Práci na zahradě už jsme definitivně ukončili a přesunuli se do města do paneláku. Ale abych úplně nezahálel, koupil jsem na ebay lokomotivu, no lokomotivu, Rustyho
Chci z něj vytvořit takovou "soupravu" pro pracovní četu, rozuměj lokomotiva + dřevák(normálně by byl uhlák, ale Rusty jezdí na dřevo), a nějací chlápci co jezdí po trati a řeší problémy, třeba spadlé stromy a tak. Inspiroval jsem se obrázkem někde na netu. Nějaké obrázky průběžných prací, je na tom ještě hodně a hodně práce, ale zima bude dlouhá.
Když k mašince vymyslíš dobrý příběh, tak může klidně jezdit vedle TUčka s rudou hvězdou nebo U37. Stačí nějaké omšelé popisy kubánského cukrovaru nebo lihovaru, kdo ví, že by třeba Československo prodalo nějaké úzkorozchodné stroje na Kubu? Nebo že by tu lokomotiva byla na opravu v rámci nějaké "bratrské pomoci"?
To je zajímavý nápad, ale hledal jsem na gůglu a nenašel. V těch cukrovarech používali ty klasické velké americké lokomotivy. Ale to nevadí, já stejně chci mít vlastní dráhu, vlastní epochu a tam můžou jezdit vedle sebe různé vlaky. Ale ta U37 s rudou hvězdou by se mi líbila
Rusty je lokomotiva vyráběná firmou H. K. Porter Co., což byla jedna z největších továren na průmyslové parní lokomotivy v USA. viz. http://www.catskillarchive.com/rrextra/porter.Html Lokomotiv 0-4-0 vyrobila továrna skoro 5000, ve spoustě různých verzí, velikostí a uspořádání. Na Kubě tyakové stroje rozhodně jezdily, najít fotografii se mi ale nepodařilo, ale třeba tady je ve službě trochu větší, podobná lokomotiva stejného výrobce s bočními vodními nádržemi namísto saddle tanku. https://mikemorant.smugmug.com/Trains-Railway-overseas/The-Americas/Cuba/i-Jb3Bz9r/A Rusty je hádám tohle , ale nejspíš to bude trochu hybrid, což ale v tomhle případě vůbec nevadí, v produkci Porterovy továrny se mohlo objevit celkem cokoliv v podobných rysech. Tady třeba jeden provozní z roku 1890 na Ardenwood Railfair 2018
Tak dnes jsem se stal šťastným majitelem modelu lokomotivy U Zillertalbahn - LGB 22711, co se mi podařilo zjistit, tak by měl obsahovat kouřový generátor, osvětlení a zvukový modul, nějaký originál LGB. Letmým pohledem tam nějaká elektronika je, nicméně jsem nenašel avizovaný čtyřpolohový přepinač který má nějaké základní funkce přepínat. Asi má být v prostoru strojvůdce, zeje tam nějaký otvor. Nezbyde než sebrat odvahu a šroubovák a podívat se dovnitř. Ono také prodávající tvrdil, že to moc nefunguje ale prý kdysi ano
To ti chválím, účko je má srdcovka Ten přepínač by měl být v budce pod dvířky do kotle. Pokud je tam jen díra, musel ho někdo odstranit (jako třeba já při digitalizaci Steinzky, kdy už pak neměl smysl). Rozborky účka se neboj, jde to celkem dobře. Nejprve odmontuj budku (dva šrouby vzadu), kotel je fixován předním spřáhlem, u mé starší verze i komínem a dvěma šroubky v prostoru stanoviště strojvedoucího. Od originál kouřáku toho na analogu moc nečekej, stejně tak od toho zvukového modulu, co jen vytváří zvuk odfukování páry podle rychlosti lokomotivy.
Jóó, díky za radu, je tam já stejně pokukoval po tom co máš v účku ty, našel jsem na ebay zvukáč i ten generátor, ale ty jsi tuším psal, že jsi jej objednával už i nahranej, ale tuto možnost jsem nikde nenašel.