nákladní vozy II. epochy

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod Střelec » sob 06 led, 2018 7:43 am

Tak to něco z těch ostatních mohlo ještě nějakou dobu jezdit pod původním označením (cca do roku 25-30) a potom skončit někde ve křoví. Zůstávaly v evidenci vozy i v případě, že skončily v pracovních či dílenských vlacích? Po likvidaci železničního vojska se údajně v Plzenci ještě likvidovalo pár oddílových vozů (dřevo na oheň, kovy do sběru). Patrně nebyly v evidenci, jinak by asi řvalo nějaké muzeum.
Střelec
 
Příspěvky: 642
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod hank » sob 06 led, 2018 9:08 am

Střelec: Tak to je otázka pro někoho z lidí na K-reportu. Hoď to tam do placu a on už se ozve někdo z dotyčných expertů. Někteří mají aspoň částečný přehled (úplný přehled zřejmě nemá nikdo) i o vozech pro zvláštní účely dráhy (nebo jak se to správně jmenovalo - ty vozy označené SV, PV apod.).

EPPK měla vozovou skupinu 110 (předtím X). Čísla jejích vozů u kkStB po přečíslování z roku 1913 jsou v brožuře. Přečíslovací seznamy kkStB -> ČSD někdo snad má.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 2082
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod Vladimír_B » sob 06 led, 2018 6:08 pm

Ahoj, ke konstrukci vozů - bych se poohlédl po jiných vozech z oné doby. V této době už se dělají vozy s kovovými podélníky. Uhlák bez brzdy by měl mít dvě výklopná čela. A že by se nějaký vůz dožil třetí epochy (>70 let věku) celkem pochybuji. Jednak dřevěná kostra vozu, celkem malý počet vozů (desítky) a dostatek jiných větších vozů, třeba i německých...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 840
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod hank » sob 06 led, 2018 7:20 pm

Vladimír_B píše:A že by se nějaký vůz dožil třetí epochy (>70 let věku) celkem pochybuji.


U dráhy možná pro nějaké podružné účely jako třeba staniční vůz na smetí nebo někde v cukrovaru, papírně či jiném podobném provozu pro nějakou vnitrozávodní dopravu na vlečce...
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 2082
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod Bw_Ig » ned 07 led, 2018 6:14 pm

Stanice Trautenau, rok 1870, výrez z fotografie, sice, kvalita jen 400 dpi, ale přesto velice zajímavá přehládka typů a druhů nákladních vozů ONWB. Zvláště zajímavý je podvozkový krytý nákladní vůz.
ONWB_Ans_05531-066-AL-FL_1870_Trautenau_vyrez.jpg

Pokud by to někdo hledal, tak se konečně po 100 letech (konec autorských práv) zveřejnily 3 albumy fotografií stavby Rakouské severozápandí dráhy z let 1868-1873. Nikoliv u nás, ale ve svýcarské ETH Zürich - ETH Bibliothek (e-pics). Dá se tyto fotky volně stahovat, jsou ve velmi dobré kvalitě 400 dpi, nebo některé i 800 dpi.
Bw_Ig
 
Příspěvky: 50
Registrován: pát 01 led, 2016 6:10 pm

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod Michal Vaniš » ned 07 led, 2018 7:40 pm

Bw_Ig píše:...Pokud by to někdo hledal, tak se konečně po 100 letech (konec autorských práv) zveřejnily 3 albumy fotografií stavby Rakouské severozápandí dráhy z let 1868-1873. Nikoliv u nás, ale ve svýcarské ETH Zürich - ETH Bibliothek (e-pics). Dá se tyto fotky volně stahovat, jsou ve velmi dobré kvalitě 400 dpi, nebo některé i 800 dpi.

Ahoj.Prosím Tě, pod jakými tagy, hesly jsi to vyhledával?Díky.
http://ba.e-pics.ethz.ch/index.jspx?locale=en#1515353832647_1
Uživatelský avatar
Michal Vaniš
 
Příspěvky: 341
Registrován: pát 10 črc, 2009 4:51 pm
Bydliště: České Budějovice

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod Bw_Ig » pon 08 led, 2018 10:57 am

Něco málo výřezů z albumových fotek ONWB, tedy hlavně úžasně dost zajímavé vozy a situace na nádražích roku 1871:
stanice Kutná Hora - vůz u skladiště, vůz na točnici, vůz kolmo za skladištěm
ONWB_Ans_05531-048-AL-FL_KutnaHora_1871_stanice,vyrez1.jpg

stanice Hlinsko v Č., krásné nízkostěnné vozy s ručními brzdami:
ONWB_Ans_05531-042-AL-FL_Hlinsko_1871_stanice,vyrez1.jpg

A na konec, sice to není vůz, ale ten výřez jsem shnáněl dost dlouho, abych zjistil jak to bylo na budově ONWB umístěné - tzv. staniční zvon pro vyvolávání signálů příjezdů a odjezdů vlaků pro cestující:
ONWB_Ans_05531-042-AL-FL_Hlinsko_1871_stanice,vyrez3.jpg
Bw_Ig
 
Příspěvky: 50
Registrován: pát 01 led, 2016 6:10 pm

Re: nákladní vozy II. epochy

Příspěvekod Tempotaxi » pon 08 led, 2018 11:24 am

Potřeboval bych prosím nějaké informace o zavřeném vozu KkStB Nordwest, řada Gt (nebo Gf – chladírenský vůz na maso) 47-372. Jak vůz vlastně vypadal. Mám jen tento výřez. Děkuji.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 1896
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Předchozí

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků