nákladní vozy II. epochy

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod Bw_Ig » pát 09 bře, 2018 3:33 pm

Fotek kde jsou kryté vozy, není nikdy dost. Není podstatné kde to je, ale datum pořízení je 3.8.1914. Takže pěkné dívání na staré géčka.
Něco jsou čitelné popisy (některé mají staré a některé již nové číslování):
G 88-111 Norost.,
Gg 5503 Nordbahn,
Gg 30-842 Nor.,
G 5361 Nordbahn.
Přílohy
MVyJihl_4905_Jihlava,hlnadr_1914.08,03_vojaci,transport_RIC,600,vyrez3.jpg
MVyJihl_4907_Jihlava,hlnadr_1914.08,03_vojaci,transport_RIC,600,vyrez1.jpg
MVyJihl_4907_Jihlava,hlnadr_1914.08,03_vojaci,transport_RIC,600,vyrez2.jpg
Bw_Ig
 
Příspěvky: 69
Registrován: pát 01 led, 2016 6:10 pm

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod hank » pát 09 bře, 2018 4:21 pm

Bw_Ig píše:...datum pořízení je 3.8.1914.


To ještě věřili, že do švestek budou doma... Kolik se jich asi vrátilo? :cry:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 2415
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod Střelec » pát 09 bře, 2018 4:37 pm

Vladimír_B píše:A kdybych si z toho postavil rakouskou Zetku, tak to bude v pořádku? A první republiky se také dožila, předpokládám. Fotka téhle (nebo podobné) byla i v knížce o plz. pivovarech... Jen tu střechu udělat plátěnou?


Počítam, že to bude chtít úpravu střechy (odstranit podélné falcování a nechat příčné, nebo to ojet do hladka a napajcovat na "hlinku" jako u osobáků) a vyměnit plný zábradlí plošiny za tyčový. Nebude to asi úplně "echt", ale z dálky to bude zaměnitelný za ten vůz s chmelem, co tu byl na starý fotce z plzeňskýho pivovaru.
Střelec
 
Příspěvky: 714
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod radeksindy » pát 09 bře, 2018 6:17 pm

Nebude to asi úplně "echt", ale z dálky to bude zaměnitelný za ten vůz s chmelem, co tu byl na starý fotce z plzeňskýho pivovaru.

Zdálky? Tak z 1 km. Vůz v Prazdroji je vůz ex MÁV a ze stavebnice opravdu nic podobného vytvořit nelze.

Bw_Ig:
Nádherný fotky, díky.
Vozy G 53612 (nebo 617) a 5503x jsou vozy KFNB ještě s původními čísly, jen se jim místo nápisu KFNB dostalo označení kkStB Norbahn-Linien. Vůz Gg 30-842 je vůz podle normálií kkStB, ale vyrobený v období po postátnění KFNB pro nově vzniklé ředitelství spravující tratě bývalé KFNB a taky původně nesl číslo z číslovacího plánu KFNB. Jediný vůz G 80-111 je "čistokrevný" vůz kkStB. Ale za ním v pozadí se nachází opět vozy KFNB, oba evidentně ještě nepřeznačené se starými čísly.
radeksindy
 
Příspěvky: 1687
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod Střelec » sob 10 bře, 2018 1:05 pm

Zdálky? Tak z 1 km. Vůz v Prazdroji je vůz ex MÁV a ze stavebnice opravdu nic podobného vytvořit nelze.

Je skvělý, že se v tom vyznáš, lze ti závidět, že na to asi i vidíš, ale to znamená, že seš taková vzácnost, že ti akutně hrozí odchyt a vycpání pro muzeum. :D

Ten kilák je moc, ani na sto metrů ti hned nedojde, co je jinak. Kdysi v Kolíně jsem viděl soupavu podobných vykopávek taženou skaličákem a bylo mi na ní něco divnýho. Až když vlak zmizel za obzorem, došlo mi, že jeden z dvouosých vozů uprostřed soupravy měl dvojkolí různých průměrů a seděl na kolejích šejdrem.

Většina lidí budou náhodní pozorovatelé a těm na tom nebude nic divnýho. Prostě starej vagón v soupravě jinejch podobnejch vagónů. Pokud bude mít běžný označení a ne vlastenecký nápisy, jednoduše zapadne. Stejně jako spousta jiných "cover" verzí vozů a lokomotiv od renomovaných firem.
Střelec
 
Příspěvky: 714
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod Tempotaxi » sob 10 bře, 2018 2:01 pm

Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 2264
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod JanoH0e » sob 10 bře, 2018 2:54 pm

Střelec píše:Zdálky? Tak z 1 km. Vůz v Prazdroji je vůz ex MÁV a ze stavebnice opravdu nic podobného vytvořit nelze.

