Re: Nákladní vozy skutečnost a model
Napsal: pát 04 úno, 2022 10:46 am
Já mnohokrát děkuji za objasnění všeho okolo vozů Utz a za nevyslovené přání, že by si tyto vozy zasloužili samotný článek, děkuji ještě víc.
Před vánoci jsem zakoupil polotovar od firmy tillig, s čímž jsem před nákupem dle 3D náhledů počítal.
https://ttmodelar.eu/index.php?route=product/product&path=90_253&product_id=21794
Stejně tak jako u modelu H0 popsaného na 3 stránce tohoto vlákna a také v článku na parostroji, bude i v TT nutno udělat pár změn, aby se model přiblížil skutečné předloze.
Vyměnit nárazníky, z vozu bez budky odstranit vzpínadlo, jsou ty nejednodušší úpravy. Naštěstí je narozdlíl od modelu H0 pevné čelo u brzdařské budky ve správné podobě. Horší je to s odklopnými čelnicemi, které odpovídají vzdáleností sloupků jugoslávskému vozu. Tady ještě tápu, jestli do odpilování sloupků a nahrazením novými dál od sebe má cenu jít. Co ovšem budu upravovat, je podoba krajních polí na bočnicích, kde je na modelu šikmý vazník bočnice u čelních klapek do poloviny pole dle jugoslávského vzoru. Dále je potřeba vyměnit madlo nad žebříkem na čelech vozu za větší, odpovídající podobě českolipských vozů. V neposlední řadě je třeba přemístit plošinky na čelech vozů výše do správné polohy, takhle jak jsou, odpovídají jugoslávskému vzoru a nakonec rozšířit čelník rámu vozu dle českolipské předlohy.
Málem bych zapoměl, že u vozu s budkou se ještě odstraní ta spodní tyč na zábradlí. Z vozu bez budky se výše uvedenými úpravami a neodstraněním vzpínadel docílí vzhledu vozu sk.11.
Přeji příjemné modelaření a ještě jednou díky za skvělé podklady, dle kterých může jezdit na našich kolejištích i něco podobného reálné předloze.
Před vánoci jsem zakoupil polotovar od firmy tillig, s čímž jsem před nákupem dle 3D náhledů počítal.
https://ttmodelar.eu/index.php?route=product/product&path=90_253&product_id=21794
Stejně tak jako u modelu H0 popsaného na 3 stránce tohoto vlákna a také v článku na parostroji, bude i v TT nutno udělat pár změn, aby se model přiblížil skutečné předloze.
Vyměnit nárazníky, z vozu bez budky odstranit vzpínadlo, jsou ty nejednodušší úpravy. Naštěstí je narozdlíl od modelu H0 pevné čelo u brzdařské budky ve správné podobě. Horší je to s odklopnými čelnicemi, které odpovídají vzdáleností sloupků jugoslávskému vozu. Tady ještě tápu, jestli do odpilování sloupků a nahrazením novými dál od sebe má cenu jít. Co ovšem budu upravovat, je podoba krajních polí na bočnicích, kde je na modelu šikmý vazník bočnice u čelních klapek do poloviny pole dle jugoslávského vzoru. Dále je potřeba vyměnit madlo nad žebříkem na čelech vozu za větší, odpovídající podobě českolipských vozů. V neposlední řadě je třeba přemístit plošinky na čelech vozů výše do správné polohy, takhle jak jsou, odpovídají jugoslávskému vzoru a nakonec rozšířit čelník rámu vozu dle českolipské předlohy.
Málem bych zapoměl, že u vozu s budkou se ještě odstraní ta spodní tyč na zábradlí. Z vozu bez budky se výše uvedenými úpravami a neodstraněním vzpínadel docílí vzhledu vozu sk.11.
Přeji příjemné modelaření a ještě jednou díky za skvělé podklady, dle kterých může jezdit na našich kolejištích i něco podobného reálné předloze.