Stránka 1 z 1

Oprava LGB motoru

PříspěvekNapsal: pát 08 lis, 2019 7:16 am
od jirka13
Zdravím,
zkoušel jste někdo opravovat nebo měnit motor ve starsí převodovce lgb? Mám dvoumotorou LGB 2085D s ještě 3-drátovou převodovkou a starým motorem Buhler. Na jednom motoru jsem musel vyrobit nový uhlík, u obou vyčistit komutátor, ale stejně se nemůžu dostat pod 0,8A u samotného motoru "na volno", komutárory poměrně dost jiskří. V mašině je dekodér ESU a při posunování způsobuje "cukání" druhé mašiny s dekodérem Uhlenbrock. Vypadá to že rušení je tak značné že druhý dekodér má snahu se přepínat do analogového režimu. Zkoušel jste někdo nahradit starý motor Buhler novým motorem LGB?

Jirka

Re: Oprava LGB motoru

PříspěvekNapsal: pát 08 lis, 2019 8:04 am
od MiG
Pokud není pohnutá poloha uhlíků vůči magnetům (pólům), tak se takto projevuje motor se zesláblým permanentním magnetem (částečné odmagnetování).
Pomůže jen výměna motoru. Nebo permanentních magnetů, pokud lze bezvadné někde získat samostatně.
Zkoušet permanentní magnety amatérsky "nabíjet" nejspíš nebude mít valný význam (já bych se o to nepokoušel).

Re: Oprava LGB motoru

PříspěvekNapsal: sob 09 lis, 2019 9:11 pm
od jirka13
Díky za tip. Zkusil jsem prohodit držáky uhlíku a motor se výrazně zklidnil. Teď jsou motory ve stavu že za studena berou cca 0,5A každý po zahřátí to klesne na 0,2A. Ten s novým uhlíkem je horsi. Novej uhlík vypadá měkčí původní mají barvu do cervena. Ale zajiskří si pořád. Teď kdo mašinu digitalizoval nevrátil do skříně převodovky axiální ložiska a rotor má přes milimetr vůle.

Re: Oprava LGB motoru

PříspěvekNapsal: úte 12 lis, 2019 5:49 pm
od MiG
Nějak netuším, co znamená za tepla a za studena, ale ten rozdíl je strašně velkej.
Taky vůle 1mm hrozí tím, že se ožvejká i něco v převodovce.

Na obě strany jsou proudově-otáčkové projevy stejné (skoro stejné)?

Re: Oprava LGB motoru

PříspěvekNapsal: úte 12 lis, 2019 7:32 pm
od jirka13
Moje chyba, "za studena" = cca první 3 vteřiny po spuštění motoru po delší době cca 5-10minut. Ten co mašinu digitalizoval musel ztratit axiální vymezení vůle (motor sám o sobě nemá axiální ložisko) a přehodit ty držáky uhlíků. Na obě strany se teď motor chová téměř stejně. Jde o 2 stejné motory, s tím že ten s jedním novým uhlíkem má větší spotřebu a jiskření. Momentálně jsou oba dva zpět a čekají na vyzkoušení až se zlepší počasí. Na domácím zkušebním mini okruhu poruchy napájení byli minimální. Vypadá to, že pokud je booster/centrála dostatečně blízko kolejišti tak rušení signálu není druhým dekodérem detekováno jako DC provoz (lokomotiva cukne). Kolejiště je připojené podzemním kabelem 2x4mm2 v délce cca 8metrů.

Pro zajímavost:
20151130_1728534.jpg


20151130_172920.jpg


Proti novým motorům velice hezky vymyšlené. Ještě z lepších časů. :D

Re: Oprava LGB motoru

PříspěvekNapsal: úte 12 lis, 2019 7:36 pm
od jirka13
Jinak, kanibalizoval jsme jednu novější mašinu a novější motor nepasuje do horního víka převodové skříně:( . Tělo motoru je o cca 1-2mm delší.

Re: Oprava LGB motoru

PříspěvekNapsal: stř 13 lis, 2019 7:52 am
od MiG
Aha, axiální, su kus vola, spletl jsem si to s radiální vůlí.
U axiální není takový problém, protože je držena magnetickým obvodem.¨
Když tak malá podložka nebo kulička (obé namáznuto) by mohla pomoci.

Jinak, do tří vteřin může jít o rozběhový proud.

Jestli chcete laborovat, tak možná kondík maximálně 1nF (alespoň na trojnásobek maximálního napětí) přímo na uhlíky, jestli podle obrázku chápu dobře, že je tam směrem k dekodéru tlumivka (ta je pro použití s dekodérem považována za nežádoucí).

Re: Oprava LGB motoru

PříspěvekNapsal: stř 13 lis, 2019 9:21 am
od nadkachna
Něco k tématu z německého fóra - třeba bude k užitku:
http://www.forum.gartenbahn-stammtisch.de/viewtopic.php?t=1696