Stránka 2 z 3

Re: Dvounápravový vysokostěnný nákladní vůz Vd 4-62303

PříspěvekNapsal: čtv 26 bře, 2020 5:26 pm
od Tempotaxi
Mlátička LANZ je částečně hotova. Čekám na chybějící díl, který se pak vsune do vnitřku mlátičky.
Ale celkem modýlek vypadá pěkně.
Obrázek
Obrázek

Re: Dvounápravový vysokostěnný nákladní vůz Vd 4-62303

PříspěvekNapsal: čtv 26 bře, 2020 5:30 pm
od Tempotaxi
Zde je pak vše zkusmo naloženo do vagonu. Vypadá to pěkně. Sedlák bude mít radost, už to dráha přiveze. :o
Obrázek
Obrázek

Re: Dvounápravový vysokostěnný nákladní vůz Vd 4-62303

PříspěvekNapsal: čtv 26 bře, 2020 5:39 pm
od Tempotaxi
Jenže ještě plno dílů zbývá k mlátičce. Jsou to zakládací klíny, železné tyče, které slouží jako vzpěry, oj, žebřík, velký plechový kryt, dvě prodlužovací prkenné desky, řetězy a jistě to budou náhradní díly, jako jsou řemeny atd. Někam se bude muset vše uložit. Pokud to přijde na železniční vůz, tak už se tam pak nevejde traktor. Pokud se vše uloží na vrchu mlátičky a vše se musí dostatečně zajistit, pak se tam traktor může dát.
Obrázek

Re: Dvounápravový vysokostěnný nákladní vůz Vd 4-62303

PříspěvekNapsal: pát 27 bře, 2020 1:35 pm
od Tempotaxi
Takže všechny díly jsem poskládal na model. Ale nejprve mně došel dnes chybějící díl, tak se stříknul a přilepil se do vnitřku mlátičky. Část je právě viditelná z venku. Přilepila se oj a nastavila se potřebná výška, aby mlátička šla připojit k traktoru. Dále prkenné desky jsem přilepil na čelo mlátičky. Jedna deska je zvednutá a položena na první desce, která je zajištěna řetězem. Pak se upravil ještě velký kryt přes transmisní převody. Zajišťovací dřevěné klíny a dřevěná bydla jsou umístěna na mlátičce.
Zemědělská souprava pak může vypadat takhle.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Dvounápravový vysokostěnný nákladní vůz Vd 4-62303

PříspěvekNapsal: pát 27 bře, 2020 1:46 pm
od Tempotaxi
Celou mlátičkovou soupravu jsem pak umístil na vůz Vd 4-62303. Ano vím na fotce je jiná mlátička a jiná lokomobila. Ale nafocené stroje zatím nikdo nedělá. Tak jsem použil jiné. Přesto si myslím, že vůz bude ozdobou všech nákladních souprav.
Ještě před přilepením strojů jsem na podlahu přilepil dlouhý řebřík, který je součástí stavebnice a na mlátičku nelze nikam přidělat.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Dvounápravový vysokostěnný nákladní vůz Vd 4-62303

PříspěvekNapsal: pát 27 bře, 2020 2:06 pm
od Tempotaxi
Jen tak pro zajímavost.
Firma Hauler vyrábí ve velikosti TT další dvě lokomobily.
Při návštěvě zemědělských muzeí se vystavují někdy i několik lokomobil, které mají rozdílnou velikost.
Takže je teoreticky možné i lokomobily ve velikost TT dát na kolejiště HO. Ale chce to nejprve vyzkoušet, jak by to v modelu vypadalo, zda by ten nepoměr byl do očí, nebo naopak by to byla přednost postavených modelů.
Lokomobila s vlastním pohonem.
Obrázek
Lokomobila
Obrázek

Re: Dvounápravový vysokostěnný nákladní vůz Vd 4-62303

PříspěvekNapsal: pát 27 bře, 2020 3:00 pm
od Tempotaxi
Muzeum motorismu Znojmo.
Obrázek
Obrázek

Re: Dvounápravový vysokostěnný nákladní vůz Vd 4-62303

PříspěvekNapsal: pát 27 bře, 2020 3:16 pm
od Střelec
Správnou velikost parní lokomobily máš na tý dobový černobílý fotce - se sklopeným komínem vykukuje za postranicí na pravý straně vozu. Jinak co jsem viděl pár trosek starejch mlátiček,většinou měly jejich dřevěný části podobnou červenohnědou barvu, jako nákladní zetky. Pak taky mohlo bejt pár kousků zelenejch (vagónová nebo lahvová zeleň). Bohužel, ani jedno z těch zbarvení nemuselo bejt nutně původní od výrobce. Zajímavým doplňkem by mohl být vysokozdvižný rudlík, ale ten by se v H0 na první pohled nelišil od běžnýho. Jeden kousek jsem viděl loni v Křimicích na slavnostech zelí, byl údajně určenej na manipulaci s pytlema obilí.

Re: Dvounápravový vysokostěnný nákladní vůz Vd 4-62303

PříspěvekNapsal: pát 27 bře, 2020 4:05 pm
od Tempotaxi
Barevné provedení mlátiček a jiných zemědělských strojů nechám raději povolanějším.
Ale většina má barvu dřeva až po červenohnědou. Všechny muzeální stroje jsou v původní barvě a provedení. Nebyl důvod to natírat. Dokládá to písmo a tovární obtisky, které jsou na strojích.
Zemědělské muzeum Čáslav.
Obrázek
Obrázek
Muzeum strojů Žamberk.
Obrázek
Žst. Pardubice - Rosice nad Labem.
Obrázek

Re: Dvounápravový vysokostěnný nákladní vůz Vd 4-62303

PříspěvekNapsal: ned 29 bře, 2020 3:38 pm
od Petr Barchánek
Tampotaxi: Bych si jen dovolil poznámku, že to zobrazené není lokomobila, ale oračka.

Lokomobila - bez vlastního pohonu pojezdu (musí být na místo dotažená párem koní), má jen setrvačník s řemenicí, na tu se pak napojí nějaký spotřebič - mlátička, fukar, mlýn, cirkulárka a podobně.
Traktor - má funkční pojezd + řemenici/setrvačník
Oračka - má funkční pojezd + řemenici + dole naviják na orání, pracují na poli v páru proti sobě, pluh je mezi nimi na lanech - jedna oračka si ho k sobě přitahuje, durhá povoluje, v úvrati se pluh překlopí a posune o brázdu vedle - viz scéna v seriálu "Zdivočelá země".
Válec - funkční pojezd, místo předních kol je válec. I válce mívají setrvačník/řemenici a můžou sloužit k pohonu strojů (alespoň ten, co jsem měl možnost ovládat, to umožňuje)

Re: Dvounápravový vysokostěnný nákladní vůz Vd 4-62303

PříspěvekNapsal: pon 30 bře, 2020 3:07 pm
od Bw_Ig
Téma co se parního dá vozit dráhou, by bylo dlouhé. Tak raději to nebudu komentovat.
Zde několik ukázek nákladu i s číslem vozů, třeba náklad parního válce ČKD, náklad motorového válce PBS, nebo náklad drtiče štěrku fy. Škoda.
IMAG0238_naklad,list_01.jpg

IMAG0106.JPG

IMAG0296_nakladni,list_01.jpg

Re: Dvounápravový vysokostěnný nákladní vůz Vd 4-62303

PříspěvekNapsal: pon 30 bře, 2020 3:18 pm
od Bw_Ig
Pokud ale jde o náklad něčeho parního, tak rozhodně bych raději viděl "parní oračku". Těch v našich zemích Koruny České a země Moravské bylo dost, až hodně. Tedy záleželo na regionu.
Zde inspirace k nákladu - parní válce, odkaz:
https://www.facebook.com/pg/muzeumlokal ... 8739208576
Zde inspirace k nákladu:
John Fowler and Co Catalogue 1909_0040.jpg

John Fowler and Co Catalogue 1909_0041.jpg

John Fowler and Co Catalogue 1909_0061.jpg

Re: Dvounápravový vysokostěnný nákladní vůz Vd 4-62303

PříspěvekNapsal: pon 30 bře, 2020 3:48 pm
od Tempotaxi
Modely zemědělských strojů postavené řekneme do 2 epochy, jistě by byla paráda, ale bohužel nikdo takové modely nedělá a dělat ani nebude.

Zemědělské muzeum strojů Boskovice.
Lokomobila s navijákem J. Kemna - Breslau, dvouválcový parní stroj pro orbu.
Sestava: lokomobila 2x, kolébkový pluh 1x.
Obrázek

Re: Dvounápravový vysokostěnný nákladní vůz Vd 4-62303

PříspěvekNapsal: pon 30 bře, 2020 4:09 pm
od Tempotaxi
Muzeum zemědělských strojů Čáslav.
Silniční parní válec typu "V" ČKD, výroba 1924 až 1952.
Obrázek
Dále stroje na orbu:
Excelsior, výroba Laurin a Klement - Rudolf Bächer.
Obrázek
Praga "K"
Obrázek

Re: Dvounápravový vysokostěnný nákladní vůz Vd 4-62303

PříspěvekNapsal: pon 30 bře, 2020 6:43 pm
od hank
Bw_Ig: "...v našich zemích Koruny České a země Moravské..."

Jen malá oprava historických názvů - pod souhrnný název Země Koruny české patřily do r. 1918 České království, Moravské markrabství, Opavské knížectví, dále Těšínsko a Krnovsko ve "zbytkovém" rakouském Slezsku a do určité doby i další tzv. vedlejší země, o něž Koruna postupně přišla dříve - především tedy do 30leté války obě Lužice a do 7leté války celé Slezsko.