Stránka 1 z 5

Modely supervelkých měřítek rozchody 127 a 184 mm

PříspěvekNapsal: ned 31 led, 2010 4:43 pm
od mikyt
Dobrý den chtěl bych se zeptat jestli ma někdo zkušenosti s tak velkými lokomotivami/y... http://www.drah-servis.cz/detail.php?typ=lgb_5 toto je odkaz podle ktereho sem se nechal inspirovat... jediny problem je ze bych chtel zkusit nejdrive spalovací motor pak až nějaký ten parní stroj... také sem nalezl na internetu masiny které jsou schopné jezdit na elektřinu... možná se tu někdo ptal ale já nic nenašel... předem děkuji za odpověd... :wink:

PříspěvekNapsal: ned 31 led, 2010 5:33 pm
od rawen
Když pohledáš (např. http://www.smpd.cz/klub/vozpark.html ), tak zjistíš, že v republice je cca 10, 20 lidí, kteří se tím zabývají. Často v kombinaci s LGB, kterou já dělám primárně a na tychle občas narážím.
Na jednotlivých stránkách nalezneš i na co jezdí - elektrika v kolejích (už ne), benz. centrála+elektromotor v lokomotivě, baterie + elektromotor a samozřejmě živá pára.

Kdysi jsem ve Střížově dostal radu, kterou ti můžu tlumočit: "LGB je zaležitost za desetitisíce, 5 nebo 7 palců za statisíce." Platí to samozřejmě hlavně při kupování hotového zboží, ale i tak...

Jinak na odkazy doporučuju německá fóra: www.buntbahn.de, www.dampfforum.de, www.kipplore.de, ... stačí koukat na obrázky a brada je až na zemi.

Radek

P.S.: S tím, jak moraváci začali stavět brněnskou dráhu, se značně stížila komunikace. Pan Šiler s mašinkama obchoduje, ale podle vlastní zkušenosti soudím, že momentálně dost nestíhá... Vloni jsem nakupoval vcelku bez problémů.

PříspěvekNapsal: ned 31 led, 2010 7:42 pm
od juroH0
Toto pre časom uchvátilo aj mňa, a chystám sa na BN30 v mierke 1:4, na rozchode 184mm, teda na verziu so širším rámom. Prenos výkonu plánujem pre začiatok elektrický a ako zdroj autobaterku...

dekuji za odpoved;)

PříspěvekNapsal: úte 02 úno, 2010 4:16 pm
od mikyt
dekuji vam za odpovedi... este se zeptam co je to lgb? a este bych se chtel zeptat co do toho chces dat za vecicky do te eletricke

PříspěvekNapsal: úte 02 úno, 2010 6:36 pm
od juroH0
LGB- výrobca záhradnej železnice veľkosti G
G- záhradná železnica mierky 1:22,5 na rozchode 45mm modelujúca železnice rozchodu okolo 1000mm
Čo sa elektriky týka tak rátam s autobaterkou 44Ah, a na každej osi jeden motor pôvodom od pohonu stieračou zo Š120 a pod. Prevod motora obsahuje aj dve ozubené kolesá modulu 1,5 s počtom zubov 12 a 43. Tie chcem využiť na prenos sily od motorov na dvojkolia. Čo sa regulácia týka, tak som videl v rádioamatéri stavebnicu pulznej regulácie pre stierače áut, max výstupný prúd 10A, cena 5eur. Brzdy by mali byť dvojaké, jednak EDB-odporová špirála získaná zo starého el. ohrievača, a klátiková poháňaná tiež stieračovým elektromotorom. Ďalej, zmena radenia motorov séria-paralel. Reverzácia, EDB a pod by mali byť ovládané relátkami a na ovládači by mali byť len ovládacie obvody. Lokomotíva na oboch čelách taktiež aj vagoóny by mali byť vybavené konektromi zrejme Canon 9 alebo 15, čiže ovládač by sa dal pripojiť na ktoromkoľvek mieste a teda niesom viazaný len na prvý vagón. Ako ďalšie vybavenie by mali byť svetlá a klaksón. Toť plány horsa donich....

PříspěvekNapsal: sob 06 úno, 2010 6:33 pm
od juroH0
Naposledy som skončil vetou: "Toť plány, horsa donich..." a tak sa aj stalo.
Rúru z ktorej budú nákolky som dnes narezal na 11 prstencov (12. včera).
V pondelok by som to rád dostal na sústruh, zarovnať hrany. Potom zvariť so širokou pásovou oceľou - okolkami.... 8)
http://juroh0.rajce.idnes.cz/BN30_1_4_184mm/#md2.jpg

PříspěvekNapsal: úte 23 úno, 2010 6:26 pm
od juroH0
Okolky sú zarovnané, plechy sa vrátili z rezania vodným lúčom. Skusmo zostavený rám mašiny:
http://juroh0.rajce.idnes.cz/BN30_1_4_1 ... C00981.JPG

Re: Modely supervelkých měřítek rozchody 127 a 184 mm

PříspěvekNapsal: stř 23 čer, 2010 6:10 pm
od juroH0
Tak po dlhšom čase opäť malý pokrok, a to v podobe 8 hotových kolies. Tu sú fotky prvého zostaveného dvojkolia a prvého polmetra koľají. Na poslednej fotke aj s trakčným motorom. Dúfam že sa to cez prázdniny pohne vlastnou silou :)
http://juroh0.rajce.idnes.cz/BN30_1_4_1 ... C01764.JPG

Re: Modely supervelkých měřítek rozchody 127 a 184 mm

PříspěvekNapsal: čtv 24 čer, 2010 12:14 pm
od vojtas
super,Vau :D

Re: Modely supervelkých měřítek rozchody 127 a 184 mm

PříspěvekNapsal: čtv 24 čer, 2010 1:12 pm
od Rtep
TAK jak se dívám, mám trochu obavu, zda Vaše kolečka ( nápravy ) budou kompatibilní s dráhou u Olympie. Zdá se mi ten okolek trochu masivní, a asi bude mít problémy se srdcovkou a přídržnicí na vyhybce. Asi bych určitě oslovil SMPD ohledně profilu okolku. :shock: :D

Re: Modely supervelkých měřítek rozchody 127 a 184 mm

PříspěvekNapsal: čtv 24 čer, 2010 7:58 pm
od juroH0
To Rtep: ohľadom profilu okolku sa neobávam, vychádzal som totiž z tohto:
http://www.alanstepney.info/page24.html
Zase je to treba brať s malou rezervou (+/- 0,5mm) lebo to bolo robené v škole počas praxe.
Ak to bude pasovať ako uvažujem, bude použiteľná aj na 184mm aj na 127mm. Ako os je použitá závitová tyč M20, koleso držia kontramatice.
Osloviť sa ich chystám :D
PS.: keby bol ozaj masívny, dá sa ešte raz pretočiť :lol:

Re: Modely supervelkých měřítek rozchody 127 a 184 mm

PříspěvekNapsal: úte 17 srp, 2010 4:06 pm
od juroH0
Prispejem opäť malým pokrokom. Zostrojil som prvý vagón, ale je len dočasný. Rám je drevený inšpirovaný "kastňakmi" http://www.sandbahner.de/cpg/albums/use ... Hokaki.jpg a dvojkolia sú uložené len v diere. Tým pádom má strašný valivý odpor. Je to dané tým, že nemám cez prázdniny prístup k sústruhu a fréze. Neskôr dostane riadne ložiskové domčeky a valivé ložiská.
Ďalším malým pokrokom je asi 5 metrov koľaje...
http://juroh0.rajce.idnes.cz/BN30_1_4_1 ... C01925.jpg

Re: Modely supervelkých měřítek rozchody 127 a 184 mm

PříspěvekNapsal: sob 05 úno, 2011 11:33 pm
od juroH0
Tak konečne nejaká aktualizácia, prišiel dlho očakávaný materiál. Týmto chcem poďakovať Mauglímu :D
Takže došli mi ložiskové domčeky a osi. Konečne som zostavil rám no ešte potrebujem dokončiť vedenie ložiskových domčekov, celé to rozobrať a namaľovať základovkou. Prevod bude reťazový, len ešte neviem ktorý spôsob použijem. Či spojiť jednou reťazou obe dvojkolia a druhou jedno z nich s motorom, alebo od motora viesť dve reťaze, pre každé dvojkolie zvlášť. Čo je lepšie?
Jedno čo sa zmenilo je, že nepoužijem motory od stieračov ale črevá z aku skrutkovača. Dôvodom je podstatne vyšší krútiaci moment a ideálne otáčky.
http://juroh0.rajce.idnes.cz/BN30_1_4_1 ... CF5472.jpg

Re: Modely supervelkých měřítek rozchody 127 a 184 mm

PříspěvekNapsal: úte 08 úno, 2011 5:47 pm
od vojtas
Mám zkušenosti na rozchodu 6cm a lepší je řetěz na obě kola z motoru.

Re: Modely supervelkých měřítek rozchody 127 a 184 mm

PříspěvekNapsal: úte 08 úno, 2011 6:50 pm
od juroH0
Ďakujem za poznatok. K rovnakému záveru som sa dopracoval aj ja, totiž reťaz potrebuje istú vôľu a ak by som spojil obe dvojkolia, je možné, že by som ju ťahal po koľajniciach. Radšej potiahnem dve reťaze k motoru.