Stránka 6 z 28

Re: Zahradní železnice Lhota.

PříspěvekNapsal: pon 29 dub, 2019 8:06 pm
od Trixt
Koukám, že ses na jaře do toho pustil s vervou. Držím palce, aby se vše dařilo. Pěkná práce. :)

Re: Zahradní železnice Lhota.

PříspěvekNapsal: sob 04 kvě, 2019 7:30 pm
od hopeter
Dnes jsem byl zahnán od práce na opěrné zdi vodou tak jsem trochu soutředil reportáže ze stavby na rajčeti.
https://hopeter.rajce.idnes.cz/Zahradni_zeleznice_Lhota_2019

Re: Zahradní železnice Lhota.

PříspěvekNapsal: pon 06 kvě, 2019 6:33 pm
od hopeter
zeď.jpg

Osm dní a nová zeď na místě staré je hotová. :)
Teď trochu srovnám terén i záda a přesunu aktivitu na plochu kolejiště. :wink:

Re: Zahradní železnice Lhota.

PříspěvekNapsal: stř 22 kvě, 2019 6:54 pm
od hopeter
IMG_20190521_185242.jpg
IMG_20190521_183557.jpg

Další most je na místě. Ještě prkna pro pochůzkáře , zaštěrkovat koleje a můžu přesunout pracovní četu ( sebe ) dále... :)

Pracovní dozor v akci... :wink:
IMG_20190521_184327.jpg

Re: Zahradní železnice Lhota.

PříspěvekNapsal: sob 25 kvě, 2019 2:59 pm
od hopeter
IMG_20190525_141132.jpg

Můj zahradní vlakodrom po necelém roce snažení... necelých 35 metrů kolejí , pět výhybek a jedna křižovatka. Pro začátek... :oops: :wink:

Re: Zahradní železnice Lhota.

PříspěvekNapsal: sob 25 kvě, 2019 3:26 pm
od Miloš Pavlát
Fakt to spolklo 35 m kolejí?
Vidím dobře, pokud budeš kroužit vlevo (jako atleti) tak pokud najedeš na malý okruh tak se bez posunu na velký nedostaneš.
Ale pokud budeš kroužit vpravo (jako dostihy) budeš si moci zvolit před vjezdem do nádraží jestli na malý nebo velký, že?
Moc se mi dílo líbí. Přeji hodně nadšení do dalšího pokračování.

Re: Zahradní železnice Lhota.

PříspěvekNapsal: ned 26 kvě, 2019 8:45 am
od hopeter
Kolejové schéma vznikalo tak nějak "samo". :) Hlavní provoz bude kroužení dvou souprav , každá na jednom okruhu. Větší prostor pro posun vznikne až v etapě III. kdy přidám na spodní okruh pravou výhybku v místě za mostem , trať povede přes žlutou Azalku ( bude přesazena ) a kolmo na horní jezírko podle obrubníku do koncové dvoukolejné stanice... a dál se uvidí. :wink:

Re: Zahradní železnice Lhota.

PříspěvekNapsal: pon 27 kvě, 2019 7:33 pm
od hopeter
https://www.youtube.com/watch?v=KcVdvWD835Y
Premiéra funkčního potoka. :wink:

IMG_20190526_181037.jpg

Tady ten potůček končí. Ještě zbývá doladit vodopád, který skryje tu nehezkou fólii a dokončit obrubu jezírka.
V podstatě taková menší přečerpávací elektrárna. :)

Re: Zahradní železnice Lhota.

PříspěvekNapsal: úte 28 kvě, 2019 5:42 am
od nadkachna
Ta tekoucí vooda je hezký detail.

Re: Zahradní železnice Lhota.

PříspěvekNapsal: pon 03 čer, 2019 2:42 pm
od hopeter
https://www.youtube.com/watch?v=WI9knccQRMo
Tohle by měl být asi tak základní provoz... Zatím je to docela zábava , hlavně uhlídat křížení vlaků na zhlaví vlevo. Třetí souprava bude nasazena na horní okruh po dodělání přestavníků k výhybkám a elektropanelu. Do budoucna snad dodělám návěstidla a hlídací automatiku. Potom už jen křeslo papuče , fajfku a žejdlík dobrého moku... :wink:

Re: Zahradní železnice Lhota.

