, 2018 5:42 pm
od UncleFardy
Fotku zde umístí kolega, nejde mi to.....

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: ned 11 úno, 2018 5:46 pm
od ladiznet
Obrázek

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: ned 11 úno, 2018 5:51 pm
od ladiznet
Obrázek

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: pon 12 úno, 2018 10:46 am
od radeksindy
Vypadá moc pěkně, dobrá práce. Pravděpodobně je postavený podle blattu státních drah nebo typáku, který byl publikován kdysi v Železničáři. Na nich jsou skutečně větrací otvory ve druhém a třetím poli zkraje. Stejný typák je v Röllově encyklopedii. Ale ve skutečnosti měly vozy větrací otvory ve druhém a čtvrtém poli, alespoň fotky a výkresy nic jiného neznají. Ledaže by to byl nějaký prototyp, ale nejsou pro to žádné důkazy. A ještě upozornění předem, existuje i typák a výkres s vozem bez brzdy (rozvor 6,7 m), ale ten se pro státní dráhy nikdy nevyráběl. Nestavět 8)

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: pon 12 úno, 2018 12:21 pm
od UncleFardy
Děkuji za uznání, zabrat mi dala střecha. Dorána mi mozek sešrotoval stavbu budky a bylo jasno, jak snadno udělat ten nešťastný kryt ruční brzdy i z toho "alobalu" (plech 0,2 mm odleptán do půlky). Ta budka totiž vypadá velmi dobře a bylo by ji škoda na ten model nedat k ostatním detailům. Je to stavěno podle tohoto výkresu:

Zavreny_Zdv_kkStB.jpg

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: pon 12 úno, 2018 12:38 pm
od UncleFardy
Příště, až zas vyberu něco ke stavbě, tak to předem zkonzultuji :D

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: pon 12 úno, 2018 5:17 pm
od radeksindy
Ano, to je Röllovy encyklopedie, kde byla jako předloha použit list z katalogu kkStB, ale podle něj se nakonec asi nevyrábělo. Nevím jak to máš přidělaný, ale snad ten jeden půjde přelepit o pole blíže ke dveřím. Moc se mi to líbí, těším se na pokračování.

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: pon 12 úno, 2018 6:04 pm
od UncleFardy
Je to lepené vteřiňákem. Můžu se pokusit to odlepit, u těch mosazných u profilů to docela šlo. Pak je nutné opatrně dlátkem odstranit vrstvu lepidla. Vteřiňák ten plast nenaleptává, jen na něm zanechává mírně vyvýšenou vrstvu, kterou lze sloupnout. Chce to jen nastavit správný úhel dlátka a nezarýt do plastu. skříň má dolní podlahu i rovný strop, na který jsou přilepeny díly střechy, které drží její tvar, takže model je docela pevný, což byl účel. Krátkou Zetku bych asi tak bytelně nedělal, ale zde jsem to považoval za účelné. Takže mírný tlak správným směrem by neměl vůz poškodit.
V Rollově encyklopedii je spousta užitečných informací a obrázků, ale toto je již potřetí, kdy vyobrazení neodpovídá skutečnému vozu...
Takže raději už předem :D prozrazuji, že jako další mám vyhlídnutý ke stavbě vůz na přepravu nábytku, v seznamu vozů ČSD snad je zařazen mezi soukromými vozy, a pokud by někdo měl plánek v lepším rozlišení, tak budu rád. Mám pocit, že to kdysi na diskusi dával Hank, ale jistý si tím nejsem:

Zavreny_Zld 520003_PrepravaNabytku.jpg


Fotku vozu nebo vozu hodně podobného mám, ne však s popisem ČSD, uvítám jakoukoliv radu (barva vozu, nějaké zvláštní nápisy kromě běžných). Děkuji předem.

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: pon 12 úno, 2018 7:26 pm
od vmucha
Na každé lepidlo existuje ředidlo. To na vteřinová lepidla se jmenuje debonder anóbrž glue remover anóbrž rozlepovač a je běžně k dostání tam, kde se prodávají vteřiňáky. Tuba je zhruba stejně velká jako lepidlo.
Dláta tedy není potřeba.

Re: nákladní vozy II. epochy

PříspěvekNapsal: pon 12 úno, 2018 8:53 pm
od zmar
Něco podobného také u Thoneta, ale bez brzdy.