Stránka 1 z 7

Začátky na LGB

PříspěvekNapsal: stř 18 úno, 2009 6:07 pm
od boy.rough
Ahoj všem,
asi to sem nepatří, ale jiné velikosti nejsou, tak to napíšu sem. Z nedostatku prostoru doma (v červenci totiž čekáme třetí přírůstek do rodiny :D ), tak tedy už delší dobu koketuji s myšlenkou postavit si zahradní kolejiště LGB (zatím ale nemám ani kolej :oops: a jen hltám informace).
Problém je ten, že na zahradě nemáme elektřinu. Mohou být tyto vlaky napájeny z autobaterie? Pokud ano, tak kolik by baterie měla mít Ah?
Za případné odpovědi děkuji a ať se Vám daří.

PříspěvekNapsal: stř 18 úno, 2009 7:23 pm
od Michal Šuhajda
Moc Ti neporadím, ale mám námět. Když jsi bez proudu co dělat skutečnou páru, případně skutečnou diesel(-elektrickou) lokomotivu?
Parničky jsem viděl na Bahn TV a vlastně i naživo do těch bych si netroufl jít, ale postavit třeba Brejlovce se skutečným motorem (byť třeba jednoválcem) s malým dynamem a jedním elektromotorem v každém podvozku by snad šlo.
A ovládání na dálku podobně jako letadýlka. vlastně jednoduší, protože stačí jen směr a rychlost.
No asi je to blbost... I když :!:

PříspěvekNapsal: stř 18 úno, 2009 7:36 pm
od Martin HO
No dneska není problém použít malou benzinovou elktrocentrálu. V létě jsem se na ně díval a docela mne překvapila přijatelná cena i spotřeba.

PříspěvekNapsal: stř 18 úno, 2009 7:40 pm
od TTmili
Tak já se chystám (a to ne v následující ale až tý další následující a možná další pětiletce) postavit "túčko" (TU 47) s tím že rozchod by měl odpovídat 45mm což je měřítko cca 1:17. Má zatim jen pár náčrtků a jinak je to jen teoretický ale bude tam takovej větší čtyřválec (asi čtyř takt) a přes dynamo (pravděpodobně ale spíš asinchroní generátor na 230V) bude zajištěnej přenos na čtyři seriově spojený stejnosměrný motory. Chystám u toho i vypružení a chcu si zkusit pohrát i se vzduchotlakou brzdou!!! :D Jinak tam bude cca 8 stupňů regulace přímo na spalováku a na každej stupeň by meli připadnout čtyři elektrický stupně kerý se budou spínat buď relátkama nebo elektropneumatikou, takže nakonec by to mělo mít 32 jízdních stupňů. No sám su zvědavej jak to dopadne. Ale jak říkám dřiv jak za deset let to nebude. Pokud máte kdokoli jakýkoli připomínky, rady nebo cokoli co by mi dejem tomu mohlo pomoc s vytvářením, plánováním nebo tak tak to sem hoďte... :D

PříspěvekNapsal: čtv 19 úno, 2009 7:42 am
od MirekTT
Co se elektriky na zahradě týče, bylo by dobré se nejprve zorientovat v pohonech loko. Jaké motory, jaké napětí, digitál?, tzn. další příslušenství, a co přestavníky?. Šel bych nejprve po napětí. Pak odběry proudu jednotlivých komponent. Autobaterie mi možná přijde lepší a levnější, než elektrocentrála. Ale její velikost zase určíš zjištěním uvedených hodnot. Elektrocentrála ti zase může pomoci při stavbě, ale i při práci na zahradě. Těžko ti zde někdo odpoví - kup 12V 50Ah.

PříspěvekNapsal: čtv 19 úno, 2009 10:31 am
od Jan Jirásek
Ohledně elektriky pro LGB ad.
Dělá digitál, přestavníky, zdroje, ovladače, boostery a centrály firma Massoth!

PříspěvekNapsal: čtv 19 úno, 2009 11:20 am
od greenery
Jestli jsi tak ještě neučinil, tak to zkus tady http://www.drah-servis.cz/detail.php?typ=lgb

Re: Začátky na LGB

PříspěvekNapsal: čtv 19 úno, 2009 12:00 pm
od Zdenek Valter
boy.rough píše:Ahoj všem,
asi to sem nepatří, ale jiné velikosti nejsou, tak to napíšu sem. Z nedostatku prostoru doma (v červenci totiž čekáme třetí přírůstek do rodiny :D ), tak tedy už delší dobu koketuji s myšlenkou postavit si zahradní kolejiště LGB (zatím ale nemám ani kolej :oops: a hltám informace).
Problém je ten, že na zahradě nemáme elektřinu. Mohou být tyto vlaky napájeny z autobaterie? Pokud ano, tak kolik by baterie měla mít Ah?
Za případné odpovědi děkuji a ať se Vám daří.

Autobaterii by použít šlo (12V). Jen pomni, že je to tvrdý zdroj takže přes jistič či nadproudovou pojistku bych neviděl problém. Kapacita baterie není až tak důležitá - je to spíš o tom kolik loko budeš provozovat a 45 Ampér hodin by ti mělo vystačit cca na 10 hodin provozu s odběrem 4,5A ;-)

PříspěvekNapsal: čtv 19 úno, 2009 1:36 pm
od radekkrupka
greenery píše:Jestli jsi tak ještě neučinil, tak to zkus tady http://www.drah-servis.cz/detail.php?typ=lgb

Ač nehodlám stavět LGB, tá stránka je moc pěkná a rád jsem si ji celou prolezl....super fotky realizací...mňam :)

Pro členy jistého klubu - zajímavý obrázek :)

Obrázek

PříspěvekNapsal: čtv 19 úno, 2009 1:45 pm
od radekkrupka
Tak ne, TADY je vítěz!!!

Máte někdo představu, jak funguje elektrická izolace kolejí v tomto případě? Nebo má každá lokomotiva svůj zdroj "s sebou"??

Obrázek

PříspěvekNapsal: čtv 19 úno, 2009 2:31 pm
od Zdenek Valter
radekkrupka píše:Tak ne, TADY je vítěz!!!

Máte někdo představu, jak funguje elektrická izolace kolejí v tomto případě? Nebo má každá lokomotiva svůj zdroj "s sebou"??


No voda sama o sobě vodičem není - to z ní dělají soli ;-)
Takže proč ne !!

Re: Začátky na LGB

PříspěvekNapsal: stř 25 úno, 2009 5:49 pm
od MaHa
boy.rough píše:Ahoj všem,
asi to sem nepatří, ale jiné velikosti nejsou, tak to napíšu sem. Z nedostatku prostoru doma (v červenci totiž čekáme třetí přírůstek do rodiny :D ), tak tedy už delší dobu koketuji s myšlenkou postavit si zahradní kolejiště LGB (zatím ale nemám ani kolej :oops: a jen hltám informace).
Problém je ten, že na zahradě nemáme elektřinu. Mohou být tyto vlaky napájeny z autobaterie? Pokud ano, tak kolik by baterie měla mít Ah?
Za případné odpovědi děkuji a ať se Vám daří.

Tady je řešení: Zahradní železnice
Michal už z nedočkavosti sekci "G" 1:22,5 zrušil a možná by ji mohl obnovit. :wink: a celé vlákno přesunout. Osobně nemám na zahradě taky el. napnelismus a jezdím na trakční baterii 12V/64Ah do invalidního vozíku (je jen jeden druh) . Vzhledově je stejná jako autobaterie, ale nabíjecí i vybíjecí křivka je jiná. Také když se baterie vybije, nehrozí u ní poškození jako u autobaterie (použití autobaterie je v tomto případě spíš nevhodné) Centrálu mám jen jako zálohu pro "srýčka příhodu". Je to totiž poměrně hlučná, navíc vznikají výfukové zplodiny otravující ovzduší. Jinak jen hustý déšť způsobuje "rozkladné články" jen na srdcovkách výhybek. Na kolejnicích se neděje nic. Jinak pro ochranu proti zkratu baterie je pořeba připojit protizkratovou ochranu (je také na stránkách).
PS: Pokud bys chtěl jezdit na baterku + digitál pak je konzultace zde: http://www.drah-servis.cz
Jinak hodně zdaru na zahradě a krtkům vstup zakázán! 8)

PříspěvekNapsal: úte 14 dub, 2009 11:06 am
od Zdenek Valter
Jak je to provozováním zahradní železnice a ČSN 342000 ?
Podle staré normyČSN 34 10 10 by přeci nemohla být provozována ?
(Maximálně 12 V střídavých)

Re: Začátky na LGB

PříspěvekNapsal: sob 25 dub, 2009 10:13 am
od boy.rough
MaHa píše:
boy.rough píše:Ahoj všem,
asi to sem nepatří, ale jiné velikosti nejsou, tak to napíšu sem. Z nedostatku prostoru doma (v červenci totiž čekáme třetí přírůstek do rodiny :D ), tak tedy už delší dobu koketuji s myšlenkou postavit si zahradní kolejiště LGB (zatím ale nemám ani kolej :oops: a jen hltám informace).
Problém je ten, že na zahradě nemáme elektřinu. Mohou být tyto vlaky napájeny z autobaterie? Pokud ano, tak kolik by baterie měla mít Ah?
Za případné odpovědi děkuji a ať se Vám daří.

Tady je řešení: http://www.maha.ic.cz
Michal už z nedočkavosti sekci "G" 1:22,5 zrušil a možná by ji mohl obnovit. :wink: a celé vlákno přesunout. Osobně nemám na zahradě taky el. napnelismus a jezdím na trakční baterii 12V/64Ah do invalidního vozíku (je jen jeden druh) . Vzhledově je stejná jako autobaterie, ale nabíjecí i vybíjecí křivka je jiná. Také když se baterie vybije, nehrozí u ní poškození jako u autobaterie (použití autobaterie je v tomto případě spíš nevhodné) Centrálu mám jen jako zálohu pro "srýčka příhodu". Je to totiž poměrně hlučná, navíc vznikají výfukové zplodiny otravující ovzduší. Jinak jen hustý déšť způsobuje "rozkladné články" jen na srdcovkách výhybek. Na kolejnicích se neděje nic. Jinak pro ochranu proti zkratu baterie je pořeba připojit protizkratovou ochranu (je také na stránkách).
PS: Pokud bys chtěl jezdit na baterku + digitál pak je konzultace zde: http://www.drah-servis.cz
Jinak hodně zdaru na zahradě a krtkům vstup zakázán! 8)


Tak mi na drah servisu moc nepomohli :( . Jen mi napsali, že tedy lze jezdit na baterku i s digitálem a že toto zvládá centrála Masoth. Nic víc. Takže zůstávám na analogu, to mi prostě musí stačit.

PříspěvekNapsal: stř 27 led, 2010 8:36 pm
od boy.rough
Ahoj zahradníci :D ,
mám takovou stupidní :oops: otázku.
Nevíte někdo zda se vyrábějí modely o rozchodu 45 mm na baterie? (vláčky na baterky z obchoďáku už doma mám :) ) Zajímá mě zda se dá takový model sehnat, nebo bych měl koupit tovární a předělat tak, aby si každá loko vezla s sebou svůj zdroj?
A další věc, zda by se to dalo vylepšit ovládáním přes vysílačku?
Když není na zahradě elektrika je to fakt na h...o :twisted: .
Zatím je to jen takový nápad :P .
Ahoj všem a ať se Vám daří.
Olda