PříspěvekNapsal: pon 03 čer, 2019 5:04 pm
od hank61
Honzo. Paráda. Jen tak dál. I když momentálně "nemašinkuji", všechno tu bedlivě sleduji :wink:

Re: Zahradní železnice Lhota.

PříspěvekNapsal: úte 04 čer, 2019 5:39 am
od nadkachna
Vida, dvě soupravy v akci :-) Jak jsi tedy vlastně nakonec vyřešil ovládání vlaků - RC, DCC nebo analog a izolované úseky?

Re: Zahradní železnice Lhota.

PříspěvekNapsal: úte 04 čer, 2019 11:16 am
od hopeter
Zatím klasika analog. Od digitalizace mě odrazuje její cena. :? Snad časem...
Okruhy od sebe elektricky odděleny. Ovládání dva ovladače propojené podle Mašinky 2003. :wink:

Re: Zahradní železnice Lhota.

PříspěvekNapsal: úte 04 čer, 2019 2:50 pm
od D
hopeter:
Další možností při řízení na ruku je přeskočit analog i digitál a použít přímé R/C ovládání mezi bezdrátovým ovladačem a lokomotivou. Firma Piko takovou sadu pro velikost G na letošek připravuje (Piko 35040). S ní pak už nezáleží, zda je v kolejích DC, DCC nebo klidně plastové koleje a nabíjecí baterie v lokomotivě. Přímé bezdrátové ovládání výhybek zatím v nabídce/plánu nemají.

Oproti digitálu se ušetří na centrále, do kolejí se pustí napájení ze startsetu nebo libovolný dimenzovaný zdroj kolem 24 V, nejlépe s elektronickou pojistkou. Dekodér do lokomotiv je stále potřeba, v tomto případě speciální z R/C signálu. Ovladačů je potřeba tolik, kolik bude lokomotiv, ale sada dekodér R/C + ovladač R/C je levnější, než samotný dekodér DCC.

Cenové porovnání bezdrátového ovládání lokomotivy z komponent Piko:
  • DCC:
    • Komponenty
    • Náklady na bezdrátové ovládání první lokomotivy 781 € (asi 20'000 Kč).
    • Každá další lokomotiva za dekodér + 104 €.
    • Pro ovládání více lidmi ještě aspoň jeden ovladač + 291 €.
    • Ovladač lze použít k ovládání výhybek a návěstidel (nutné dekodéry).
  • R/C:
    • Komponenty
    • Náklady na bezdrátové ovládání první lokomotivy 70 – 393 € (asi 1'800 - 10'000 Kč).
    • Každá další lokomotiva + 70 €.
    • Při libovolném počtu lokomotiv je levnější než DCC.
    • Nelze tímto ovládat výhybky a návěstidla, zůstávají v analogu.
    • Zatím nejsou známé vlastnosti, omezení a nevýhody (počet současně ovládaných lokomotiv různými ovladači, počet funkcí, ergonomie ovladače, výdrž baterie ovladače, odolnost proti rušení, ne/možnost přebírání lokomotiv jiným ovladačem).

Mám v plánu si nejméně jednu sadu bezdrátového ovládání na zkoušku koupit. (Už aby bylo i pro TT.)

Re: Zahradní železnice Lhota.

PříspěvekNapsal: stř 05 čer, 2019 4:34 am
od hopeter
Analog: cca 1500,- Kč za dráty a přepínače. Za digitalizaci první lokomotivy ( 20000,- Kč ) mám kolejivo na celé kolejiště. Zvuk v analogu nic moc ale pro potěšení stačí.
Nic proti digitálu ale investice je to zatím pro mě nereálná. :(
RC řízení , pokud bych o něm uvažoval , bych použil klasiku z leteckého a automodelářství. Vysílač , přijímač , regulátor motoru a lipolky nebo life baterka. Otázkou zůstává zvuk což je pro mě základní požadavek.