Je skvělý, že se v tom vyznáš, lze ti závidět, že na to asi i vidíš, ale to znamená, že seš taková vzácnost, že ti akutně hrozí odchyt a vycpání pro muzeum. :D

Ten kilák je moc, ani na sto metrů ti hned nedojde, co je jinak. Kdysi v Kolíně jsem viděl soupavu podobných vykopávek taženou skaličákem a bylo mi na ní něco divnýho. Až když vlak zmizel za obzorem, došlo mi, že jeden z dvouosých vozů uprostřed soupravy měl dvojkolí různých průměrů a seděl na kolejích šejdrem.

Většina lidí budou náhodní pozorovatelé a těm na tom nebude nic divnýho. Prostě starej vagón v soupravě jinejch podobnejch vagónů. Pokud bude mít běžný označení a ne vlastenecký nápisy, jednoduše zapadne. Stejně jako spousta jiných "cover" verzí vozů a lokomotiv od renomovaných firem.


Zlatá slova :D . A tesať do kameňa a tím kameňom mlátiť každého, kto bude poukazovať na MTB. :twisted: . Keby som chcel ext rakúsku Zetku, zprnil by som niečo od Roca alebo Kleinu. Rozhodnenie nie teplušku. A za tú cenu. :mrgreen: To už radšej budem bastliť "typ Lepieš" , s oveľa väčšou mierou "úspešnosti" , že sa to bude podobať na niečo.
Tieto vozne možno brúsili naše koľajnice, ale rozhodne nie pod značkou ČSD. Mohli sa sem zatúlať s PKP, CFR. Najmenej pravdepodobne je, že sa tu niekde objavili pod KKHB a jej čs. nástupníckej organizácie. Je to dané vozidlovým parkom dotyčných železníc, kde jazdilo doslova všetko s kolesami bez akýchkoľvek ohľadov. Aj tím náhodným pozorovateľom môže byť niečo divné a začnú si niečo zisťovať. Vyhovárať sa na "renomované firmy", znamená, že to budeš mať MTB. :D
JanoH0e
 
Příspěvky: 1049
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod Petr S. » sob 10 bře, 2018 7:05 pm

Vážení kolegové ,
jsou modeláři , kteří modelují podle podkladů - výkresů , fotografií a záznamů.
A potom jsou ti , kteří občas něco málo oželí ( jedno nebo 2 prkna nebo upevnění oblíku , nějakou výztuhu , kterou je možné dodělat) plus - mínus 1 - 2 mm a dodrží proporcionalitu .
Té poslední kategorii stačí na vůz Ksw SNCF výrobce Pkwxxxz napsat Zsr ČSD .
Děkuji , že jste si to přečetli .
Komentářů netřeba .
S pozdravem Petr Sammer
Petr S.
 
Příspěvky: 317
Registrován: úte 16 pro, 2008 8:42 pm

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod radeksindy » sob 10 bře, 2018 8:04 pm

Střelec: Ano, většině lidí to divný nebude, ale modeláři by to divné být mělo. Jiné rozdělení stěny, místo železných sloupků dřevěné, u jednoho zamřížované otvory posunuté níže do bočnice, u druhého zavírané dřevěné a uzké rovnou pod střechou, jiná plošinka, jiné výztuhy,jinak dlouhý, prostě úplně všechno je jinak. Pokud to někomu přijde jako podobné, pak si může vzít zcela libovolný vůz I.epochy TRIX, BRAWA, Fleischmann a přestříkat, bude to zcela stejný výsledek. Je to každého volba, ale s modelařinou to nemá nic společného.
radeksindy
 
Příspěvky: 1687
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod UncleFardy » ned 11 bře, 2018 9:41 pm

Žasnu nad tím, jaká předloha byla nejpotřebnější pro hánulkáře v Čechách ke ztvárnění do modelu, navíc touto finančně náročnou technologií. I průzkumy trhu mohou šokovat .... :o :o :o :o :o :o :o
UncleFardy
 
Příspěvky: 317
Registrován: čtv 24 zář, 2015 4:47 pm

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod Střelec » pon 12 bře, 2018 6:39 am

radeksindy píše:Střelec: Ano, většině lidí to divný nebude, ale modeláři by to divné být mělo. Jiné rozdělení stěny, místo železných sloupků dřevěné, u jednoho zamřížované otvory posunuté níže do bočnice, u druhého zavírané dřevěné a uzké rovnou pod střechou, jiná plošinka, jiné výztuhy,jinak dlouhý, prostě úplně všechno je jinak. Pokud to někomu přijde jako podobné, pak si může vzít zcela libovolný vůz I.epochy TRIX, BRAWA, Fleischmann a přestříkat, bude to zcela stejný výsledek. Je to každého volba, ale s modelařinou to nemá nic společného.


