Stránka 1 z 2

Použitelnost kolejí

PříspěvekNapsal: sob 19 zář, 2009 6:37 pm
od boy.rough
Ahoj všem :D ,
tak už Vás zase otravuji :) ( jak se tak dívám, tak do sekce 0 přispívám snad jenom já).
Mám další otázečku. Nevíte někdo jak je to s celoroční venkovní použitelností kolejí od firmy PIKO (jedná se mi opět o velikost G) :?:
Psal jsem několika prodejcům a odpovědi jsem se nedočkal :( . (To je podle mě dost smutné, vždyť by se měli o zákazníky prát a snažit se co nejvíce prodat. Nechápu to. Toto je jen můj názor a nemusíte s ním souhlasit)
Za případnou odpověď předem děkuji.

PříspěvekNapsal: ned 20 zář, 2009 7:04 pm
od rawen
Kolejivo PIKO ti (snad) poradí pan Šiler z Drah-servisu. Na jeho stránkách byl tuším článek o PIKáckém Gčku.
Popravdě teď nerozumím, zda jdeš do 45mm anebo do 32mm

Já jdu do 30mm REGNERa (v 1:20-22.5), což je o dva mm užší, ale 100% na ven. A líbí se mi jednoduchost té průmyslové železnice - flexi kolej+pravá a levá výhybka a dost (oblouky a rovné díly sice existují, ale k čemu?).


Radek

Povídání

PříspěvekNapsal: pon 21 zář, 2009 12:52 pm
od Doja
info zde http://www.drah-servis.cz/detail.php?typ=lgb_sta_koleje

Jinak Piko G kolejivo by mělo mít dle Pika stejné složení materiálu jako LGB. To je mosazné s niklovaným povrchem.

PříspěvekNapsal: pon 21 zář, 2009 6:39 pm
od boy.rough
rawen píše:Kolejivo PIKO ti (snad) poradí pan Šiler z Drah-servisu. Na jeho stránkách byl tuším článek o PIKáckém Gčku.
Popravdě teď nerozumím, zda jdeš do 45mm anebo do 32mm

Já jdu do 30mm REGNERa (v 1:20-22.5), což je o dva mm užší, ale 100% na ven. A líbí se mi jednoduchost té průmyslové železnice - flexi kolej+pravá a levá výhybka a dost (oblouky a rovné díly sice existují, ale k čemu?).


Radek


45mm :D a díky za odpovědi. Dnes se jeden prodejce ozval, tak už vím, že koleje PIKO lze umístit celoročně ven.
Díky všem a ať se Vám daří.

Re: Použitelnost kolejí

PříspěvekNapsal: pát 24 led, 2014 4:31 pm
od Vlaky Zezulka
Webová stránka věnovaná kolejivu G o rozchodu 45 mm http://www.vlakyzezulka.cz/kolejivo-g/

Re: Použitelnost kolejí

PříspěvekNapsal: stř 09 dub, 2014 8:52 am
od Raduz
Existuje nějaký plán, rozpis nebo program z kterého bych vyčetl osovou vzdálenost délku spojených výhybek odbočkama k sobě v případě, že mezi ně budu vkládat různé vyrovnávačky atd. pro kolejivoLGB nebo i jiné 45mm kolejivo?

Na stránkách LGB jsem našel jen PéDéeFko s malůvkou, ale osové vzdálenosti nejsou ...
https://drive.google.com/file/d/0B93Vnw ... sp=sharing

Prostě nemám ani pražec a chtěl bych zkusit naplánoval na určité místo co se mi tam vejde...

Re: Použitelnost kolejí

PříspěvekNapsal: stř 09 dub, 2014 9:57 am
od Barbucha
http://www.vlakyzezulka.cz/content/16-geometrie-koleji-g-1-225
Jinak bych dal do Gůůůůgla <LGB geometrie> v sekci obrázky, vypadne toho dost.

Re: Použitelnost kolejí

PříspěvekNapsal: pát 11 dub, 2014 7:39 am
od Raduz
děkuji za odkaz něco jsem z toho vyčetl :idea:

Re: Použitelnost kolejí

PříspěvekNapsal: pon 29 kvě, 2017 2:55 pm
od hopeter
Omlouvám se za použití vlákna ale myslím , že to sem patří a nechci zakládat další...
Uvažuju o stavbě zahradní železnice "G" Pro začátek bych chtěl začít startsetem od PIKO ( BR80+dva vozy+kruh kolejí ) dále pak rozšíření o set kolejí a výhybek opět PIKO.
Pokračování už bych ale řešil kolejema z prutů a pražců ( flexi ).
Dotaz spočívá v možnosti kombinace dílů od jednotlivých výrobců. Zda je možno kombinovat libovolně nebo jestli je třeba nějakých přechodových dílů apod.
Uvítám i odkazy na geometrie prutů a pražců. Jde mě o profil kolejnice , geometrie kolejiva je dostatečně popsána na stránkách p.Zezulky.

Re: Použitelnost kolejí

PříspěvekNapsal: pon 29 kvě, 2017 5:44 pm
od rawen
Nevím, jestli chceš slyšet zrovna tohle, ALE "zahradní" kolejnice jsou natolik masivní, že je velmi snadné a časté napojit je připájením kousku mosazi zespod prutu. Přitom si případně i zabrousíš patky, aby se sešly výšky prutů.
Ostatně pájení (měkké i tvrdé) je nejspolehlivější spojovací metodou. Dobře udělaný spoj chytne jen povrchovou patinu a jinak drží navěky.

Radek

Re: Použitelnost kolejí

PříspěvekNapsal: pon 29 kvě, 2017 6:28 pm
od j1r1
@hopeter: Taky jsem to před časem řešil, ale na síti nenašel (tedy:krom tohohle: http://www.litomysky.cz/1.htm , ale chytrej jsme z toho moc nebyl). Místo sady ROCO bezpochyby myslíš Piko. Ten startset jsem si koupil (210€) a zjistil, že kombinovat s kolejemi od LGB lze, dokonce jsou těžko od sebe rozpoznatelné. Piko je trochu levnější než LGB.

Re: Použitelnost kolejí

PříspěvekNapsal: úte 30 kvě, 2017 10:48 am
od hopeter
Díky za info. Opravdu chci použít PIKO , nějak se mě ty dva němci pomotali. Už opraveno. :oops:
Jaké spojení kolejnic zatím nevím , nejlépe mě vychází šroubovací spojky. Taky nevím jak koleje upevnit. Používáte nějaké podloží a štěrk jako imitaci nebo jen podbití štěrkem jako u skutečné železnice ?

Re: Použitelnost kolejí

PříspěvekNapsal: úte 30 kvě, 2017 11:26 am
od j1r1
Základní kolejivo má nasouvací spojky, podobný systém jako třeba TT. Ty šroubovací spojky jsou docela nákladné. K pokládce na zahradu jsem se zatím nedostal, takže doporučené podloží a připevnění by mne taky zajímalo. Někde jsem myslím četl, že ze štěrku mají koleje tendenci "vyplavat" na povrch...

Re: Použitelnost kolejí

PříspěvekNapsal: úte 30 kvě, 2017 5:04 pm
od rawen
j1r1 píše:Základní kolejivo má nasouvací spojky, podobný systém jako třeba TT. Ty šroubovací spojky jsou docela nákladné. K pokládce na zahradu jsem se zatím nedostal, takže doporučené podloží a připevnění by mne taky zajímalo. Někde jsem myslím četl, že ze štěrku mají koleje tendenci "vyplavat" na povrch...

Poslední větu potvrzuji s důrazným upozorněním na možné problémy!
Konkrétně při stavbě z flexi dochází k rovnání oblouků vlivem klimatických vlivů. Samotný štěrk je nemá, podle mé zkušenosti, šanci udržet. Doporučuji zakotvit pražce drátem k něčemu, co neuplave - silnostěnné železné profily anebo síto z tahokovu. (Kotvit přímo pruty je vzhledem k dilatacím nesmysl.)

Ještě k těm spojkám. Šroubovací spojky jsem si vyráběl ofrézováním mosazného hranolku na mé Proxxonce, pak nakrátit, vyvrtat a vyřezat závity. Profil by měl jít vytvořit i v menších délkách vyřezáním pilkou na železo.

Radek

Re: Použitelnost kolejí

PříspěvekNapsal: stř 31 kvě, 2017 6:40 am
od nadkachna
_69A4108.jpg


Zahradní dráhu buduju a provozuju již třetí sezonu. Na kolejišti mám kolejivo Piko (výhybky R1 + rovné 120 cm) s výjimkou oblouků - ty jsou od Thiela a mohu je jen doporučit. Jedná se o dlouhé pruty R930, kdy na uzavřený ovál je potřeba pouze 8 kusů. Cenově to vychází stejně jako R1 od Pika/LGB s tím, že je tam méně spojů, vlak na tom díky menšímu poloměru vypadá lépe a hlavně je to ohýbáno průmyslově, takže oblouk stále drží a nemusí se řešit výše uváděné problémy. Kolejivo mám položené na štěrku příslušné frakce. Štěrk je nasypán do min. 20 cm hluboké prohlubně s geotextilií a za celou dobu nebyl žádný problém, ať už se jedná o teplotně extrémní předloňské léto, loňskou zimu či občasné přívalové deště. Při dostatečné hloubce to funguje přesně jako ve skutečnosti. Jediné, co jsem řešil, byl letos na jaře problém s ptáky, kteří do štěrku občas klovali a vytvářeli v něm díry. To zatím úspěšně vyřešila stavební penetrace, kterou jsem štěrk v inkriminovaných místech prolil. Pokud ti jde alespoň trochu o modelový vzhled, stejně nic jiného než štěrk nepřichází v úvahu. Na zámkovce, betonu či volně loženém na mulči to prostě vypadá blbě. Pokud požiješ flexi pouze na rovinky, není třeba to ani nijak kotvit. Co se týče spojek, zatím nechávám tovární a doposud jsem nezaznamenal problém. Pouze v tunelu jsem si vyrobil vlastní spojky z mosazného pásku a šroubků po vzoru spojek Thiel. Co jsem se bavil s pár zahradníky, ony ty šroubové spoje i tak trochu marketing... :)
Ještě bych zvážil ten Piko start set. Géčko je jak známo rozměrový bastard, kde reálné jsou pouze modely pro rozchod 1000mm. Piko vyrábí vzory pro klasiku 1435 mm. Pokud to nemá být vysloveně jak pěst na oko, počítej s patřičně velkými poloměry a tím pádem i místem na zahradě. Navíc ta startsetová pára není vzhledově i jízdně kdovíjaký zázrak. Já šel nakonec do LGB a předlohy jindřichohradecké úzkokolejky. Pro úplný začátek jsem zvolil osvědčenou Steinzku, kterou lze díky malému odběru digitalizovat i H0 dekodérem a je to fakt držák.
Něco dalších málo informací se můžeš dozvědět i na extra fóru pro zahradníky (http://forumzahradnizeleznice.cz/).