Modely supervelkých měřítek rozchody 127 a 184 mm

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti G a větší.

Moderátoři: Michal Dalecký, Rudolf

Re: Modely supervelkých měřítek rozchody 127 a 184 mm

Příspěvekod carodej » ned 10 čer, 2012 7:50 am

Konečně jsem se dostal k tomu to spracovat ... nějaké fotky z I. parní olympiády v Brně jsou tady:
http://merlinsla.rajce.idnes.cz/BRNOPARA2012

Jsou tam i fotky z 0_kového okruhu s malými parními stroji ... :)
TT (z analogu už digitál... ) a šilhání po N ... +malé automodely ...
Uživatelský avatar
carodej
 
Příspěvky: 202
Registrován: ned 10 dub, 2011 3:34 pm
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Modely supervelkých měřítek rozchody 127 a 184 mm

Příspěvekod fulda » úte 03 črc, 2012 3:10 pm

Vlastně - jestli já bych sem neměl přihlásit svoje figurky - ony teď mají na kolejišti železnici ve velikosti 1:5,6. :twisted: :mrgreen:

Obrázek
(mašinka v pozadí je N 1:160)
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4167
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Modely supervelkých měřítek rozchody 127 a 184 mm

Příspěvekod juroH0 » ned 19 srp, 2012 2:47 pm

Tak po dlhej dobe nejaká aktualita.
ad 1. mašina dostala červený lak
ad 2. zúčastnila sa prvej akcie kt. sa konala v RD Topoľčany, dokázala odviesť vlak s hmotnosťou 370 kg rýchlosťou cca 3 km/h do stúpania 1%o, čo je na akuskrutkovač úctyhodný výkon :D
ad 3. rozhodol som sa pre výmenu motora. Po novom dostala dynamo zo Š1202, ťažná sila aj maximálna rýchlosť vzrástli. Aktuálne pracujem na regulácií pre nový motor.
foto: http://juroh0.rajce.idnes.cz/BN30_1_4_1 ... 0_0901.jpg
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 786
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Re: Modely supervelkých měřítek rozchody 127 a 184 mm

Příspěvekod ondras » úte 27 lis, 2012 8:21 pm

Malá mezi velkými ...
Přílohy
IMG_7543.JPG
IMG_7056.JPG
H0 , DCC , III. a IV. ep. , ČSD , Segmentovka
1:8 - SDŽ, o.s. 310.017 a 275.021
Uživatelský avatar
ondras
 
Příspěvky: 731
Registrován: ned 15 čer, 2008 1:03 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Modely supervelkých měřítek rozchody 127 a 184 mm

Příspěvekod ondras » sob 09 úno, 2013 11:08 am

H0 , DCC , III. a IV. ep. , ČSD , Segmentovka
1:8 - SDŽ, o.s. 310.017 a 275.021
Uživatelský avatar
ondras
 
Příspěvky: 731
Registrován: ned 15 čer, 2008 1:03 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Modely supervelkých měřítek rozchody 127 a 184 mm

Příspěvekod ondras » pát 05 črc, 2013 9:57 am

275.021 je již pokřtěná a má naježděné první kilometry s cestujícími :wink:
Přílohy
1025710_10151653562624592_1611978502_o.jpg
1015646_10151653562534592_653419419_o.jpg
H0 , DCC , III. a IV. ep. , ČSD , Segmentovka
1:8 - SDŽ, o.s. 310.017 a 275.021
Uživatelský avatar
ondras
 
Příspěvky: 731
Registrován: ned 15 čer, 2008 1:03 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Modely supervelkých měřítek rozchody 127 a 184 mm

Příspěvekod JaTro » čtv 12 čer, 2014 12:17 pm

Vypadá to že všechno se děje na východ od vysočiny.
Pražáci jsou v hibernaci? Je tu poněkud mrtvo:-)
Naposledy upravil JaTro dne stř 17 zář, 2014 12:35 pm, celkově upraveno 1
JaTro
 
Příspěvky: 1
Registrován: čtv 05 čer, 2014 1:43 pm
Bydliště: Praha

Re: Modely supervelkých měřítek rozchody 127 a 184 mm

Příspěvekod Doja » ned 15 čer, 2014 2:43 pm

Pražáci to hold dělají takhle:-)
Přílohy
Prazaci a zahradni.jpg
Prazaci a zahradni.jpg (31.19 KiB) Zobrazeno 4377 krát
Uživatelský avatar
Doja
 
Příspěvky: 183
Registrován: stř 12 zář, 2007 1:04 pm
Bydliště: Praha 10-Vršovice

Re: Modely supervelkých měřítek rozchody 127 a 184 mm

Příspěvekod jali » úte 11 lis, 2014 9:20 pm

Prazak tedy rozhodne nejsem, ale od vysociny jsem trochu na zapad, tedy spis severozapad
Přílohy
IMAG3137web.jpg
jali
 
Příspěvky: 21
Registrován: ned 09 lis, 2014 6:07 pm
Bydliště: Velké Svatoňovice

Re: Modely supervelkých měřítek rozchody 127 a 184 mm

Příspěvekod Raduz » pon 17 lis, 2014 10:35 am

Uživatelský avatar
Raduz
 
Příspěvky: 113
Registrován: sob 22 bře, 2014 1:12 pm
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Modely supervelkých měřítek rozchody 127 a 184 mm

Příspěvekod Raduz » čtv 15 led, 2015 3:44 pm

Uživatelský avatar
Raduz
 
Příspěvky: 113
Registrován: sob 22 bře, 2014 1:12 pm
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Modely supervelkých měřítek rozchody 127 a 184 mm

Příspěvekod Raduz » čtv 26 úno, 2015 6:17 pm

Uživatelský avatar
Raduz
 
Příspěvky: 113
Registrován: sob 22 bře, 2014 1:12 pm
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Modely supervelkých měřítek rozchody 127 a 184 mm

Příspěvekod j p » sob 14 bře, 2015 7:16 pm

Ferda píše:Možná se zkus zamyslet nad ozubeným řemenem. Jednak nepotřebuje vůle, protože je do určité míry pružný a zadruhé ti sousedi nezakážou provoz po šesté večer z důvodu přílišného hluku. Navíc se nemusí mazat a cenově výjdou myslím srovnatelně. Sehnat se dají jako náhradní díly do různého ručního nářadí, nebo i samostatně (pak bude cena většinou asi vyšší). Dají se použít i z vyřazených PC tiskáren a jiných přístrojů. Kupoval jsem dvě kolečka s řemenem do hoblíku Narex a komplet vyšel asi na 200,- Kč. Životnost ve tvém případě cca 1000 let. Bývají stavěné na mnohem vyšší zatížení. Abych nezapomněl, nezpůsobí zkrat ři styku s kolejnicí. :mrgreen: Dá se použít i jeden delší řemen vedený přez soustavu kladek.


Ja doufam, ze se Juro tim nesmyslem nenechal odradit a ze masinka uspesne jezdi s retezem.
My mame v klubu hned dve lokomotivy (ex-BR323 DB) s pohonem retezem od motoru. Hluk sice delaji, ale ne od retezu, ale od motoru. :lol:
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 422
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Modely supervelkých měřítek rozchody 127 a 184 mm

Příspěvekod jali » sob 14 bře, 2015 7:25 pm

Nikdo netvrdi, ze s retezem to nebude jezdit
Jen je třeba zvážit vyhody ozubeného remenu, dle me zkusenosti vyhody rozhodne prevysuji, mam s nimi ty nejlepší zkusenosti
jali
 
Příspěvky: 21
Registrován: ned 09 lis, 2014 6:07 pm
Bydliště: Velké Svatoňovice

Re: Modely supervelkých měřítek rozchody 127 a 184 mm

Příspěvekod juroH0 » ned 15 bře, 2015 4:01 pm

j p píše:
Ferda píše:Možná se zkus zamyslet nad ozubeným řemenem. Jednak nepotřebuje vůle, protože je do určité míry pružný a zadruhé ti sousedi nezakážou provoz po šesté večer z důvodu přílišného hluku. Navíc se nemusí mazat a cenově výjdou myslím srovnatelně. Sehnat se dají jako náhradní díly do různého ručního nářadí, nebo i samostatně (pak bude cena většinou asi vyšší). Dají se použít i z vyřazených PC tiskáren a jiných přístrojů. Kupoval jsem dvě kolečka s řemenem do hoblíku Narex a komplet vyšel asi na 200,- Kč. Životnost ve tvém případě cca 1000 let. Bývají stavěné na mnohem vyšší zatížení. Abych nezapomněl, nezpůsobí zkrat ři styku s kolejnicí. :mrgreen: Dá se použít i jeden delší řemen vedený přez soustavu kladek.


Ja doufam, ze se Juro tim nesmyslem nenechal odradit a ze masinka uspesne jezdi s retezem.
My mame v klubu hned dve lokomotivy (ex-BR323 DB) s pohonem retezem od motoru. Hluk sice delaji, ale ne od retezu, ale od motoru. :lol:


Tak týmto som sa určite odradiť nenechal. V mašinke je stále reťaz a slúži ako má. Neviem kedy som tu naposledy pridával fotky ale je v nej iný motor a to ex. dynamo z Š1202. Teraz má tri stupne odporové, hospodárny a dva šunty. EDB má tiež tri stupne, v prípade núdze je možé motor až vyskratovať a elektricky tak brzdí až do zastavenia. Problém prečo je teraz táto mierka v úzadí je, že som stratil prístup ku kovoobrábacím strojom a kým sa toto nezlepší tak ani nejaké rozširovanie moc nepripadá v úvahu.
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 786
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

PředchozíDalší

Zpět na Modely velkých měřítek a zahradní železnice

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník