nákladní vůz řady Ks, Kns.

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: nákladní vůz řady Ks, Kns.

Příspěvekod sukovf » stř 01 lis, 2017 2:02 pm

@statistik: Takže příliš ploché? Možná se vyplatí počkat na první kvartál příštího roku - něco chystám...
sukovf
 
Příspěvky: 132
Registrován: stř 17 črc, 2013 9:25 am

Re: nákladní vůz řady Ks, Kns.

Příspěvekod greenery » stř 01 lis, 2017 3:32 pm

... jestli to "něco" bude vypadat jako Sgnns v TT, tak sem s tím.
Doufám, že alespoň epocha IV (lépe starší) :)
greenery
 
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: nákladní vůz řady Ks, Kns.

Příspěvekod sukovf » stř 01 lis, 2017 3:49 pm

greenery píše:... jestli to "něco" bude vypadat jako Sgnns v TT, tak sem s tím.
Doufám, že alespoň epocha IV (lépe starší) :)

Nechte se překvapit. Nechci tu reklamou sám na sebe spamovat cizí vlákna, to bych velmi rychle upadl v něčí nemilost. K epochám mohu říci jedině to, že Sgnss jsem nepřipravil pro starší epochu než 5. pouze z důvodu, že tento typ dříve jednoduše nejezdil. Nicméně takový vůz Ks či Kns, to je docela jiná pohádka...
Naposledy upravil sukovf dne čtv 09 lis, 2017 4:52 pm, celkově upraveno 1
sukovf
 
Příspěvky: 132
Registrován: stř 17 črc, 2013 9:25 am

Re: nákladní vůz řady Ks, Kns.

Příspěvekod Tempotaxi » stř 01 lis, 2017 5:12 pm

Vždycky na závěr každé stavebnice dávám svoje hodnocení. Hodnocení nebylo hned, jak vždy je zvykem, ale čekal jsem na nějaké připomínky a podměty ke stavbě.
Stavebnice nízkostěnného vozu řady Ks, Kns spadá do průměru českých stavebnic.
Je pravda, že bočnice a čelnice se můžou zvýraznit, ale když se podívám na podobné průmyslové modely, tak je to tak nastejno (myslím tím stěny sklopných desek). Kartonové dolepení jsou dobré, ale mohlo se ještě kartónem zvýraznit samotné panty sklopných desek. Dále je potřeba zvýraznit spodní část dorážek klanic. Tažné kotvy bych dal zvlášť, aby bylo možné je dát dál od stěny. To samé platí o brzdovém kole. Další díl co je moc ploché a zapuštěné jsou držky návěstných světel. Pár čtverečků by to spravilo.
Rozsochy jsem sletoval celkem dobře, ale bylo by dobré mít ještě aspoň dva kousky na nastavení ložiskové domku (myslím tím jen kousky ložiskového domku). Objímka pružnice je ve stejné výšce jako hlava ložiskové domku, což je špatně.
Brzdové špalky bych dál zvlášť jako díl. Pak se mohou přiletovat na správné místo ke kolu a tím se pak zajistí vizuální vjem.
Dále v návodu na stránkách MM jsou špatné nárazníky. I když návod na sestavení nárazníků, je krásný návod na výrobu pružných nárazníků.
Dále ke spodku vozu.
Nikde jsem nenašel žádný plánek, náčrtek nebo fotky spodku vozu. Vymyslet si něco mohu a brzdou soustavu tam dát, ale nebude to ono.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: nákladní vůz řady Ks, Kns.

Příspěvekod UncleFardy » stř 01 lis, 2017 6:59 pm

Pokud se někdo pokusí udělat lepší leptanou stavebnici tohoto vozu, pak mu držím palec, a těm, co se to pak pokusí postavit, oba palce.... :D :D :D
UncleFardy
 
Příspěvky: 484
Registrován: čtv 24 zář, 2015 4:47 pm

Re: nákladní vůz řady Ks, Kns.

Příspěvekod statistik » pát 03 lis, 2017 11:38 pm

Nikde není žádný "plánek" spodku vozu...

No jo, když ono se dnes modelaří stylem co vygůglím, to tam dám, co nevygůglím, to "nikdo nezná". Ale zvednout prdel od počítače a jít pro informace do knihovny nebo archivu (není případ Kns), případně do terénu (což je případ Kns) a ofotit/zakreslit/oměřit si to sám, to se dnes moc nenosí.

Pak se člověk podívá na hydru od MTB a to nevíte, jestli si z Vás za těch bezmála 6 tisíc někdo dělá srandu, nebo jestli to fakt myslí vážně...

