Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.
Petr Barchánek píše:Existuje veřejně přístupný seznam veškerého majetku (tedy i železničních a silničních vozidel), který přešel od Viamontu Cargo k OKD-Dopravě a potom AWT, stačí si kliknout na portál justice.cz, zadat Viamont Cargo a prohrabat se sbírkou listin. Podobně se pak dá na justici najít i soupis majetku dalších dceřiných firem (pozor, ne všechno z majetku Viamont a.s. bylo vyčleněno do Viamont Cargo a.s., něco šlo i do Viamont DSP, později Strabag Rail). Vesměs šlo o vozy Falls/Wap na Y25, Faccs/Sas, Fas/Ua, Chopperdozatory, Pa (krátké "Pao", shodné s pojezdem Raj) včetně třech kusů s kolejnicemi na přepravu tramvají/spřahovací vozy metra, dále několik Uacs/Raj a nějaké cisterny (izoláky) v chemičce Sokolov (cisterny jako jediné jezdily běžně volně oběhem s ČD/ČD cargem) a technologické vozy vleček papíren Štětí a Škody Plzeň (většinou rám z něčeho čtyřnápravového, např z Hadgs, nebo Eas a na něm nějaká šílená ocelářská nástavba - nepřecházelo to na veřejnou síť) včetně 16nápravového Uaai 25.10 (viz katalog parostroj) a jednoho Ua/Nass na Diamondech.
Jinak za Viamontu bylo hodně pronajatých souprav a vozů, mimo Falls/Wap různých majitelů (Prvá slovenská železničná, OKD-D, Ax-Benet/ZX-benet, Lokotrans, SD-KD a další hlavně cisterny na naftu, olej, líh, bezín a petrolej (vždy ucelenka, ne směska) Ryko Plus "MOGUL", GATX, NACCO, VTG, VADS a ALZA "Olej Jadalny", taky se používaly soupravy obiláků od různých dodavatelů (např. zelené Rail4Chem) včetně šedých Tpps na slad od IDS, tahaly se i úplně nové autovozy Laaeks Touax BLG Autorail ložené KIA Sportagema a dokonce v té soupravě jezdila dočasně i pronajatá patra PP-8O Škoda (v HO i TT Malá železnice), soupravy na uhelný prach Uacs (oranžové nálepky UN 1360), Shimms AX Benett, vzácné modré Z-tky Hirrs a Tirrs (vozil se v nich cukr z Dobrovice dvojčetem 750.059+199 pro rumunskou Coca-colu, by to jejich poslední výkon než je jejich majitel - tuším VADS Bohumín ještě před fůzí do AWT - sešrotoval, ještě vzácnější hliníkové sypáky Talls od PKP, soupravy na písek do Řetenic Nacco (jezdí dodnes s ČD Cargem), modré klaničáky Snps od OnRailu a šedé Snps-XL od SETG, taky jsme měli soupravu plynovek tuším od Attir Railu, ale to nefungovalo dlouho. Mimo to "zedníci" používali sypáky Faccs/Sas, choppery, dumkáry, ale ty se běžně půjčovaly mezi jinýma stavebníma firmama Ch&T, OKD-D, oranžové BFL - takže bylo běžné potkat souravu všech tří typů a třeba pěti majitelů, a doprovodné vozy k podbíječkám - jeden z Postmw na podvozcích Gp200, druhý z Bixu, třetí z Rybáku a čtvrtý z Baafx - tyhle poslední čtyři jmenované jsou dnes u Strabag Railu. To je stejně neskutečné, že už je to 10-15 let.
Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků