Osobní vozy ROCO 2. třídy

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Osobní vozy ROCO 2. třídy

Příspěvekod Kolacz » čtv 26 lis, 2015 7:37 pm

Zdravím,

Dovoluji si vás oslovit dotazem na osobní dvouosé vozy fy ROCO 2. třídy.
https://www.roco.cc/responsebinary.asp? ... 7502722717

Zajímal by mne váš názor na tyto vozy. Případně zda tyto vozy někdo z vás upravil pro použití v epoše II.

Vím, že podobný vůz vyrábí BRAWA:
http://www.brawa.de/produkte/h0/wagen/p ... 5-drg.html
Tyto modely jsou, ale mimo mé finanční možnosti.

Proto bych poprosíl o doporučení a případně nasměrování na podklady o těchto vozech.

Děkuji.

Jirka
Kolacz
 
Příspěvky: 7
Registrován: pát 27 pro, 2013 6:58 am

Re: Osobní vozy ROCO 2. třídy

Příspěvekod radeksindy » čtv 03 pro, 2015 3:03 pm

Co to znamená "pro použití ve epoše II."?

Vozy (celá skupina příbuznýchtypů) se vyráběly od roku 1923 do roku 1927 pro DRG. Brawa vozy vyrábí ve dvou verzích - provedení z výroby a s čísly po roce 1930. Roco vůz vyrábí jako hobby model, bez nároků na přesnost a nikdy nebyly vyrobeny ve II. epoše. Existují pouze zcela zjednodušené verze ve start setech nebo hobby verze v krabičkách (většinou bez potisku rámu atd.). Předělat vůz do II.epochy DRG zamená obrátit se k německým výrobcům nápisů (např. Andreas Nothaft: http://www.andreas-nothaft.de).
radeksindy
 
Příspěvky: 2514
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Osobní vozy ROCO 2. třídy

Příspěvekod Kolacz » sob 05 pro, 2015 11:37 am

Díky za informace.

"Použití ve II. epoše" jsem spíše myslel jako dotaz, zda tyto vozy používá i někdo z vás zkušených a dlouholetých modelářů. Pokud ano tak s jakými případnými úpravami.

Jednoduchost těchto vozů je zřejmá. Obávám se spíše rozměrových nepřesností, případně že vozy použiji na nesmyslné trati či něco podobného. Přesto je mi docela sympatický. Jeden vůz, právě ze start setu, jsem od kolegy odkoupil.
Ekonomicky je navíc pro mne situace jasná. Pomalu za cenu dvou vozů Brawy mám startset s BR80. Vozy jako jsou ty od Brawy mám myslím jako začátečník dost času.

Zjednodušený vzhled vozu hodlám trochu oživit následujícími úpravami:

1. Přístřešek
Doplnění drobných dílů a "atrapy" osvětlení.

2. Podpěry přístřešku
Úprava případně výroba zcela nových podpěr přístřešku.

3. Přední část vozu
Výroba nového, lehce sklopeného plechu chodby. Doplnění o "hadice".

4. Střecha
Úprava detailů na střeše.

5. Cedule
Zvažuji její odstranění

6. ?
Přiznávám, že nevím o co se jedná, ale tuto část podvozku má jen Roco, Brawa ne. Nevím zda ponechat.

7. Tyč čelistí brzd
Doplnění o tyč spojující brzdové čelisti.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Málo pro co mám fotografie,či jiné podklady na skutečnéí vozy. Proto se budu zřejmě snažit přiblížit vzhledu Brawy.
Pro úplnost vůz chci provozovat na slezské elektrické dráze cca 30. let.
Díky za jakýkoliv názor.

(na obr. vůz Roco, pouze s detailem č. 4 Brawa)
Kolacz
 
Příspěvky: 7
Registrován: pát 27 pro, 2013 6:58 am

Re: Osobní vozy ROCO 2. třídy

Příspěvekod Polabský » sob 05 pro, 2015 3:52 pm

K bodu 5 Bude nutno doplnit nejen svislou výztuhu ale i nýtování.
K bodu 6, jedná se o bateriovou skříň elektrického osvětlení. Zároveň by tedy pod vozem mělo být dynamo, poháněné řemenem.
K bodu 7 , propojení brzdových špalků (nikoliv čelistí) není jen tyč ale ještě další příslušenství. To je naštěstí relativně podobné u jiných vozů.
Polabský
 
Příspěvky: 855
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Osobní vozy ROCO 2. třídy

Příspěvekod Kolacz » sob 05 pro, 2015 4:39 pm

Polabský píše:K bodu 5 Bude nutno doplnit nejen svislou výztuhu ale i nýtování.
K bodu 6, jedná se o bateriovou skříň elektrického osvětlení. Zároveň by tedy pod vozem mělo být dynamo, poháněné řemenem.
K bodu 7 , propojení brzdových špalků (nikoliv čelistí) není jen tyč ale ještě další příslušenství. To je naštěstí relativně podobné u jiných vozů.


Díky za reakci.
Bod 5 - Nýty bych chtěl řešit hlavy nýtů. které se používají v plastikovém modelářství. Např:

Obrázek

Bod 6. Díky za nasměrování. Musím nastudovat.
Bod 7. Rozumím, ale nevím do jakých detailů bych se až pouštěl. Funkci špalíkové brzdy mám z těchto super stránek:
http://www.vagony.cz/pojezdy/brzda/spaliky.html Ale úplně do detailů zatím nastudováno také nemám. :oops:
Kolacz
 
Příspěvky: 7
Registrován: pát 27 pro, 2013 6:58 am

Re: Osobní vozy ROCO 2. třídy

Příspěvekod radeksindy » ned 06 pro, 2015 5:47 pm

Některé z dílů ze dají koupit bez problémů např. bateriová skříň Weinert kat.č. 86803 (odlitek z bílého kovu cca 4 EUR) nebo od CN-model kat.č. 9007 (lept 6,70 EUR). I větráky se dají koupit, sada stojí necelých 15 EUR, kompletní lept zábradlí s dalšími detaily plošiny stojí kolem 25 EUR. Jak už asi z cen tušíte, tak koupit model Brawa vyjde levněji. A to i přesto, že stojí lehce přes 70 EUR, i v případě, že ROCO model bude zadarmo a práci do toho nebudeme počítat.
radeksindy
 
Příspěvky: 2514
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm


Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků