Stránka 2 z 2

Re: Použitelnost kolejí

PříspěvekNapsal: čtv 01 čer, 2017 2:46 pm
od hopeter
Díky za odpovědi. Spojky hodlám kupovat jen na oměření - další si už vyrobím sám. :wink:
Ještě bych se rád zeptal jak řešíte ovládání výhybek. Mám představu ovládat ručně a případně na menší vzdálenost lanovody apod. Netuším jak moc veliká síla je potřeba na přestavení jazyků. Drží jazyky v krajních polohách nebo se počítá s přídržnou silou ovladače ?

Re: Použitelnost kolejí

PříspěvekNapsal: pát 02 čer, 2017 6:00 am
od nadkachna
Já pro začátek volil ruční přehazování. Pikácké výhybky fungují stejně jako Kuehnovo v TT - mají pružinku a drží tak krásně v krajní poloze. I dvounápravová Steinzka je navíc snadno prořízne, takže při vhodné konstelaci dvou mezilehlých stanic na oválu se lze se se dvěma souprava vesele křižovat i bez přehazování. Nyní už instaluji osvědčené přestavníky LGB (Piko dělá obdobné, ale mě vzhledově víc sedí tyto a navíc jsou o pár centů levnější) - za super cenu bez poštovného do ČR jsou např. zde: https://www.gartenbahnshop.de/Weichenantrieb.
Lanovody mě přijdou jako totální blbost. Za prvé to bude zbytečně komplikované a za druhé bych měl do budoucna obavu o fukčnost. Přece jen je to vystaveno vlhkosti a povětrnostním vlivům. Když nasněží a začne mrznout, stačí výhybky stříknout rozmrazovačem na okna a za chvíli už se vesele jezdí. S přimrzlým lanovodem na tomu budeš jak s ručkou u auta.

Re: Použitelnost kolejí

PříspěvekNapsal: pát 02 čer, 2017 11:20 am
od j1r1
Ruční přehazování je mi v tomto případě také sympatické, jen si možná vytisknu nějaký pohledněnší mechanismus výměny s návěstidlem.
Ještě levnější přestavník LGB jsem našel tady: https://www.besserepreise.com/index.php?LGB 12010 - Weichenantrieb&page=productDetails&productNo=L12010-lgb&pageType=&source=fulltextSearch

Re: Použitelnost kolejí

PříspěvekNapsal: pát 02 čer, 2017 2:59 pm
od hopeter
Znovu děkuji za objasnění. Jenom ještě k tomu říznutí výhybek - nedojde ke zkratu ?

Re: Použitelnost kolejí

PříspěvekNapsal: pát 02 čer, 2017 6:05 pm
od nadkachna
Zkrat jsem nikdy neřešil. Srdcovka je izolovaná (obecně u Géčka se nenapají - díky možnosti instalace velkokapacitních kondenzátorů v případě DCC to ani nemá smysl), takže nic takového nehrozí.

Re: Použitelnost kolejí

PříspěvekNapsal: pát 26 čer, 2020 8:56 pm
od Karl
Dotaz.
Pokud máte niklované koleje, neobrousí se niklování používáním botek lokomotiv? Nebo botky vyhazujete a používáte sběr proudu jen z kol?