Stránka 1 z 5

Vrahovická zahradní dráha (dříve průmyslová 600mm dráha)

PříspěvekNapsal: pát 07 srp, 2009 9:43 am
od rawen
Nazdar,
po různém váhání a rozmýšlení jsme začali budovat skalku se zahradní úzkorozchodku v měřítku IIe podle firmy REGNER.
30mm kolejivo asi není v žádném běžném programu, tak jsem vytvořil díly v CADu a nakreslil základní tvar.
Obrázek
Jak je vidět, velikostně nic moc. "Nádraží" bude vlasně takové seřadiště před výjezdem z "dolu" v zářezu krajiny. Potom pod mostem, stoupání k výhybce na horní okruh, který bude zdvižený nejvíc asi o 20cm. Použiju flexi koleje, takže tvar je jen pro první odhad délky kolejí a vybudování oné skalky.

Radek

PříspěvekNapsal: pát 07 srp, 2009 10:29 am
od rawen
Dalším krokem po naplánování je logicky stavba.
Obrázek
Jak vidno, kolejiště bude situováno hned vedle jezírka, které omezuje velikost z horní strany plánku, kdeždo ze strany dolní zavazí vodovod. Naopak do budoucna je k dispozici prostor "po břehu", směrem ke kameře.

Takže jsem napíchal do země tyčky, určil +-0 a pomocí špagátku naznačil koleje. Následně se bude trošku kopat, usadí se kameny a vybuduje základ skalky. Pokládka kolejí je v plánu až v sezoně 2010/2011, nicméně lože by do zimy být mohlo.

Radek

Regner

PříspěvekNapsal: pát 07 srp, 2009 8:39 pm
od JanoH0e
Lokomotívy budu parné alebo "elektrodiesly" ? Lokomotíva Shay volá po kaktusoch. :D

PříspěvekNapsal: sob 08 srp, 2009 6:43 am
od rawen
Elektrolokomotivy simulující diesly nebo páru - provoz typu Mladějov, Zbýšov. Na "echtdampf" moje technické schopnosti nestačí.

A opuncie asi vynecháme kvůli dětem... :)

Radek

Zahradní úzká

PříspěvekNapsal: stř 12 srp, 2009 6:38 am
od Rtep
Vzhledem k vlastním zkušenostem doporučuji si prohlédnout něteré zahraninní úzkozchodná fóra kde je velmi mnoho zkušeností. Hlavně způsoby položení kolejiva . Moji kolegové používají ve velkém kolejivo ETS a pohoné jednotky ETS. není to potom přesně 1/20 ale je to zdroj dílů lepší než samodomo.

PříspěvekNapsal: stř 12 srp, 2009 7:14 pm
od rawen
Díky za tip, píšu jim o katalog.
Nějak jsem nevyčetl, zda je ETS určeno k venkovnímu provozu - co přesně provozují kolegové?

Radek

PříspěvekNapsal: čtv 13 srp, 2009 8:49 am
od Rtep
Používají se hlavně kolečka a pojezdy,ty však pro venkovní použití nejsou úplně přizpůsobeny jako LGB ale asi za deště ta železnice jezdit nebude a pro letní provoz to stači. Modely jsou většinou stavěny z PSH tvrzený polystyren frézovaný na CNC Step Four. Feldbahn mašinky jsou velmi jednoduché i na nakreslení předlohy i stavbu. Viz moje BN 30 Ještě například firma Baumann má Feldbahn 32 mm a je 1/22,5 a přímo nabízi koleje od ETS. Záleží zda půjde o modelařinu v udržitelné podobě a nebo o počítání nýtů.

PříspěvekNapsal: čtv 13 srp, 2009 8:17 pm
od rawen
Jsem na tom podobně. :) Mám dvě CNCčka použitelný na plastové kastle a případně i na mosazné doplňky a pojezdy. Potřebuju sehnat zdroj dvojkolí, kolejí a věcí, které si nejsem schopen vyfrézovat sám.
Nýtař rozhodně nejsem. Navíc zahradní zvířena by mi zajisté modely vylepšila nějakým tím "rytím". :)

Radek

PříspěvekNapsal: stř 26 srp, 2009 1:44 pm
od Gif3
A nechces zustat u "lgb" koleji? Sice to nebude tolik "uzke" ale budes mit podstatne vetsi vyber toho co lze koupit.
Jinak predpokladam ze firmu "drah servis" znas? Maji v nabidce i nejake 30mm koleje (musis si napsat o cenik) a mozna by Ti pan Siler dokazal poradit nebo Te aspon odkazat dal.

Jinak drzim palce, taky kopu na zahradce (ale u rodicu), do zimy snad polozim zakladni okruh.

PříspěvekNapsal: stř 26 srp, 2009 5:42 pm
od rawen
Gif3 píše:A nechces zustat u "lgb" koleji? Sice to nebude tolik "uzke" ale budes mit podstatne vetsi vyber toho co lze koupit.
Jinak predpokladam ze firmu "drah servis" znas? Maji v nabidce i nejake 30mm koleje (musis si napsat o cenik) a mozna by Ti pan Siler dokazal poradit nebo Te aspon odkazat dal.

Jinak drzim palce, taky kopu na zahradce (ale u rodicu), do zimy snad polozim zakladni okruh.

U pana Šilera jsem samozřejmě byl. Nutkání k 45mm bylo, ale zdravý rozum vzhledem k místu zvítězil. Když si představím 30 až 40cm dlouhý vagon na půlmetrovém radiusu pod mostem, tak to není nic moc. Stejně tak bych musel dělat větší převýšení kvůli světlé výšce pod mostem.

Takže skalka je v zásadě hotova a mám zaštěrkováno:
Obrázek

Radek

první vagon

PříspěvekNapsal: sob 02 led, 2010 6:32 pm
od rawen
Nazdar,
začal jsem pomalu kompletovat ježíškovské a adventní dárky, aby bylo na jaře na zahradě s čím jezdit. (Vše je od REGNERa.)

První na řadě (rozumněj nejjednodušší) byl jednoduchý kastlák s odklopnými bočnicemi. Protože byl první, stručně zmíním průběh sestavení:
Stavebnice obsahuje rám spodku (1 díl), 2 čela, 2 bočnice a drobné pantíky. U větších dílů byly patrné drobné problémy s barevností. Dále plast je sice UV odolný, vcelku odolný na ohyb (např. při nasazování náprav), ale při zastrkování pantíků do čel se trhá - zřetelně bělá.
Stavebnice neobsahuje dvojkolí ("Máte výhodu vlastního výběru.") ani nárazníky-spřáhla (dtto).

Před slepením jsem se rozhodl vůz natřít a trochu napatinovat, protože původní lesklé barvy vypadaly divně. Použil jsem černou akryl. Agamu (kování) a dva práškové pigmenty téhož výrobce. Nakonec matný lak Mr. Super Clear.

Úplně nakonec sestavení. Výrobce doporučuje "roznýtování teplem"; já čudlíky zkrátil a vlepil gelovým vteřiňákem. Bočnice drčí v čelech bez lepení (leč nevyklápí se, pouze trošku viklají). Čela jsou přilepena k podlážce a ta chycena zespodu dvěma vrutíky ke spodku. Dvojkolí, jak už jsem psal, nasazena zatím na sucho, před jízdou bude vazelína do kluzných pouzder.

Radek

(fotky jsou klikací)
Obrázek Obrázek Obrázek


P.S.: Na poslední fotce jsou v pozadí vidět polotovary dalších přestavníků.
V popředí naopak spřáhlo sestávající ze tří kovových ok před nabarvením. Skoro 4 éčka za 1kus originálu nedám ani omylem.

P.S.2: Obtisky - prosím o radu, kde sehnat nejraději bílé obtisky - písmena a číslice odpovídající měřítku II-e (1:22,5). Předem díky.

PříspěvekNapsal: ned 14 úno, 2010 9:12 pm
od rawen
Nazdar,
protože se vyprofilovala sekce zahradníků, podpořím její rozjezd novými fotkami. :)
Jsou to opět úzkorozchodné (30mm) vagony od Regnera. Konkrétně nízkostěnný vůz a vůz na seno.
A stejně jako v minulém případě jsem jim trošku pomohl - u nízkostěnného natřením kovových částí na černo a u obou "zašpiněním". (Patina bych tomu opravdu, ale opravdu neříkal... )

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Radek

PříspěvekNapsal: ned 21 úno, 2010 6:55 am
od rawen
Budu pokračovat ve svém monologu...

Další hotovou věcí jsou přestavníky. Přestavování výhybek chci zatím ruční. Z toho důvodu jsem se nehnal za modelovostí (která je u úzké dráhy navíc hodně mlhavá), ale inspiroval jsem se výrobkem firmy REGNER (foto výše). Provedl jsem určité konstrukční úpravy, aby to bylo doma na CNCčku vyrobitelné a následovala šestikusová série.

Obrázek Obrázek Obrázek

Musím říct, že nejhorší byla nakonec povrchová úprava. Jedno černidlo na mosaz selhalo úplně, druhé nedrželo, takže vyhrála barva ve spreji...

Radek

PříspěvekNapsal: úte 02 bře, 2010 5:06 pm
od vojta suchan
mám pro 1/22,5 předlohu žlutých ČSD uzkých obtisků napiš na mail vojta2008@volny.cz :wink:

PříspěvekNapsal: pon 29 bře, 2010 7:34 pm
od rawen
Nazdar,
vánoční dárky jaksi došly, takže jsem se pustil do scratch-buildu. (Srovnej s loňskou fotkou z Mladějova.)
Kupovaná jsou jen dvojkolí, ale už mám zásobu vlastních. Rám kiplory je z vlastního leptu, skříň balzová.

Obrázek Obrázek

(fotky oproti skutečnosti zveličují "léta" na prknech)

Radek