Samozřejmě, že nejde o modelařinu v ortodoxním pojetí. Viz zetky s pivovarským potiskem -skvělý kšeft a realitě odpovídá většinou jen potisk. Většinou, ne vždycky. Dříve či později "rusáka" někdo hodí do nějaké neskutečné barvy, nacpe do divoce nakombinovaného startsetu a na pultech se po tom zapráší.

Detaily můžu posoudit na voze ve vitríně, ale ne na exempláři,který se hemží v soupravě v kolejišti, kdy se dostane k pozorovateli nejblíž na metr a někdy ani to ne. Taky si raději zbastlím něco od Lepieše (lepty na Zl v H0 bohužel už rok nejsou), než prznit echt ruskej kousek.
Teď je na burze dost Zl od Kleinbahnu - jak původních šedých rakouských, tak hnědých ČSD, bohužel všechny bez brzdy. Porovnával jsem je se Zl od Lepieše a jsou viditelně užší. Samozřejmě jde o různé konstrukce, ale očekával jsem obdobnou šířku skříně a rozdíl spíš délkový. Na papíře se ten rozdíl tak velký nezdál.

Co se týká G s brzdou od Brawy, líbil by se mi nějaký kousek s popisem cukerní komise. Mohl ale ten vůz v roce 20 dostat zelenou barvu a ne hnědou?
Střelec
 
Příspěvky: 714
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod UncleFardy » pon 12 bře, 2018 9:06 pm

Na naše stránky jsem umístil první část článku k malému ale potřebnému "apgrejdu" stavebnic uhláků http://ustti.cz/clanky/2018/03/12/fattv ... #more-2047 , zatím tedy na vozy s bočními klapkami. Detaily na vozy se středními dveřmi jsou před dokončením a doplňkový rámeček s díly bržděných vozů se již kreslí.
Navázali jsme spolupráci s kolegou, který připravuje leptané detaily na všechny stavebnice, jejichž vývoj jsme iniciovali, a první výsledky této spolupráce budou brzy k dispozici. Současně s jiným spolupracovníkem řešíme obtisky s popisy těchto modelů, kdy již máme vytisknuté popisy na všechny verze uhláků s rozvorem 2,5 m. Poučeni ze zdlouhavého řešení různých potřebných součástí se teď snažíme vše dokončit, udělat tlustou čáru, a čo bolo to bolo, terazky je tedy stav u připravovaných "novinek" takový, že až bude něco zase hotového, bude to komplet, tedy s potisky, leptanými detaily, návody... S oběma kolegy je domluvená dlouhodobější spolupráce, které si vážíme....
UncleFardy
 
Příspěvky: 317
Registrován: čtv 24 zář, 2015 4:47 pm

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod UncleFardy » úte 13 bře, 2018 7:17 am

A jak tady fňukám pořád nad měkkými díly vyleptanými z mosazi 0,2 mm, tak se to snažíme taky vyřešit a máme již k vyzkoušení pokusné vzorky doplňků na vůz Ddy vyřezané laserem z oceli. Vypadají jemně jak na eNko a jsou pevné... Teď už jen sehnat někoho, kdo to za rozumných podmínek (tj. ne v minimálním množství bambilion kusů) bude schopen v občasných sériích zhotovit :D :D :D
UncleFardy
 
Příspěvky: 317
Registrován: čtv 24 zář, 2015 4:47 pm

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod radeksindy » úte 13 bře, 2018 10:29 am

Střelec: Porovnával jsem je se Zl od Lepieše a jsou viditelně užší

Nutno podotknout, že stavba vozů Zl od V.Lepiše je zjednodušená v tom, že se s pomocí leptů dá udělat několik typů vozů. Jejich šířka se ve skutečnosti měnila, ale rozdíly by se měly vejít do 1 mm. Poslední typ G/Zl s vnější výztuhou na bočnici měl celou skříň 2660 mm širokou. Vozy StEG jsou širší, mají 2726 mm, což je skoro 1 mm v H0.

Fardy: Taky mě poměrně dost překvapuje, do čeho je ochoten výrobce vrazit prachy. Pro plastikáře je to zvláštní měřítko i předloha, pro železniční modeláře zrovna tak. Na jakého zákazníka u SDV mysleli, to netuším. Přitom v H0 by se toho dalo udělat ...
radeksindy
 
Příspěvky: 1687
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod Střelec » úte 13 bře, 2018 5:41 pm

[ Taky mě poměrně dost překvapuje, do čeho je ochoten výrobce vrazit prachy. Pro plastikáře je to zvláštní měřítko i předloha, pro železniční modeláře zrovna tak. Na jakého zákazníka u SDV mysleli, to netuším. Přitom v H0 by se toho dalo udělat ...[/quote]

Možná někdo vrazil prachy do výrobce - i takové věci se občas dějí.
Střelec
 
Příspěvky: 714
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

PředchozíDalší

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků