JHMD v géčku

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti G a větší.

Moderátoři: Michal Dalecký, Rudolf

Re: JHMD v géčku

Příspěvekod 830026 » pon 18 říj, 2021 9:58 pm

Tak přestože práce na zahradě se prozatím z technických důvodů až na kus výkopu zasekly a přes léto bylo modelaření vzhledem k jiným rodinným povinnostem částečně odloženo, pokračoval jsem alespoň v ideové přípravě a hledání možností dalšího rozvoje vozového parku. :mrgreen:

Aktuálně je alespoň před 3D tiskem Faur L45H (externí dodavatel) a vlastní úsilí bylo nasměrováno do stavby Ci/u 351, a to opět přestavbou ze stavebnice. No a aby se dostavily i nějaké výsledky, tak jsem si pořídil uhláka v měřítku II na rozchodu 64 mm. Ještě tedy chybí pár podvalníků a alespoň 2 brzdové vozy a souprava smíšeňáku bude ready :shock:
Přílohy
B13B7C51-BA4C-4E7D-AC67-60EF18EED4D2.jpeg
A1346818-E4EA-45E0-BEDE-22E40B6AE748.jpeg
9BAF34F8-389A-4354-8531-8DF5985A5C7A.jpeg
830026
 
Příspěvky: 47
Registrován: čtv 16 dub, 2020 11:29 am

Re: JHMD v géčku

Příspěvekod nadkachna » úte 19 říj, 2021 12:31 pm

Ten uhlák mě zajíma - byl by link na příslušný obchod či výrobce? :wink:
G
TT
nadkachna
 
Příspěvky: 391
Registrován: stř 28 lis, 2007 12:02 pm

Re: JHMD v géčku

Příspěvekod SettO » stř 20 říj, 2021 2:25 pm

Tipuji MODELBOW BOERMAN, cena kolem € 250
SettO
 
Příspěvky: 145
Registrován: sob 06 říj, 2012 6:57 pm

Re: JHMD v géčku

Příspěvekod SettO » stř 20 říj, 2021 2:29 pm

Oprava, vypadlo mi U: MODELBOUW BOERMAN
SettO
 
Příspěvky: 145
Registrován: sob 06 říj, 2012 6:57 pm

Re: JHMD v géčku

Příspěvekod 830026 » stř 20 říj, 2021 8:33 pm

Jojo, Modelbouw Boerman. Jejich sortiment je dobře dostupný zde: https://www.fgb.berlin/modelbouw-boerma ... eterwagen/ Za dva dny doma, když je to skladem. Zaujala mě právě verze s popiskami OPW, byť pro DR, takže přeznačování ani nehodlám řešit.

Gčkaři to mají jednoduché i s podvalníky, ty jsou dostupné od více výrobců a zároveň lze pořídit splítkové koleje 45-64 mm i další příslušenství. Brzdové vozy ČSD bych rád nechal kreslit v zimě nebo příštím roce, u nich je výhoda, že jsou to vozy původně dělané na kapský rozchod a úprava pro 760 mm spočívala jen ve zúžení vzdálenosti mezi koly, takže vzdálenost rozsoch bude i v modelu stejná pro 45 i 32 mm a lišit se budou pouze použitými nápravami.
830026
 
Příspěvky: 47
Registrován: čtv 16 dub, 2020 11:29 am

Re: JHMD v géčku

Příspěvekod nadkachna » čtv 21 říj, 2021 5:57 am

O podvalnících vím, jen ty vozy mě nějak unikly - díky moc za tip. A samozřejmě se budu těšit i na ty brzdící vozy :wink:
G
TT
nadkachna
 
Příspěvky: 391
Registrován: stř 28 lis, 2007 12:02 pm

Re: JHMD v géčku

Příspěvekod nadkachna » pát 29 říj, 2021 4:31 pm

Když už mě dnes po delší době vyhnalo sluníčko ven, tak přihodím i nějaké foto; s podtitulem Mateřídouška i nová generace vlakových čet utěšeně dorůstá :-)
Přílohy
0CCAE801-6216-4564-BC2B-BEE29CA66A3D.jpeg
657C144E-94FD-41B4-AFCC-22CAFDD0EE40.jpeg
G
TT
nadkachna
 
Příspěvky: 391
Registrován: stř 28 lis, 2007 12:02 pm

Re: JHMD v géčku

Příspěvekod 830026 » pon 15 lis, 2021 10:46 pm

Mně se na zahradě konečně urodilo kousek provizorní tratě, tak je taky co fotit :D Tedy zatím jen plocha srovnaná do roviny, na které bude prozatím nádraží kolejově odpovídající Blažejovu. Časem samozřejmě geotextilie a štěrky, to až po dalších úpravách zahrady, které možná vyžádají demontáž i této části. V těchto místech by ve finále mělo být největší nádraží s podvalníkovou jámou a normálněrozchodnou 64 mm kolejí nejblíže plotu. Na fotkách tři známá a nejvíce dodělaná vozidla.

DSC_2764z.jpg
DSC_2769z.jpg
DSC_2766z.jpg
830026
 
Příspěvky: 47
Registrován: čtv 16 dub, 2020 11:29 am

Re: JHMD v géčku

Příspěvekod nadkachna » úte 16 lis, 2021 7:11 am

Paráda. Teď ještě ozvučit, ať se můžeš vrhnout i na videa :lol:
G
TT
nadkachna
 
Příspěvky: 391
Registrován: stř 28 lis, 2007 12:02 pm

Re: JHMD v géčku

Příspěvekod 830026 » úte 21 pro, 2021 10:32 pm

Na digitalizaci jsem se vrhnul v posledních týdnech, počítám, že mezi svátky proběhne oživení. Pak už bude chybět jen kouřový generátor - má někdo zkušenosti? Lze pořídit něco, co reaguje na "otáčky" nebo lze alespoň ovládat intenzitu?

Každopádně hlásím nový přírůstek - Faur je na světě. Stihnul jsem udělat část "kování" a alespoň pár fotek před setměním na zahradě, než mi ho žena do 24. 12. zabavila :mrgreen:

Na řadě budou brzdové vozy, myslím, že se projekt po novém roce rozeběhne. Máme nového člena "klubu přátel IIe/ 1:22,5", takže poptávka se zase trochu zlepšila. Nadkachně se ozvu.

DSC_2896ze.jpg
830026
 
Příspěvky: 47
Registrován: čtv 16 dub, 2020 11:29 am

Re: JHMD v géčku

Příspěvekod nadkachna » stř 22 pro, 2021 8:29 am

S kouřákem mám relativně bohaté zkušenosti. Prvotní otázka však zní - chceš ho do dieselu, nebo párovky? U páry z mého pohledu není o čem přemýšlet, bez kouře je to takové polovičaté (a bez zvuku úplně o ničem :-) ) U dieselu mě to naopak přijde jako zbytečná komplikace a efekt je minimální. Možná tak ještě u strojů typu Sergej, Bardotka, apod., ale u těch našich úzkých to ani v reálu při natočení či vysokých otáčkách moc nekouří. Navíc kouř z generátoru je čistě bílý, což úplně realitě neodpovídá. Ale jak říkám, jen můj názor...
Intenzitu kouře ti určuje nastavení dekodéru. Stejně dobře zvládá i synchronizaci s otáčkami kol (možno i pomocí CV upravit dle libosti), takže instalace fyzického snímače otáček mě přijde jako zbytečná. V dekodéru se též rovnou nastavuje charakter výfuků podle toho, zda jde páru či motor.
Otázka je, zda použít běžný kouřák, či pulzní. Běžný zvládá tři stupně intenzity a v zásadě dobře splní svou funkci iluze skutečného stroje. Stojí pár kaček, a pokud nedojde k jeho poškození, není z něj uvnitř mašiny žádný nepořádek.
Pulzní je pak o několik levelů dál, neboť výfuky jsou přesně dávkovány a synchronizovány se zvukem a iluze živé páry je tak dokonalá. Oproti konvenčním generátorům má i ochranu proti přehřátí při nedostatku oleje a i množství vypouštěného kouře je větší. Nevýhodou je vyšší cena, větší rozměry a mírný únik oleje skrz ventilátor do útrob mašiny. Po nějakém čase se ale sám odpaří a čelo mašiny díky tomu působí víc reálně :-) Pozor je třeba dát na kompatibilitu pulzního kouřáku a dekodéru. Ideální je držet se stejného výrobce. Když jsem chtěl zkusmo připojit pulzák Esu k dekodéru Zimo, vůbec si to spolu pro mírně odlišné zapojení a způsob ovládání nechtělo povídat.
Toliko mé zkušenosti...
G
TT
nadkachna
 
Příspěvky: 391
Registrován: stř 28 lis, 2007 12:02 pm

Re: JHMD v géčku

Příspěvekod nadkachna » sob 08 říj, 2022 6:36 pm

Poslední měsíce jsem zanedbával nejen toto téma, ale i samotnou dráhu, kterou jsem letos projížděl vlastně jen dvakrát - poprvé v květnu a podruhé právě dnes. A tak jsem dnešní ježdění pojmul i jako malý experiment, jak se po takové době bude chovat tradiční přenos proudu skrze koleje. Celá příprava trati tak spočívala jen v rychlém odstranění mateřídoušky přerůstající přes hlavy kolejnic, přes kterou by jinak vlak vykolejil. Párkrát jsem pak po okruhu prohnal v plné rychlosti Steinzku, která se pak kupodivu i po snížení rychlosti ani jednou nezastavila. Co mě ale vysloveně mile překvapilo, bylo osvětlení v Balmu, které je jištěné jen malinkými kondenzátorem, a přesto ani jednou neprobliklo. Toliko má reálná zkušenost ohledně zde často omílané nespolehlivosti napájení skrze kolejnice, samozřejmě myšleno v případě digitálu :-)

Přihodím i pár záběrů z nečištěných kolejí:

https://www.youtube.com/watch?v=SHRDhwYab90

https://www.youtube.com/watch?v=qtGqezrJFdQ
https://www.youtube.com/watch?v=uHMpLDXZYww
G
TT
nadkachna
 
Příspěvky: 391
Registrován: stř 28 lis, 2007 12:02 pm

Re: JHMD v géčku

Příspěvekod 830026 » ned 06 lis, 2022 8:36 pm

Rok se s rokem sešel a vypadá to, že na mojí dráze se nic nedělo. Ale není tomu tak. Letošek byl věnován sanaci staré opěrné zídky, z čehož se nakonec vyklubala celkem slušná rekonstrukce téměř celé zahrady, tedy zejména pojezdových a pochozích ploch a vjezdové brány. Každopádně teď je na čem stavět, a to doslova :D Na nově vybudované zídce už se začíná rýsovat těleso tratě a spodního nádraží. Na jaře by mohlo proběhnout propojení tohoto spodního a horního provizorního nádraží, které je na fotkách s Faurem:
Faur dostal správný kabátek, po dlouhém rozmýšlení nakonec šel do "původního" provedení z výroby a bude osazen tabulkami a plastickými písmeny "CFR". Posílám i fotku, kterou jsem kdesi na FB vyhrabal a která se nakonec stala vzorem, byť jsem původně chtěl klasický "cihlový" nátěr.

Přes zimu snad konečně dokončení digitalizace a dodělání původních vozidel R.K.V. - neboli Korytničky po novu - známého tříokeňáku a nízkostěnného plošiňáčku Jk/s.

DSC_5504z.jpg

DSC_5510z.jpg

DSC_5511z.jpg
830026
 
Příspěvky: 47
Registrován: čtv 16 dub, 2020 11:29 am

Re: JHMD v géčku

Příspěvekod 830026 » ned 06 lis, 2022 8:40 pm

Ještě druhá várka fotek.

DSC_5513z.jpg

4DDA1F95-7B92-474A-A29D-1209AACD7DC8.jpg

F508E932-9077-4FE2-8791-5192D4AA566A.jpg
830026
 
Příspěvky: 47
Registrován: čtv 16 dub, 2020 11:29 am

Re: JHMD v géčku

Příspěvekod nadkachna » pon 07 lis, 2022 9:25 am

Parádní záběry se stylovým retronádechem.
G
TT
nadkachna
 
Příspěvky: 391
Registrován: stř 28 lis, 2007 12:02 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modely velkých měřítek a zahradní železnice

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků