Stránka 4 z 5

Re: Modely supervelkých měřítek rozchody 127 a 184 mm

PříspěvekNapsal: ned 10 čer, 2012 7:50 am
od carodej
Konečně jsem se dostal k tomu to spracovat ... nějaké fotky z I. parní olympiády v Brně jsou tady:
http://merlinsla.rajce.idnes.cz/BRNOPARA2012

Jsou tam i fotky z 0_kového okruhu s malými parními stroji ... :)

Re: Modely supervelkých měřítek rozchody 127 a 184 mm

PříspěvekNapsal: úte 03 črc, 2012 3:10 pm
od fulda
Vlastně - jestli já bych sem neměl přihlásit svoje figurky - ony teď mají na kolejišti železnici ve velikosti 1:5,6. :twisted: :mrgreen:

Obrázek
(mašinka v pozadí je N 1:160)

Re: Modely supervelkých měřítek rozchody 127 a 184 mm

PříspěvekNapsal: ned 19 srp, 2012 2:47 pm
od juroH0
Tak po dlhej dobe nejaká aktualita.
ad 1. mašina dostala červený lak
ad 2. zúčastnila sa prvej akcie kt. sa konala v RD Topoľčany, dokázala odviesť vlak s hmotnosťou 370 kg rýchlosťou cca 3 km/h do stúpania 1%o, čo je na akuskrutkovač úctyhodný výkon :D
ad 3. rozhodol som sa pre výmenu motora. Po novom dostala dynamo zo Š1202, ťažná sila aj maximálna rýchlosť vzrástli. Aktuálne pracujem na regulácií pre nový motor.
foto: http://juroh0.rajce.idnes.cz/BN30_1_4_1 ... 0_0901.jpg

Re: Modely supervelkých měřítek rozchody 127 a 184 mm

PříspěvekNapsal: úte 27 lis, 2012 8:21 pm
od ondras
Malá mezi velkými ...

Re: Modely supervelkých měřítek rozchody 127 a 184 mm

PříspěvekNapsal: sob 09 úno, 2013 11:08 am
od ondras

Re: Modely supervelkých měřítek rozchody 127 a 184 mm

PříspěvekNapsal: pát 05 črc, 2013 9:57 am
od ondras
275.021 je již pokřtěná a má naježděné první kilometry s cestujícími :wink:

Re: Modely supervelkých měřítek rozchody 127 a 184 mm

PříspěvekNapsal: čtv 12 čer, 2014 12:17 pm
od JaTro
Vypadá to že všechno se děje na východ od vysočiny.
Pražáci jsou v hibernaci? Je tu poněkud mrtvo:-)

Re: Modely supervelkých měřítek rozchody 127 a 184 mm

PříspěvekNapsal: ned 15 čer, 2014 2:43 pm
od Doja
Pražáci to hold dělají takhle:-)

Re: Modely supervelkých měřítek rozchody 127 a 184 mm

PříspěvekNapsal: úte 11 lis, 2014 9:20 pm
od jali
Prazak tedy rozhodne nejsem, ale od vysociny jsem trochu na zapad, tedy spis severozapad

Re: Modely supervelkých měřítek rozchody 127 a 184 mm

PříspěvekNapsal: pon 17 lis, 2014 10:35 am
od Raduz

Re: Modely supervelkých měřítek rozchody 127 a 184 mm

PříspěvekNapsal: čtv 15 led, 2015 3:44 pm
od Raduz

Re: Modely supervelkých měřítek rozchody 127 a 184 mm

PříspěvekNapsal: čtv 26 úno, 2015 6:17 pm
od Raduz

Re: Modely supervelkých měřítek rozchody 127 a 184 mm

PříspěvekNapsal: sob 14 bře, 2015 7:16 pm
od j p
Ferda píše:Možná se zkus zamyslet nad ozubeným řemenem. Jednak nepotřebuje vůle, protože je do určité míry pružný a zadruhé ti sousedi nezakážou provoz po šesté večer z důvodu přílišného hluku. Navíc se nemusí mazat a cenově výjdou myslím srovnatelně. Sehnat se dají jako náhradní díly do různého ručního nářadí, nebo i samostatně (pak bude cena většinou asi vyšší). Dají se použít i z vyřazených PC tiskáren a jiných přístrojů. Kupoval jsem dvě kolečka s řemenem do hoblíku Narex a komplet vyšel asi na 200,- Kč. Životnost ve tvém případě cca 1000 let. Bývají stavěné na mnohem vyšší zatížení. Abych nezapomněl, nezpůsobí zkrat ři styku s kolejnicí. :mrgreen: Dá se použít i jeden delší řemen vedený přez soustavu kladek.


Ja doufam, ze se Juro tim nesmyslem nenechal odradit a ze masinka uspesne jezdi s retezem.
My mame v klubu hned dve lokomotivy (ex-BR323 DB) s pohonem retezem od motoru. Hluk sice delaji, ale ne od retezu, ale od motoru. :lol:

Re: Modely supervelkých měřítek rozchody 127 a 184 mm

PříspěvekNapsal: sob 14 bře, 2015 7:25 pm
od jali
Nikdo netvrdi, ze s retezem to nebude jezdit
Jen je třeba zvážit vyhody ozubeného remenu, dle me zkusenosti vyhody rozhodne prevysuji, mam s nimi ty nejlepší zkusenosti

Re: Modely supervelkých měřítek rozchody 127 a 184 mm

PříspěvekNapsal: ned 15 bře, 2015 4:01 pm
od juroH0
j p píše:
Ferda píše:Možná se zkus zamyslet nad ozubeným řemenem. Jednak nepotřebuje vůle, protože je do určité míry pružný a zadruhé ti sousedi nezakážou provoz po šesté večer z důvodu přílišného hluku. Navíc se nemusí mazat a cenově výjdou myslím srovnatelně. Sehnat se dají jako náhradní díly do různého ručního nářadí, nebo i samostatně (pak bude cena většinou asi vyšší). Dají se použít i z vyřazených PC tiskáren a jiných přístrojů. Kupoval jsem dvě kolečka s řemenem do hoblíku Narex a komplet vyšel asi na 200,- Kč. Životnost ve tvém případě cca 1000 let. Bývají stavěné na mnohem vyšší zatížení. Abych nezapomněl, nezpůsobí zkrat ři styku s kolejnicí. :mrgreen: Dá se použít i jeden delší řemen vedený přez soustavu kladek.


Ja doufam, ze se Juro tim nesmyslem nenechal odradit a ze masinka uspesne jezdi s retezem.
My mame v klubu hned dve lokomotivy (ex-BR323 DB) s pohonem retezem od motoru. Hluk sice delaji, ale ne od retezu, ale od motoru. :lol:


Tak týmto som sa určite odradiť nenechal. V mašinke je stále reťaz a slúži ako má. Neviem kedy som tu naposledy pridával fotky ale je v nej iný motor a to ex. dynamo z Š1202. Teraz má tri stupne odporové, hospodárny a dva šunty. EDB má tiež tri stupne, v prípade núdze je možé motor až vyskratovať a elektricky tak brzdí až do zastavenia. Problém prečo je teraz táto mierka v úzadí je, že som stratil prístup ku kovoobrábacím strojom a kým sa toto nezlepší tak ani nejaké rozširovanie moc nepripadá v úvahu.