PS: to samozřejmě nepatří na Tempotaxiho hlavu.
Kontakt: stat (zavináč) email (tečka) cz
Do soukromé zprávy prosím dejte svůj e-mail, děkuji.
statistik
 
Příspěvky: 82
Registrován: sob 20 čer, 2015 4:57 pm

Re: nákladní vůz řady Ks, Kns.

Příspěvekod modely-masinek » čtv 16 lis, 2017 5:50 pm

Statistik: Naprostá absence spodku vozu, ani náznak brzdové výstroje pod rámem (jasně, shora to není vidět, tak proč se s tím dělat, že). K tomu navíc obtisky s chybným popisem (možná by si měl autor ujasnit historii vývoje označení vozu, že to nejdřív mělo řadu Ks a až pak Kns, že se to nedá aplikovat do každé epochy a taky k tomu patří jiný číselný interval, tedy naprosto elementární znalost

Plácáte páté přes deváté, vůz je vybaven jak brz. přestavovači z obou stran, tak je tam i náznak brzdového válce a trocha ovládacího ústrojí. Vše co je při pohledu z boku na reálném vozu vidět je vidět i v modelu. Takže připomínka o absenci těchto dílů je zcela scestná ! Stejně tak názory na neznalosti obtisků. Jsem si jist, že to co jsem připravil k výběru je naprosto správně. Uveďte jednu konkrétní chybu....
Stejně tak bláboly o gůglení a lenosti jít něco změřit. Možná že ostatní výrobci gůglej, kopírujou, sledujou a já nevim co ještě...ale můžu veřejnost ( hlavně tedy asi pouze vás ) ujistit, že to co připravuji je vždy nejprve V TERÉNU oměřeno, zaznamenáno a nafoceno. --Oměřeno znamená, že tam neběhám pouze s metrem v kapse a bez tužky, atd..-- Nevím o nikom jiném kdo by tak činil, ale mě to plně vyhovuje a nemám problém jet třeba i přes půl republiky za daným vozem / modelem.

Nevím také proč sem taháte MTB a jejich M296, to je zcela jiná firma se zcela jiným modelem...

Vůz Ks / Kns pro H0 vznikl jen proto, že ho hánulkáři chtěli hned poté, co vyšel v TT za 250 Kč. Pokud si někdo myslí, že cena bude stejná ač se změní velikost, tak bohužel ne. Čím více to zabere místa, tím je to dražší. Takže naznačujete že vůz je za 4 stovky s 1% slevy a na druhou stranu píšete, že se šetří. Nemáte ani potuchy o tom, kolik se v TT vozů prodalo, můžete si myslet, že třeba 5 nebo 10, ale nechám vás v klidu, bylo jich mnohonásobně víc. Tedy na žádost modelářů se lept zvětšil z TT do H0 a lehce se upravil. Aby byl návod zachován, nebylo nic dalšího extra měněno ( přidávání nových dílů ).

Lept je lept a jisté věci nejdou změnit. Pokud by jste do této problematiky viděl, nepsal by jste podobné názory. Stejně tak můžu říci, že třeba madla na plastových vozech nejsou madla, ale sloupy. Když vezmu madlo, které má průměr 3 cm, tak v TT je 0,25mm, v H0 je 0,34 mm ( síla leptu / plechu je 0,3 mm ). Kolik pak asi je takový kus plastíku...určitě víc.
Co taková bočnice...třeba naposledy měřený Eanos má sílu plechu 0,5 cm, lept daleko více přiblíží skutečnou sílu, než cokoliv jiného...

Asi navazujete na naši ne zrovna příjemnou komunikaci po mailu před půl rokem.
Pavel
modely-masinek
 
Příspěvky: 1
Registrován: čtv 16 říj, 2014 3:34 pm

Re: nákladní vůz řady Ks, Kns.

Příspěvekod Tempotaxi » pát 17 lis, 2017 9:54 am

Mně osobně stavebnice vozu vyhovuje. Je pravda, že má nějaké nedostatky, jako každá stavebnice, ale lehce se dá pomocí plastových profilů dodělat podle představ modeláře. Mám vždy dvě možnosti, buď se mně stavebnice líbí, tak si ji koupím nebo čekám od stavebnice více a pak si ji nekoupím.
Dále, prázdný model na kolejišti se mne moc nelibí. Model vypadá lépe, když je naložen. Právě v leptaném modelu je větší nákladový prostor, do kterého se pak vejde automobilová technika. Přitom náklad stavební a zemědělské techniky, železných konstrukcí, betonových dílů, velkých převodek a motorů vám zvedne vzhled modelu. Každý divák pak stejně kouká na naložený náklad než na samotný model. Přitom, když se model použije jako jeřábový vůz, stejně každého zaujme jeřáb a model vozu pak slouží jako talířek pod hrníček.

Zde je příklad nákladů.https://www.duha-modely.cz/o-nas.html
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4302
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Předchozí

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků