Je pravda, že kdyby nebyla možnost TU v 1:22,5, tak bych se do takového dobrodružství nepouštěl
Druhý impuls bylo sehnání 8 plechových vozů na aukru +- odpovídajících úzkorozchodným drahám, čímž byl položen základ vozového parku a řekl jsem si, že do toho prostě jdu.
S těmi Balmy mu prosím napiš co nejdříve, už to má pro mě připravené a řešíme jen nějaké drobnosti typu brzdové hadice, ale třeba by ty chybičky ještě upravil..
Pokusím se nastínit můj koncept zahradní železnice. Bude založená na motivech JHMD, které v sobě propojuje prvky úzkorozchodných drah v Rakousku, Německu, na Slovensku, v Polsku a Rumunsku
Představa vozového parku je následující: z lokomotiv 3x TU47, 1x Faur (bude se hodit k těm plechovým vozům a imitovat provoz polských úzkorozchodek, ale i pro lesní železnice), 1x T212 (mimochodem asi jediná loko, která byla v provozu na normálním i 760 mm úzkém rozchodu - budu jí mít od "nulkařů", jen 2x větší), v hodně vzdálené budoucnosti bych rád zkusil i páru, nejprve přerozchodovat U37 od LGB, poté Rešicu (opět univerzální vozidlo pro imitaci provozu JHMD, lesní železnice i průmyslové dráhy v Rumunsku), největším snem je pak saská IV (jezdila jak na JHMD jako kořistní, tak běžně do Frýdlantu v Čechách), ale s cenami kolem 4000 EUR nevím nevím - to už bude lepší nechat na zakázku vyrobit U47.001
Model od LGB je bohužel o 8 cm delší a odpovídá spíše měřítku 1:19 a celkově je na můj vkus takový hračkovitý.
Vozy - letos budu rád, když dokončím 2 Balmy, 1 Zetku a Sasáka. Na příští rok bych rád zkusil zajistit výrobu zelených brzdových vozů a podvalníků, na které budu nakládat vozy v měřítku II, tedy s rozchodem 64 mm. Tady je to na rozchodu 45 mm jednodušší, podvalníky se dají koupit hotové. Kolem Vánoc možná budu mít z balsy stavebnice "bedňáků" - osobních vozů používaných na Čiernohronské železnici, ale ještě řeším rám, bude to asi ruční práce z mosazných profilů a do toho se mi moc nechce (totéž platí o oplenových vozech). Časem bych rád zajistil výrobu rumunských nákladních vozů z JHMD, které se hodí jak k TU, Faurovi i Rešici.
Co se týče železnice samotné, tak bude koncipována jako ovál po obvodu travnaté části "horní" zahrady o délce cca 35 metrů s kusou odbočkou na "spodní" zahradu, což bude jakože vlečka do pily/jiné továrny o délce cca 10 metrů. Na oválu bude spodní tříkolejná stanice alá Kunžak s výtopnou pro 1 stroj vzor Obrataň, horní stanice bude čtyřkolejná s depem vzor Nová Bystřice, a s podvalníkovou jámou pro návoz normálněrozchodných vozů. Normálněrozchodná kolej bude jen naznačená o délce cca 10 metrů, kousek za nádražím bude splítka obou rozchodů a takto společně vjede do zahradního domku (bude sloužit jako depo pro 2-3 soupravy), ve kterém bude končit, ale úzkorozchodná kolej povede dál. Za tímto domkem bude ve svahu kusá odbočka na nákladiště lesní železnice.
Tolik tedy idea mikrosvěta rozchodu 760 mm v měřítku 1:22,5. Do důchodu mám co dělat