Stránka 15 z 25

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: pát 31 bře, 2017 1:14 pm
od Tempotaxi
Výše uvedená kolová technika se může použít, jako přeprava zemědělské techniky do některé traktorové stanice (STS).
Já jsem si vybral Vojenské lesy a statky. Zde bude využit právě kolový nakladač ŠT 180 N.
Podnik měl až do začátku roku 1993 zřízeny odštěpné závody Malacky, Pliešovce, Kežmarok, Kamenica nad Cirochou, Sušice, Hořovice, Horní Planá, Velichov, Mimoň, Plumlov, Lipník nad Bečvou, a Ústav pro hospodářskou úpravu vojenských lesů a statků, koncernová účelová organizace, Olomouc.
Ředitelství sídlí v Praze 6, Pod Juliskou 5. VLS je od roku 1993 rozdělena na 6 divizí (Hořovice, Horní Planá, Karlovy Vary, Mimoň, Plumlov, Lipník nad Bečvou), ty se dále člení na lesní správy.
Podle dostupných informací, které jsem získal, tak na Šumavě v Horní Plané mají tuto techniku.
Kolový traktor ŠT 180, kolové traktory 5611, 6945, 8011, pásový traktor DT 75, lisy na balíky K 441, 443, vleky o nosnosti 7 tun a Pragu V3S. Veškerá technika je v civilní barvě.

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: sob 01 dub, 2017 9:28 am
od Tempotaxi
Kamarád si zakoupil autojeřáb na podvozku Tatry 148 od prodejce http://www.vlacky.biz. Bohužel při utírání prachu autojeřáb spadl na zem. Poškozený jeřáb jsem pak opravoval, a protože mám také v plánu autojeřáb vlastnit a vagónovat, tak jsem ho zkusmo umístil na vůz.
Podvozek se na vůz vejde, ale nástavba jeřábu se na vůz nevejde. Musí se sundat klanice. Jeřábová budka je nad klanicí. Původní podpěrné nohy na jeřábu také nejsou. Po spadnutí se už prostě nenašly. Tak jsou tam přilepené jiné podpěrné nohy.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: sob 01 dub, 2017 5:14 pm
od Tempotaxi
Dalším strojem, který se bude vagónovat je lesní kolový traktor (Lakatoš) LKT 81 Turbo.
Obrázek
Zdroj: http://forum.valka.cz/topic/view/83221/CZK-LKT-81-lesny-kolesovy-tahac
Model lesního traktoru vyrábí firma Icar.

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: sob 01 dub, 2017 5:21 pm
od Tempotaxi
Další vůz je naložen.
Nízkostěnný čtyřnápravový vůz řady Res 31 54 393 6 750-1, hasičský vůz CAS 25 Škoda 706 RTHP a lesní kolový traktor LKT 81 Turbo.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: čtv 06 dub, 2017 9:03 pm
od Tempotaxi
Dalším strojem, který se bude vagónovat na německý šestinápravový plošinový vůz je kolový nakladač KN 251.
Obrázek
Výrobce: TB models.
Obrázek
Zatím mám postavený jen rám plošinového vozu a část kolového nakladače.
Obrázek
Obrázek

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: čtv 06 dub, 2017 9:20 pm
od Tempotaxi
Přeprava na železničním voze se provádí po sundání kabiny.
Obrázek
Obrázek
Ale i při přepravě na podvalníku se musí kabina sundat.
Obrázek

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: pát 07 dub, 2017 10:40 pm
od Tempotaxi
Ještě se vrátím k hasičské cisterně CAS 25 Škoda 706 RTPH.
Našel jsem krásný filmeček „Z historie brněnských hasičů II“.
https://www.youtube.com/watch?v=jgsSa9DuaRg
Zde je pak pár snímků, kde je krásně vidět, že majáky na střeše kabiny nejsou a jsou jen zde dvě červená světla. Záleží jen na modeláři, jaká bude historická věrnost modelu.
Obrázek
Obrázek
Dále je zde snímek zadní části hasičské cisterny.
Obrázek

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: sob 08 dub, 2017 5:48 am
od Brejla
Tempotaxi píše:Kamarád si zakoupil autojeřáb na podvozku Tatry 148 od prodejce http://www.vlacky.biz. Bohužel při utírání prachu autojeřáb spadl na zem. Poškozený jeřáb jsem pak opravoval, a protože mám také v plánu autojeřáb vlastnit a vagónovat, tak jsem ho zkusmo umístil na vůz.
Podvozek se na vůz vejde, ale nástavba jeřábu se na vůz nevejde. Musí se sundat klanice. Jeřábová budka je nad klanicí. Původní podpěrné nohy na jeřábu také nejsou. Po spadnutí se už prostě nenašly. Tak jsou tam přilepené jiné podpěrné nohy.
Obrázek


Malinké OT: Ten jeřáb neměl konstrukční ani povolenou rychlost 90 km/h

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: sob 08 dub, 2017 12:40 pm
od Tempotaxi
Autojeřáb není můj, jen jsem opravil rozložený jeřáb a dolepil ztracené díly. Model jeřábu pak jsem jen pro zajímavost vagónoval, jak pasuje model na železniční vůz. Mám také zájem si pořídit autojeřáb, ale v lepším provedení, než je tento model od prodejce http://www.vlacky.biz. Tento model je moc drahý a hračkový. Za stejné peníze mám daleko lepší stavebnici a model jeřábu, pak bude daleko detailnější.
Při stavbě modelů využívám dostupnou fotodokumentaci. Pak mám reálnější model.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Rychlost 80 km/h.

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: sob 08 dub, 2017 2:49 pm
od Brejla
Tempotaxi píše:Autojeřáb není můj, jen jsem opravil rozložený jeřáb a dolepil ztracené díly. Model jeřábu pak jsem jen pro zajímavost vagónoval, jak pasuje model na železniční vůz. Mám také zájem si pořídit autojeřáb, ale v lepším provedení, než je tento model od prodejce http://www.vlacky.biz. Tento model je moc drahý a hračkový. Za stejné peníze mám daleko lepší stavebnici a model jeřábu, pak bude daleko detailnější.
Rychlost 80 km/h.


Rychlost 80 km/h je nesmysl. To je jen nějaká lidová tvořivost. Varianta T148 AB63 má max 70 km/h.

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: sob 08 dub, 2017 4:35 pm
od Tempotaxi
Brejla píše:
Tempotaxi píše:Autojeřáb není můj, jen jsem opravil rozložený jeřáb a dolepil ztracené díly. Model jeřábu pak jsem jen pro zajímavost vagónoval, jak pasuje model na železniční vůz. Mám také zájem si pořídit autojeřáb, ale v lepším provedení, než je tento model od prodejce http://www.vlacky.biz. Tento model je moc drahý a hračkový. Za stejné peníze mám daleko lepší stavebnici a model jeřábu, pak bude daleko detailnější.
Rychlost 80 km/h.


Rychlost 80 km/h je nesmysl. To je jen nějaká lidová tvořivost. Varianta T148 AB63 má max 70 km/h.


Podle fotek, které jde nalézt na internetu, tak některé jeřáby mají podle fotek nálepku 60, 70 nebo 80 km/hod. Vše asi záleží typem jeřábu, který je namontován na podvozku. Za druhé vše musí souhlasit zápisem v TP. Zde nebude žádná lidová tvořivost.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Já nevím, ale modely stavíme podle fotek a jest-li na voze nalepeno, či napsáno cokoliv, tak na modelu to bude také. Záleží jen, zda se modeluje podle historických fotek nebo současnost.

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: sob 08 dub, 2017 5:21 pm
od Kajinek11
U nas - Milevsko- jezdila v osmdesatych letech trambuska s dvema majaky nas cellim sklem a jednim velkym universalnim uprostred strechy. Jako na tomto snimku. Vyjizdeli s ni pomerne casto, pozdeji uz jezdila jen T815.

https://www.google.cz/search?q=CAS+25+% ... _IwgF_QwlM:

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: sob 08 dub, 2017 6:16 pm
od Tempotaxi
Bohužel jsem nikde nenašel informace o majácích.
Podle výše uvedených fotek, tak nejprve jsou na střeše kabiny dvě červená světla a siréna hoří. Pak jsou dva majáky a siréna hoří. Pak se montuje velký maják a přerušovaná siréna. Ale nikde se nemohu dopátrat přibližná léta předělávek. Podle mě to má spojitost s vyhláškou č. 136 z roku 1961, vyhláškou č. 80 z roku 1966, vyhláškou č. 42 z roku 1973.

Ještě doplním od kdy, do kdy jsou červené majáky a pak modré majáky.

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: sob 08 dub, 2017 7:18 pm
od Brejla
Tempotaxi píše:
Brejla píše:
Tempotaxi píše:Autojeřáb není můj, jen jsem opravil rozložený jeřáb a dolepil ztracené díly. Model jeřábu pak jsem jen pro zajímavost vagónoval, jak pasuje model na železniční vůz. Mám také zájem si pořídit autojeřáb, ale v lepším provedení, než je tento model od prodejce http://www.vlacky.biz. Tento model je moc drahý a hračkový. Za stejné peníze mám daleko lepší stavebnici a model jeřábu, pak bude daleko detailnější.
Rychlost 80 km/h.


Rychlost 80 km/h je nesmysl. To je jen nějaká lidová tvořivost. Varianta T148 AB63 má max 70 km/h.


Podle fotek, které jde nalézt na internetu, tak některé jeřáby mají podle fotek nálepku 60, 70 nebo 80 km/hod. Vše asi záleží typem jeřábu, který je namontován na podvozku. Za druhé vše musí souhlasit zápisem v TP. Zde nebude žádná lidová tvořivost.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Já nevím, ale modely stavíme podle fotek a jest-li na voze nalepeno, či napsáno cokoliv, tak na modelu to bude také. Záleží jen, zda se modeluje podle historických fotek nebo současnost.


Na vagonu je typ T148 AB63, který má maximálku 70 km/h. To, že se na podvozek T148 v tuzemsku i v zahraničí montovalo mnoho typů jeřábových nástaveb a ty měly rozdílné maximální rychlosti nikdo nezpochybňuje.

Re: Vagónování vojenské techniky

PříspěvekNapsal: sob 08 dub, 2017 9:17 pm
od Tempotaxi
Autojeřáb TATRA 148 AB63 a zde je zase 75 km/hod.
Obrázek
A zde je zase 70 km/hod.
Obrázek